Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Endúr (ENDUR)

Endúr ASA - BMO Entreprenør sikret seg nye fergekai-jobber

1 Like

Endúr ASA drives Nordic consolidation strategy by acquiring Artec Aqua AS HIGHLIGHTS

Endúr ASA invites to company presentation on 12 January at 10:00 CET

Endúr ASA: presentation material for webcast at 10:00 CET

Denne burde vel på sikt reprises når kjøpet av Artec er gjennomført.:
Transaksjonen er verdimessig innvannende for Endúr, og representerer et stort skritt mot målet om å utvikle et selskap med en omsetning på 2-2,5 milliarder kroner og en EBITDA-margin på 10-12 prosent innen 2022.

Markedsverdi i dag er 864M, og etter oppkjøpet 1208M med dagens verdi per aksje. Det gir en multipel på 4-6 avhengig av omsetning og EBITDA-margin.

Kjøpte litt i forrige uke, men så leste jeg litt om at de historisk sett ikke var så aksjonærvennlige for oss som kjøper få aksjer. Så jeg flyttet pengene over til et annet selskap. Ser jo at her har skjedd mye, men er litt redd for å sitte i aksjer som plutselig blir utsatt for utvanning. Ny ledelse og mange oppkjøp. Kan nok fort gå veien…

Endúr ASA reinforces marine infrastructure strategy by winding down loss-making offshore prefabrication workshop

Endúr ASA – Updated company presentation

Endúr ASA – Artec Aqua formally signs contract to build brood stock facility for Aquagen

ser bra ut nå med tanke på videre oppgang!

Inne tungt her og i Goodtech. Mine 2 største posisjoner nå.

1 Like

Finansiell kalender for Endúr ASA

Endúr ASA - Terminering av ‘market making’ avtale

Pill råttent…

Mvh

Hva?

Hva innebærer dette egentlig? Planla de en emisjon, men ble ikke enige om prissettingen?

De trengte ikke Norne da 🤷

Market making, som i å tilby salg og kjøpskurs / volum ?? :thinking:

Har ikke vært aksjonær siden 2017, nå skjer det mye i selskapet, det er jo ingenting igjen av det gamle Bergen Group.

Hva tenker dere om å kjøpe på 1,10 området? Kommer det flere emisjoner/oppkjøp med høyere rabatter? De mangler 400-900 mill i for å nå omsetningsmålet 2-2,5 mrd. Virker som det må et voksent kjøp til for å komme i mål, og da blir det kanskje emisjon til 10-20% rabatt, altså godt under 1kr.

Har begynt å kjøpe meg opp i denne, synes spesielt det siste kjøpet er svært interessant. Det er ett selskap som er innen landbasert og har kontrakt med Salmon Evolution som har sagt at de skal bruke denne teknologien i andre prosjekter også :slight_smile:

Emosjoner tror jeg de kommer til å roe ned :slight_smile: