Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Endúr (ENDUR)

Impairment related to increase in consideration due to
increase in share price from announcement date to closing
date

• 198,7mil

dette gjør opp mesteparten av de resterende 200mil

Noen som vet hva dette betyr?
Side 36 i Q4 rapporten

Endúr ASA - Mandatory notification of trade by primary insider

Mandatory notification of trade by primary insider

Jeg lastet idag også. Tror dette blir bra.

740 000 aksjer handlet på 1,1-1,17kr innsidekjøp siden november.

Endúr ASA - Vedtak kapitalforhøyelse

Hvem visste om dette? Hvor mange slike finnes det? Og kl 21 på en fredagskveld?

Ikke hørt noe om det der og til kurs 1 kr… Ikke bra.

https://newsweb.oslobors.no/message/424469

1 Like

Udramatisk?

Ser ut som det blir printet 2 043 327 nye aksjer som kan legges ut til 1 kr stykket.

Ganske dårlig timing mtp. launch av “nye” Endur i dag, men et salg ned mot 1 kr vil gi superrabatt og ikke er det ekstremt mange aksjer.

Fra 2017. Kommer det 14 mill aksjer til 1kr til…(?) eller er resten av lånet på 1,8 m Eur betalt ned? Er det flere slike konverterbare lån?

Totalkapitalen var per 31. desember 2019 NOK 333.4 millioner og bokført egenkapital var NOK 111.5 millioner, som gir en
egenkapitalandel på 33 %. Tilsvarende hadde konsernet per 31. desember 2018 en totalkapital på NOK 92.7 millioner og
egenkapital på NOK 3.7 millioner, som gav en egenkapitalandel på 4 %.
Netto rentebærende gjeld ved utgangen av 2019 er NOK 63 millioner. Kontanter og kontantekvivalenter utgjør NOK
20.9 millioner. NOK 16.6 millioner vedrører et konvertibelt lån, NOK 14.1 millioner vedrører et banklån som ble tatt opp
i forbindelse med kjøp av eiendom i 3. kvartal 2018, NOK 4.2 millioner vedrører selgerkreditt for kjøp av aksjer i Endúr
Energy Solutions AS, NOK 13.9 millioner vedrører kassekreditt. NOK 35.1 millioner vedrører leasingforpliktelser knyttet til
konsernets langsiktige leiekontrakter.

En del av dette skal vel betales med obligasjonslån.
Synes det er rart de trykker aksjer når de fikk det til å virke som obligasjonslån var til nettopp dette

Er akkurat det jeg stusser over, men Endur er Endur så lik ut av skapet må man vel forvente.

lurte på å kjøpe i dag, men så husket jeg på åssen de holder på…

Jeg har aksjer her nesten bare pga Artec Aqua, resten er litt så som så…

Både Artec Aqua og Marcon-gruppen blir en særdeles fin tilvekst for Endur:

" Marcon har levert jevn omsetningsvekst og sterke EBITDA-marginer på rundt 20 prosent de seks siste årene o I kalenderåret 2020 hadde Marcon inntekter på 441 millioner svenske kroner og et EBITDA-resultat på 105,9 millioner svenske kroner, tilsvarende en EBITDA-margin på 24 prosent o Oppkjøpet av Marcon er det tredje under Endúr’s nye vekststrategi, og etterfølger de nylige kunngjorte oppkjøpene av Artec Aqua og BMO Entreprenør "

Det som ble avviklet var så som så, resten tjener godt, med faktisk bedre marginer enn AA også :slight_smile: men tror de største kontraktene blir å komme fra Ålesundsbedriften

Det er mulig, men for meg er AA som er hovedgrunnen uansett. Er en lokal bedrift, med 1 lokalt prosjekt der jeg er aksjonær.