Artec Aqua AS i Ålesund er totalleverandør av prosessanlegg og løsninger til landbasert oppdrett, innen smolt, stamfisk og matfiskanlegg. Selskapet hadde 625 millioner kroner i inntekter i fjor. Ved årsskiftet hadde de en ordrereserve på 1,55 milliarder kroner. De venter sterkt vekst også i 2021.
Stemmer, meget spennende selskap. Mitt håp er at det blir skilt ut og derfor har jeg aksjer
Da skal du nok sitte lenge, hele poenget er jo å skape en attraktiv pakke for lønnsomhet og vekst
Er viktig med håp
Da vil jeg anbefale Shareville
Jeg er selv Bull på Endur og godt investert i aksjene.
Men prøvde å stille noen kritiske spørsmål og fikk 10 kommentarer på rappen om hvordan man ikke kunne ha negative spørsmål, fordi sjefene hadde kjøpt lusne 300k aksjer
Tja, jeg synes det er for mye haussing på shareville generelt. Er møkklei av alle disse rakettene der inne
Er viktig å være kritisk uansett om man er aksjonær, de har en broket historie og det skal man ikke undervurdere.
Godt å høre!
Endúr ASA – New share capital registered
skal det også nevnes at de nye vederlagsaksjene har en en lock-up periode på 24 mnd. Så det er ingen kortsiktig risiko for at de nye aksjene blir dumpet eller solgt i markedet under perioden. At Endur kan oppnå en peak-kurs på ca. kr.5
5kr? Det er vel litt vel store forventninger, siste kursmål var vel 1,50kr.
Endúr ASA: Innstilling fra valgkomitéen
Endúr ASA - Vellykket gjennomføring av Fase 1 i oppkjøp av alle utestående aksjer i Marcon-Gruppen i Sverige AB og utstedelse av aksjer
Endúr ASA - Flagging
Endur gjør fremgang i oppkjøpet av Marcon-gruppen
Det Bergensbaserte oljeservice- og akvalkulturselskapet Endúr har gjennomført fase 1 av transaksjonen vedrørende kjøpet av alle de utestående aksjene i Macron-gruppen.
Det kommer frem av melding fredag.
Ifølge meldingen vil kjøpesummen for 35 prosent av aksjene i Marcon-Gruppen gjøres opp ved utstedelse av vederlagsaksjer til en samlet verdi av 140 millioner svenske kroner, til en tegningskurs på 1,33 norske kroner pr Endur-aksje.
«Vederlagsaksjene vil utstedes i VPS på eget ISIN, og vil bli notert og omsettelige på Oslo Børs etter offentliggjøring av noteringsprospekt som forventes godkjent av Finanstilsynet i begynnelsen av april 2021», fremgår det.
Som følge av transaksjonen er dermed aksjekapitalen i Endur forhøyet med 1.062.308,38 kroner ved utstedelse av 106.230.838 nye aksjer, hver pålydende 0,01 kroner.
I en separat melding opplyses det at etter gjennomføring av transaksjonen i fase 1, har selskapet utstedt totalt 106.230.838 nye aksjer, noe som har ført til at følgende aksjeeiere passert en flaggegrense:
– Jörn Ryberg Holding AB, kontrollert av Jörn Ryberg, har tegnet 70.820.559 aksjer, noe som utgjør 8,42 prosent av aksje- og stemmerettighetene i selskapet. Jörn Ryberg Holding AB har følgelig oversteget 5-prosentgrensen.
– Ved gjennomføring av kapitalforhøyelsen vil Bever Holding as sin aksjebeholdning på 84.027.899 aksjer utgjøre 9,99 prosent av aksje- og stemmerettighetene i selskapet og har følgelig falt under 10-prosentgrensen. Bever Holding as er kontrollert av Vidar Pettersen gjennom Anton Holding as.
Endúr ASA - registrert kapitalforhøyelse
Endúr ASA - New share capital registered
Endúr ASA: Ekstraordinær generalforsamling i Endúr ASA
Handeland har lempet ut 10-12 millioner aksjer på like mange dager. De har 50 mill igjen. Tror det blir mange uker med salgstrykk og nedgang i møte.
Ingen av hvalene på toppen av aksjonærlisten kjøper aksjer. Det er bekymringsfullt. Har derfor vektet ned den siste uken.