Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Endúr (ENDUR)

Artec Aqua AS i Ålesund er totalleverandør av prosessanlegg og løsninger til landbasert oppdrett, innen smolt, stamfisk og matfiskanlegg. Selskapet hadde 625 millioner kroner i inntekter i fjor. Ved årsskiftet hadde de en ordrereserve på 1,55 milliarder kroner. De venter sterkt vekst også i 2021.

Stemmer, meget spennende selskap. Mitt håp er at det blir skilt ut og derfor har jeg aksjer :slight_smile:

Da skal du nok sitte lenge, hele poenget er jo å skape en attraktiv pakke for lønnsomhet og vekst

Er viktig med håp :slight_smile:

Da vil jeg anbefale Shareville :sweat_smile:
Jeg er selv Bull på Endur og godt investert i aksjene.
Men prøvde å stille noen kritiske spørsmål og fikk 10 kommentarer på rappen om hvordan man ikke kunne ha negative spørsmål, fordi sjefene hadde kjøpt lusne 300k aksjer :upside_down_face:

Tja, jeg synes det er for mye haussing på shareville generelt. Er møkklei av alle disse rakettene der inne :slight_smile:

Er viktig å være kritisk uansett om man er aksjonær, de har en broket historie og det skal man ikke undervurdere.

Godt å høre!

1 Like

Endúr ASA – New share capital registered

skal det også nevnes at de nye vederlagsaksjene har en en lock-up periode på 24 mnd. Så det er ingen kortsiktig risiko for at de nye aksjene blir dumpet eller solgt i markedet under perioden. At Endur kan oppnå en peak-kurs på ca. kr.5

5kr? Det er vel litt vel store forventninger, siste kursmål var vel 1,50kr.

Endúr ASA: Innstilling fra valgkomitéen

Endúr ASA - Vellykket gjennomføring av Fase 1 i oppkjøp av alle utestående aksjer i Marcon-Gruppen i Sverige AB og utstedelse av aksjer

Endúr ASA - Flagging

Endur gjør fremgang i oppkjøpet av Marcon-gruppen

Det Bergensbaserte oljeservice- og akvalkulturselskapet Endúr har gjennomført fase 1 av transaksjonen vedrørende kjøpet av alle de utestående aksjene i Macron-gruppen.

Det kommer frem av melding fredag.

Ifølge meldingen vil kjøpesummen for 35 prosent av aksjene i Marcon-Gruppen gjøres opp ved utstedelse av vederlagsaksjer til en samlet verdi av 140 millioner svenske kroner, til en tegningskurs på 1,33 norske kroner pr Endur-aksje.

«Vederlagsaksjene vil utstedes i VPS på eget ISIN, og vil bli notert og omsettelige på Oslo Børs etter offentliggjøring av noteringsprospekt som forventes godkjent av Finanstilsynet i begynnelsen av april 2021», fremgår det.

Som følge av transaksjonen er dermed aksjekapitalen i Endur forhøyet med 1.062.308,38 kroner ved utstedelse av 106.230.838 nye aksjer, hver pålydende 0,01 kroner.

I en separat melding opplyses det at etter gjennomføring av transaksjonen i fase 1, har selskapet utstedt totalt 106.230.838 nye aksjer, noe som har ført til at følgende aksjeeiere passert en flaggegrense:

– Jörn Ryberg Holding AB, kontrollert av Jörn Ryberg, har tegnet 70.820.559 aksjer, noe som utgjør 8,42 prosent av aksje- og stemmerettighetene i selskapet. Jörn Ryberg Holding AB har følgelig oversteget 5-prosentgrensen.

– Ved gjennomføring av kapitalforhøyelsen vil Bever Holding as sin aksjebeholdning på 84.027.899 aksjer utgjøre 9,99 prosent av aksje- og stemmerettighetene i selskapet og har følgelig falt under 10-prosentgrensen. Bever Holding as er kontrollert av Vidar Pettersen gjennom Anton Holding as.

Endúr ASA - registrert kapitalforhøyelse

Endúr ASA - New share capital registered

Endúr ASA: Ekstraordinær generalforsamling i Endúr ASA

Handeland har lempet ut 10-12 millioner aksjer på like mange dager. De har 50 mill igjen. Tror det blir mange uker med salgstrykk og nedgang i møte.

Ingen av hvalene på toppen av aksjonærlisten kjøper aksjer. Det er bekymringsfullt. Har derfor vektet ned den siste uken.

Endúr ASA - Vellykket gjennomføring av oppkjøpene av Marcon-Gruppen og Artec Aqua - utstedelse av aksjer