Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Endúr (ENDUR)

Det er Nordnet og mellomstore private som tar imot Handelands aksjer. Når de er mettet, vil kursen stupe, tror jeg, hvis ingen hvaler begynner å gomle, men jeg kan ikke helt se hvorfor de ønsker det når de vet at det fremdeles er flere titalls millioner aksjer som skal pøses ut.

Tror at dette er litt det samme som vi har sett i Polarcus og andre…når aksjen kommer ned mot 0,8 til 0,6 skjer det noe, da begynner alle å se en mulighet og da går Mill. Aksjer fort, men tror vi kommer langt ned om ikke noen av topp 20 overtar aksjeposten…
Men her må det være noe spesielt, siden ingen kjøper opp enda det allerede er billige aksjer…:chart_with_downwards_trend:

Når de som har best peiling ikke kjøper “billige” aksjer er det jo stort sett alltid fordi aksjene ikke er billige(ennå)…Dette er en god test for å se hva topp 20, som nå stort sett har fått tildelt aksjer gjennom oppkjøp av egne selskaper med kanskje noe høye enterprise value, egentlig synes endur aksjen er verdt. Når EVene skal settes av kompisgjengen, kan det jo være at prisen på de innfusjonerte selskapene ble rundet litt opp…litt spekulasjon kan vi tillate oss.

Endúr ASA - Stor kontrakt til BMO Entreprenør

En kontrakt på 127.mill, Handeland fortsatt på selger siden og kursen fortsetter å falle. Blir mange måneder med tålmodighet om dette tempoet fortsetter, ingen som har troen på Endur lengre ?

Sitter her fortsatt :slight_smile:

1 Like

Financial calendar

Hvor mye får Endur lov til å ha med i årsrapporten fra 2020 mtp tall fra nye selskaper?

BMO
Oceano
Marcon
Artec

Endúr ASA - Disclosure of large shareholding

Endúr ASA – Reporting of transactions made by persons closely associated with primary insiders

11:48:27

Martin Kværnes

Innsidere og investor Ketil Grim Skorstad laster opp i Endúr

Tigerstaden AS, investeringsselskapet til investor Ketil Grim Skorstad, har i dag kjøpt 8,5 millioner aksjer i Endur, til kurs 0,902 kroner. Det utgjør en kjøpssum på 7.667.000 millioner kroner. Etter kjøpet eier Tigerstaden med nært assosierte til sammen 62.843.982 aksjer i Endúr, som tilsvarer en eierandel på 5,53 prosent.

Det fremgår av en flaggemelding fredag.

Samtidig opplyser Endúr at Gimle Invest, et selskap nært assosiert med styreleder Øyvind O. Horpestad, har kjøpt 12.500.000 aksjer til samme kurs. Etter kjøpet eier Horpestad 25.056.513. aksjer i Endúr.

Artec Holding as, et selskap nært assosiert med styremedlem Bjørn Finnøy, har kjøpt 8,5 millioner aksjer til kurs 0,902 kroner. Etter kjøpet eier Artec 304.628.789 aksjer i selskapet.

Vidar Pettersen Bever Holding kjøper i likhet med Finnøy og Skorstad også 8,5 millioner aksjer til kurs 0,902 kroner. Etter kjøpet eier Pettersen 94.027.899 aksjer i selskapet.

Ikke rart de laster opp når de får aksjer til 0,902…hadde jeg også gjort. Men hvem er selger, det kommer ikke fram

Mest sannsynlig har Handeland solgt siste rest (i overkant av 40 mill aksjer). Da er salgspresset fra han historie. :grin:

Litt uvanlig at innsidere får tilbud om å kjøpe aksjer på markedet til 10% under markedspris, er det ikke? Normen for innsidere er vel å kjøpe til markedspris. Tror ikke jeg har sett dette før.

Er vanlig å gi rabatt når store skal ut :slight_smile:

Ikke til innsidere, mener jeg.

Aksjene ble jo solgt til de som ville kjøpe, til den prisen markedet ville betale. Ikke noe unormalt :slight_smile:

Uansett, herlig at Handeland er ute. :wink:

Correction: Endúr ASA – Reporting of transactions made by persons closely associated with primary insiders

Jeg er ikke helt sikker, men. Siden dette ble gjort utenfor børs så har nok Endur og Handeland kommet til enighet om pris. Men, flaggmeldingen burde kommet før børs åpning, kan tenke meg at de vil få smekk for det senere.

Vil nevne at ingenting er bekreftet hvem som solgte aksjene sine, men. Det er omtrent antall aksjer Handeland har igjen så derfor jeg antar det.

Blir spennende å se ny liste neste uke, må jo være flere på topp 50 som har økt!:slight_smile: