Da er skuta offisielt snudd til grønne tall og alle mål oppnådd etter hva jeg kan se. Kommer det inn et stort landoppdrett oppdrag snart så tror jeg kombinert med tilbakekjøp av aksjer at denne kan raskt kan doble kursen tilbake til 0,8kr, og faktisk mulig 3x til 1,2kr ila ett år.
Det ble underskudd på 8 mill da…
Men q1 er tradisjonelt en lavsesong for flere av segmentene.
Ja, leste bare overskriftene først. Men bra likevel, god omsetning i det dårligste kvartalet. Kan det bikke 700mill i q2? Hvis LOI på landanlegg kontraktsfestes og oppstartes snart så er det mye omsetning som skal kvernes gjennom regnskapet fremover. Kan nærme seg 3mrd.
Så spørs det hvor høyt aksjekursen får lov å gå før gevinstsikring. Hvis tilbakekjøp av aksjer starter opp snart så blir det kanskje etter det.
Ja, de guider høy omsetning, kontantstrømmen er også grei, så ikke kritisk med et lite regnskapsmessig underskudd i q1. Fortjener i hvert fall høyere kurs enn dagens. EV ca 1,4 mrd nå, og ebitda når 250 mill i 2022 hvis det fortsetter som nå.
Hva betyr dette …
Noen som vet…
Mulig spleis av aksjene, 50 gamle blir 1 ny…ikke noe spesielt ellers
Ok, er jo greit det.
De er vel nødt til å komme seg over kronen, er vel ett krav fra børsen sin side
Hvis jeg forstår dette riktig: de kjøper obligasjoner i sitt eget selskap, slik at de betaler renter til seg selv. Da slipper de alle gebyrer forbundet med tidlig innløsning(?)
https://www.intrafish.no/finans/salmon-evolution-fremskynder-smoltutsett/2-1-1251889
Nå meldes vel megakontrakten hvert øyeblikk. 1,3-1,4 milliarder. Virker som de er fornøyd med fase 1 av utbyggingen. Spørs da om Endur også velges til den forespeilede utvidelsen i USA.