Endúr ASA – Approval of the prospectus prepared for the listing of the consideration shares issued in connection with the acquisition of Repstad Anlegg
Sundt varemagasin:Et handelspalass med nederlandske aner
"The Company has taken the final investment decision for Indre Harøy phase 2 and
has accordingly signed an agreement with Artec Aqua and Hent, in which the phase
2 grow-out project moves into the construction phase. Mobilization will commence
shortly, with planned construction start during Q3 2024. "
Her kommer det er trillebår med penger fra salmon evolution fra 2h 2024 og utover.
Nærmere bestemt 1 mrd over 10 kvartaler på ett enkeltprosjekt for prosessdelen, som artec skal ta på seg, samt intensjonsavtale for fase 3, som er større enn 1 og 2 til sammen. Enorme summer som investeres i disse anleggene rundt omkring langs norskekysten (og Florida…).
“Endúr er gunstig posisjonert innen landbasert oppdrett, og med FIDer fra Salmon Evolution fase to og Geo Salmon fase en mener vi dette vil løfte verdien opp mot mellom 75 og 90 kroner pr. aksje”
“Gunstig posisjonert” innen mye annet også
Da var vi i 2024 og kursen er for første gang i nyere tid på 60,0. Opp 58 % i år og det jeg kaller “nye, nye endur” fra feb 2023, som jeg har valgt å satse på (refinansiert nye endur) er opp 120%. Jeg har ingen problemer med å bli sittende videre. Ser også på aksjonærlistene at Blystad faktisk er tilbake igjen, han var med i finansakrobatikken rundt oceano i sin tid men solgte seg ut etter hvert. Dagens kursnivåer er faktisk ikke høyere enn det oppkjøpene av marcon, bmo, artec, ble gjort på, for ca tre år siden.