Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Endúr (ENDUR)

Endúr ASA - Notification of trades, week 50 2024

Financial calendar

Endúr ASA – Contract award Repstad

1 Like

Endúr ASA – Agreement to purchase 100% of the shares in VAQ

Endúr ASA - Notification of trades, week 51 2024

Nytt kjøp, nytt løft i aksjekurs, en liten barriere på 70,- brutt, opp 86% i år nå. Dette er sånt man kan tillate seg med den sterke kontantstrømmen de har. Pluss litt trykking av aksjer som gjør de oppkjøpte eierne til medeiere.

2 Likes

Endúr ASA - Notification of trades, week 52 2024

Endúr ASA - Notification of trades, week 2 2025

To-års jubileum for meg i denne i dag. Opp 132 % etter å ha dabbet litt av i det siste. Det var bedre enn jeg håpet på den gang. Jeg har gjerne en horisont på 2-3 år når jeg velger å satse litt substansielt på et selskap. Nå har det gått 2 år. Selskapet har gått fra å være uglesett, særlig grunnet tabbe med covenants (en stor kunde betalte noen dager for sent), så glemt og gradvis mer og mer “hot” blant fler og fler analytikere. Kistefos har kommet inn som stor eier. Eva Weel Skram har kommet og gått. Det største spenningsmomentet fremover er Artec, der Salmon Evolution fase 2 blant annet vil sørge for betydelig omsetningsvekst fremover.

6 Likes

Endúr ASA – Successful completion of the acquisition of VAQ

Da ble aksjen enda mindre upopulær og underanalysert.

Danske Bank tar opp dekning med kursmål 100,-

Fra TDN Finans: “Endur har vokst frem som en nordisk leder innen marin infrastruktur og landbasert akvakultur gjennom en rekke verdiøkende fusjoner og oppkjøp. Vi er rundt 16 prosent og 17 prosent over konsensus på ebit-estimatene for 2025-2026 etter justering for VAQ-oppkjøpet, ettersom konsensus etter vårt syn overser Aquaculture Solutions sin asset-light-modell”, skriver meglerhuset."

Hvordan de kan si at “konsensus overser” ditt og datt, kan man jo lure på.

Som om ikke det var nok, er Endur inn i “bjellesauporteføljen” til FA, på grunn av Skorstad, som egentlig ikke har gjort stor annet enn å være tungt med på etableringen (sammen med the usual suspects Blystad og Horpestad - derav den innledende skepsisen som gjorde at dette ble en god kjøpsmulighet). Videre har han økt jevnt og trutt i markedet i 2023. Mot slutten av 2024 har han derimot tatt noen små gevinster.

Fra FA
“Den tidligere aksjemegleren Ketil Skorstad tar vi også inn. Som investor har han gjort det meget godt over tid og i 2024 gjorde han en kule i Endúr. Ettersom Endúr er hans desidert største investering, tar vi aksjen inn i porteføljen.”

2 Likes

Endúr ASA - Notification of trades, week 3 2025

Endúr ASA – New share capital registered

Endúr ASA - Notification of trades, week 4 2025

Endúr ASA – Committed refinancing offer

1 Like

Endúr ASA – Contract award Repstad

2 Likes

Ingen dum kunde å ha i disse tider. Stor kontrakt for repstad dette her.

2 Likes

Endúr ASA - Notification of trades, week 5 2025

Noe ide om den enorme økningen i dag skyldes? Meglerhus som hyper opp?

Hei, nei har ikke fått med meg noe spesielt spesifikt for i dag, jeg bare lener meg tilbake og nyter…

1 Like