Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Endúr (ENDUR)

Det var nokså konkret, har bare hørt hint mellom linjene ved presentasjoner, hvor var dette?

Ellers kan man notere seg at “marin infrastruktur” nå bare heter “infrastruktur”, der strategien er å rette seg mot nisjer med høy lønnsomhet.

Siste podkast om Endur i Arctic podden 6 mars. Ca 38 min ut

Edit:husker vel litt feil og det var noen år, ikke 3 år

Begynner å betale seg dette! Mr Market var litt avventende umiddelbart, men nå kommer den ene oppjusteringen etter den andre fra analytikerne.

DNB i dag: “Vi gjentar KJØP og hever kursmålet vårt til NOK135 (120) etter Endúrs Q1-rapport.”

Arctic øker kursmålet fra 140kr til 145kr

Pareto hever kursmålet til NOK 140 (132): “Når vi løfter infra-marginene og inkluderer dagens to svært verdiskapende tilleggsoppkjøp, øker 2027-28e EBITA med 4%. Serieoppkjøper-vinkelen er i fullt spill, og kjøpekraften forblir rikelig. Med ytterligere oppside til konsensus, finner vi fortsatt aksjene attraktive til 9x 2027e EV/EBITA. Kursmål opp til NOK 140 (132).”

Sparebank 1 Markets øker til 150 kr!

Sakset fra Shareville, lettere å finne tilbake til på en slik tråd, hvis man ønsker det.

1 Like

Fikk økt posisjonen min fra 2 % til 8 % rundt 115–116 kr, så Endúr er nå min nest største posisjon. Caset minner mer og mer om en nordisk kvalitetscompounder, og jeg håper selskapet kan utvikle seg i samme retning som Lagercrantz , som jeg også eier og som leverte en svært sterk rapport i dag.

Som Petter Kongslie sier så er dette aksjen å eie på 3,5 og 10 års basis :slight_smile:

3 Likes

Endúr ASA - Minutes from Ordinary General Meeting

Endúr ASA – Ex dividend NOK 0.80 today

En aldri så liten milepæl dette her. Mest for å vise at vi kan hvis vi vil. Mesteparten av overskuddet brukes til oppkjøp.

1 Like

Endúr ASA – Successful completion of acquisitions

Endúr ASA - Notification of trades, week 21 2026

Endúr ASA - Contract award BMO

Endúr ASA – Contract award Marcon

Endúr ASA - Notification of trades, week 22 2026

Endúr ASA – New share capital registered

Endúr ASA - Notification of trades, week 23 2026

Endúr ASA – Successful completion of acquisition of Enviro Entreprenør AS

Endúr ASA – Repstad to acquire Boston

Endúr ASA - Notification of trades, week 24 2026

Endúr ASA – Contract award Repstad