Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Endúr (ENDUR)

Endúr ASA – Mandatory notifications of trade

Endúr ASA – Totalbetong to acquire Engelsen Total

1 Like

Endúr ASA - Contract award Totalbetong

Endúr ASA – Annual Report 2025

Endúr ASA – Contract award Repstad

Endúr ASA - Contract award Repstad

Endúr ASA - Notice of Ordinary General Meeting 2026

Endúr ASA - Contract award Engelsen Total

Endúr ASA - Invitation to presentation of Q1 2026 financial results

Endúr ASA - Recommendation from the Nomination Committee

Endúr ASA – Contract award Repstad

3 Likes

Endúr ASA – BMO to acquire Wimo

Endúr ASA – HAB to acquire Enviro Entreprenør

1 Like

Endúr ASA – Q1 2026 financial results

1 Like

Mange gullkorn på dette forumet. Veldig bra resultat, oppkjøpene fortsetter å renne inn, minner mer og mer om AF Gruppen i glansdagene. Nyter fremdeles godt av å være eksponert not rehabilitering av infrastruktur, som er en megatrend, i stedet for bolig, der det er mer trått. Og nå mer og mer mot VA, der det også er et stort etterslep.

3 Likes

Endúr ASA – Mandatory notifications of trade

1 Like

Neppe tilfeldig dette. Endur har tidligere signalisert at det vil etablere VA som et nytt forretningsområde. Kanskje ikke like sexy som KI, men dette markedet og etterspørselen vil bli stor i årene fremover, større enn kanskje mange ser for seg nå.

"Norge står foran et enormt løft. De neste tiårene må kommunene investere enorme summer i infrastruktur. Ledningsnett skal fornyes, rensekrav skjerpes og anlegg moderniseres. På toppen stiller klimaendringer nye krav til kapasitet og sikkerhet. Men investeringer alene løser faktisk ikke problemet. Fordi rør legger ikke seg selv. Renseanlegg drifter ikke seg selv. Tekniske installasjoner vedlikeholder ikke seg selv. Bak alle systemene står fagfolk med kompetanse.

Og her blir utfordringen svært tydelig. Mange kommuner og virksomheter opplever allerede at det er vanskelig å rekruttere folk med riktig kompetanse. Dette er altså ikke bare et investeringsproblem. Det er et kompetanseproblem, og mangel på folk. Samtidig vet vi at kompetansen finnes, eller rettere sagt: den kan bygges."

1 Like

Nå vokser Endur veldig. Klarer de å holde kontroll på alt som skjer? Det var vel det ledelsen sa om hva som gikk galt i Bertelsen & Garpestad.

1 Like

Ja, det vil vise seg. Konsernsjefen har poengtert at selskapene skal fortsette å jobbe som før, som selvstendige enheter, dog at Endur er mer enn et rent investeringsselskap, mer som en paraply der de kan bruke størrelsen som markedsmakt ved innkjøp, anbud etc. Under Jeppes ledelse har betongentreprenørene hatt nesten påfallende lite å gjøre med Artecs prosjekter innen landbasert. Noe som var den opprinnelige tanken bak grupperingen - Totalentreprenør for nøkkelferdige anlegg for landbasert oppdrett. Nå fikk de nettopp et oppdrag for Andfjord, et av anleggene som Artec ikke har hatt noen befatning med. Mens Hent og andre holder på for storkunden SALME.

3 Likes

Ja, la merke til den selv og noe av grunnen til jeg økte i dag kombinert med meget solide resultater. Som Jeppe sa selv i en podkast så er jo trolig ikke landbasertbiten der om 3 år. Å bygge seg opp som ren nisjeinfrastruktur og VA tror jeg blir svært bra. Endur virker å fortsette å gjøre alt riktig så satser jeg på kursen ikke løper i fra meg før jeg bygget meg nok opp :grin:

Tror jo i tillegg makrosituasjonen vil gi Endur muligheten til å gjøre mange oppkjøp til attraktive multipler i flere år fremover

2 Likes