Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Enorm økning i kryptovaluta

30 april 2017 var den totale market cap i følge coinmarketcap.com på $36 520 972 242. Den 14 juni 2017 er den $114 820 642 995. Dette tilsvarer en økning på 314% på en og en halv måned. Dette er ikke økningen av èn kryptovaluta, men av det totale markedet for alle kryptovalutaer som vises på coinmarketcap.com.

Hvor kommer denne plutselige enorme økningen fra og hvor vil den ende? Kan det være en boble? Og hva er sannsynligheten for en enorm konsolidering? Ønsker diskusjon rundt temaet

1 Like

Har aldri eigd, og kjem nok ikkje til å eige kryptovalutta dei neste 6 mnd. Har heller lite greie på det!

Men eg synes det er interessant, fordi hypen er heilt sinnsjuk. Folk eg pratar med som aldri har vert borti aksjar eller liknande har kjøpt, og følger kursen nærmare enn sjølv dei ivrigaste funcomaksjonærane her på forumet.

Eg har ingen som helst peiling, kanskje skal kryptovalutta være verdt like mykje som andre industriar i verden? Har uansett ein følelse av at nokon blir fuktige i trusa før langbuksa skal på…
Eg skal sitte på sidelinja og følgje med eit halvt auge :slight_smile:

Synes forøvrig at videoen som blei posta i ein anna tråd var interessant:

2 Likes

Jeg tror ikke lenger kryptovaluta er en “fad”. Jeg htrodde det helt til jeg hørte om Ethereum. Jeg tror kryptovaluta er en naturlig vei mot full digitalisering, det meste vi handler med i dag er allerede digitale penger.

Hvis man ser på total marketcap for kryptovaluta er det ingentin sammenlignet med andre. Probelmet med kryptovaluta er at det er mange spesialiserte mynter, og at de færreste vantlige bedrfter godtar kryptovaluta. Jeg tror,m helt seriøst, at vi er i et lite skifte slit sett og at flere og flere vil henge seg på. Hadde jeg drevet en vanlig bedrift i dag ville jeg i det minste satt meg inn i muligheten for å ta betalt i kryptovaluta.

DISCLAIMER: jeg kan veldig lite om dette og var superskeptisk da jeg ble varmt anbefalt å kjøpe Bitcoin i November. Da ble det glatt avfeid. Poenget er at jeg tror flere og fler får øynene opp for dette - og når det når en kritisk masse blir det allemannseie. Jeg tror vi er vet et slikt tippingpoint nå, men altså: jeg eierlitt IOTA, Bitcoin og Ethereum - så ikke ta det jeg skriver for god fisk. Jeg trodde heller ikke at internett ville bli så stort som det ble. Faren min var veldig tidlig ute med internett, og det virket litt søkt den gangen, men spennende likevel. Så ble det mer populært og i dag vet vi resten. Jeg TROR kryptovaluta blir tilsvarende - på et eller annet vis :slight_smile:

2 Likes

And I was like: “Haha…internett… hahaha…how about an outernet?..” :sweat_smile:

3 Likes

Hehehe…!

Kanskje er det litt sånn at Bitcoin er Netscape Navigator. En av de store, men den kommer til å forsvinne etterhvert. Eller så er den kryptovalutaens dollar. Eller noe sånt. Mange muligheter :wink: jeg tror i hvert fall kryptovaluta i en eller annen desentalisert form er kommet for å bli.

Jeg tror også kryptovaluta er kommet for å bli, og at det kommer til å bli veldig stort. …men det er en fare for å satse på feil hest her. Jeg har ikke peiling på om f.eks. Bitcoin eller Etherum er det som vil slå an.

Kanskje vi burde prøve å finne ut hvem som tjener mest på at kryptovaluta blir innført uavhengig av hvilken kryptovaluta som slår an (Enkelte bankaksjer?) og så kjøpe aksjer der?

1 Like

Utfra hvor vanskelig et er å få kjøpt/solgt og lagret kryptovaluta i dag, så tror jeg ingen av dagens løsninger kommer til å overleve. Konseptet, kryptovaluta, tror jeg vil overleve. Muligens noen av dagens tekniske løsninger også, men det er mye barnesykdommer med dagens løsninger.

2 Likes

Enig med du. Før en av de store aktørene kommer med en blockchain teknologi som har løst alle de tekniske problemene vi har idag. Så tror jeg noen kommer og noen går.

2 Likes