Ser det er litt negative kommentarer pÄ hegnar for at de ikke kommer med volumsalg istedetfor sÄnne partneravtaler. Men Thin har ikke kapasitet til Ä produsere mengder av betydning. De har hatt en kapasitet pÄ 28M enheter frem til slutten av Q2 nÄ og skal herifra ha en kapasitet pÄ 40M enheter. De har ikke hatt kapasitet pÄ 40M fÞr nÄ, nei. Men kapasiteten er todelt mellom EAS og de andre produktene, sÄ det er ikke snakk om 40M eller 28M av ett enkelt produkt, langt mindre. De hadde den store ordren pÄ 13M EAS enheter og det er jo flott at vi fÄr noen mill der for Ä redusere cashburn, men nÄ som den pilotordren er ferdig sÄ ser jeg ikke helt poenget Ä levere flere tags uten at det skaleres opp ifra kundsens perspektiv. Skal kjÞperne gÄ for disse tagene sÄ nytter det ikke med smÄleveranser pÄ 13M, jeg tror de vil ha commitment fra selskapet til Ä produsere flere hundre mill pluss over flere Är. Det skjer fÞrst i slutten av 2017 for EAS tags og i 2018 for resten av produktene. Ser ogsÄ for meg at det per i dag foregÄr noe R&D pÄ disse produksjonssystemene og produktene sÄnn at de ikke alltd er klar for full produksjon.
Derfor ser jeg ikke problemet med at de kommer med masse av disse partneravtalene istedetfor volumsalg. Det thinfilm lager er liksom noe man putter pÄ alle produktene man har eller ihvertfall alle produktene av en spesiell serie for prototype testing. à kjÞpe litt her og litt der sÄnn randomly mÄ jo vÊre totalt poenglÞst og bare komplisere ting? Det mÄ jo vÊre fÞrst nÄr de kan levere nok tags til at man kan ha det konsekvent pÄ alle varene man leverer at det blir poeng i dette. Derfor mÄ vi ha den nye facilityen fÞr ting skjer.