Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

ENSURGE MICROPOWER ASA (ENSU) đŸ·

Venter pÄ Ä gÄ inn i denne aksjen, men skulle helst ha sett kursen 5.50 fÞr jeg gjÞr det. Slik jeg har sett historisk sett er dette en populÊr bunn for denne aksjen siste halve Äret.

Andre som er inne eller vurdert dette selskapet?

1 Like

KnallrÞde tall for Thin Film i Q1 kom ikke som noen overraskelse. Det er derfor jeg sitter pÄ sidelinjen og venter pÄ Ä gÄ inn pÄ en lavere kurs enn dagens. De tjener ikke de store pengene enda og kursen speiler ikke helt realiteten. Uansett sÄ har jeg troen pÄ selskapet i fremtiden :slight_smile:

Kilde: http://www.hegnar.no/bors/resultatrapporter/artikkel546471.ece

1 Like

Virker ganske overdrevet med dagens pris pÄ 3 mrd eller? Denne tror jeg kan vÊre skummel og det kan vel fort gÄ 10-15 Är til de tjener penger.

1 Like

VĂŠr forsiktig :slight_smile:

KjĂžpte pĂ„ 5.85, men kun 5kâ˜ș

2 Likes

Thin Film Electronics er blitt tildelt en kontrakt av Verdens tollorganisasjon (WCO) for levering av NFC-lĂžsninger som skal brukes i forbindelse med bekjempning av forfalskede produkter.

2 Likes

Deilig, jeg liker utviklingen. Det skjer nok ting i et raskere tempe fra nÄ av. Det ene baller pÄ seg det andre og vips sÄ er ThinFilm en gigant som mÄ kjÞpe fabrikkene til Fabricom :wink:

1 Like

THIN er tildelt forskningsmidler igjen. Denne gang 3,7 mill fra EU.

1 Like

Den beveger seg sakte men sikkert nedover igjen, vil vi se 5-tallet fÞr sommeren er over? Jeg hÄper det, slik at jeg kan gÄ inn med en god slant :smile:

2 Likes

Mitt mÄl har i lang tid vÊrt Ä komme meg inn i Thin Film pÄ kurs 5.50. Noen har sagt til meg at det vil jeg aldri klare, men jeg har hatt troen. Viktigste er Ä sette seg mÄl og holde dem. NÄ viste det seg at den falt enda lengre ned enn mitt mÄl, og endelig bestemte jeg meg for Ä gÄ inn pÄ kurs 5.18. Jeg fÞler dette er en god inngang for meg og vil bli sittende her til jeg fÄr en god avkastning. Ønsker ikke Ä vÊre med hele veien opp, om det finnes noen stopp for dette selskapet, men jeg Þnsker Ä vÊre med en liten del av veien. Tidshorisonten min for denne investeringen er f.o.m idag og frem til vÄren 2016.

3 Likes

Jeg kjÞpte litt pÄ 5.24 her om dagen. En kjÞpsordre som hadde ligget der siden vi var pÄ 5.70. Har kjÞpt her nede fÞr og solgt de et stykke oppÄ 6 tallet. Rinse and repeat :). Er long med halvparten og trader med halvparten.

Er inne med mer pÄ 4,26 idag. Tror den lange nedgangen som har vÊrt siste ukene nÄ har snudd. Venter fremdeles pÄ noen gode meldinger fra dette selskapet, de vil uansett garantert komme :smile:

1 Like

Denne aksjen har falt konsekvent siden mai. Hvorfor tror du den skal snu @Larsen?

For det fÞrste tror jeg den skal snu grunnet det drastiske fallet. Dette fallet skyldes nok tradere som vil gjÞre kjappe penger pÄ dette papiret. Andre grunnen er jo de fine avtalene Thin Film vil melde om i mÄnedene / Ärene som kommer, forhÄpentligvis :wink:

1 Like

Har ikke satt meg inn i denne, og kommer ikke til Ä kjÞpe, men teknisk har den vel ganske bra stÞtte pÄ 4. Definitivt mer interessant nÄ i hvert fall.

Synd jeg ikke fulgte med i gÄr. Den gikk noen prosent opp


Det har ikke gÄtt sÄ veldig bra med denne aksjen siste tiden, men det skyldes ikke noen spesifikke ting med selve selskapet. Imorgen kommer de altsÄ med kvartalsrapporten. Blir spennende Ä se om de har begynt Ä produsere noe for de kontraktene de allerede har fÄtt, f.eks Canon. Kan ogsÄ vÊre spennende Ä hÞre andre ting de eventuelt kommer til Ä rÞpe til oss, eller om de fremdeles vil holde godsakene hemmelige.

2 Likes

Er inne her enda. DÄrligste investeringen min ever. Sitter pÄ urealiserte tap pÄ 25000 ca. Fristet til Ä doble, men vil vente til det har snudd.

1 Like

Noen som har peiling pÄ THIN som kan dele noe spennende fra rapporten?

Tallene er ingen overraskelse. De tjener ingen store penger enda, men de venter Ă„ tjene mer andre halvdel av 2015. De ser ogsĂ„ positivt pĂ„ at det vil komme flere kontrakter dette Ă„ret, sĂ„ det blir jo spennende Ă„ se hvor store bestillinger de eventuelt vil kunne fĂ„ pĂ„ NFC OpenSense produktet. NĂ„r det gjelder Xerox avtalen: “Thinfilm expects that the technology transfer to Xerox will be completed according to plan in 2015.”

2 Likes