Som nevnt litt lengre opp i denne trÄden sÄ har jeg siste uken vÊrt litt usikker pÄ min investering i Thin Film Electronics. Jeg gikk for fult inn i dette selskapet for ca 1 Är siden og snittet meg da ned til en kurs pÄ 2.90, som jeg var svÊrt fornÞyd med. SÄ begynte hypen rundt Xerox og andre stÞrre aktÞrer og flere nye investorer kom pÄ banen. Kursen har siden da beveget seg opp og over 5kr for 1 uke siden. Jeg hadde da en gevinst pÄ nesten 80%. Siden kvartals rapporten ble offentliggjort sÄ har kursen beveget seg sakte tilbake igjen. Jeg har ogsÄ en liten fÞlelse av at mange begynner Ä bli litt utÄlmodige og savner de stÞrre meldingene fra Thin Film. Slik det nÄ ser ut sÄ kan det ta enda flere Är fÞr de store meldingene og pengene ruller inn. Langsiktig har jeg troen pÄ selskapet, men kortsiktig er jeg noe usikker.
PÄ grunn av dette sÄ tok jeg valget Ä selge min gevinst pÄ 4.60, men solgte ogsÄ resten av mine aksjer idag pÄ 4.50.
Det var et tungt valg, for jeg har virkelig blitt glad i dette selskapet og hva de stÄr for, men nÄr jeg begynte Ä se pÄ det hele med min indre aksjemelger-sjel, sÄ forstod jeg at om jeg vil ha noen gevinst pÄ dette sÄ var nÄ det rette tidspunktet. Viktig som den type investor som jeg er Ä ikke bli forelsket i et selskap, men Ä huske pÄ Ä ta gevinst og jobbe seg videre i karriÚren som en privat aksjemelger wannabee.
Skal nok fortsette Ä fÞlge Thin Film Electronics, men tÞr ikke gÄ inn igjen fÞr det er litt mer konkrete avtaler pÄ plass. Mulig jeg da gÄr glipp av bunnen i aksje kursen fÞr det store rykket opp kommer, men det er aldri lett Ä treffe uansett.