Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Enzymatica AB; ColdZyme munnspray kan deaktivere SARS CoV-2 virus?

Det er helt greit å ha skeptisisme som du listet opp og selskapet må få til studier som beviser effekt. Jan Raa har også skrevet på HO at han testet dette enzymet i forrige århundre og så samme effekt som studien til Enzymatica, men han er skeptisk til at det holder i munnhulens nedbrytningsstoffer. Vel, når selskapet selv sier at det kan lage en barriere i intil 20 minutter så er det nok for meg i første omgang til at jeg kommer til å bruke den i forkant av møter og trange steder.

Hvor sier de dette?
Hvis det er de 20 minuttene de refererer til i testen så leser det slik at de lot løsningen stå i 20 minutter og så målte “virusaktiviteten” etter det. Ikke at det er snakk om en 20 minutters barriere. Men mulig det er noe annet du referere til eller at jeg har missforstått noe.

Mine kunnskaper er nok for begrenset til å svare korrekt på det. Men det man VET er at virus, i motsetning til bakterier, må inn i cellen for å replikere seg selv. Dette tar en gitt tid. Det tar også en gitt tid før immunforsvaret har identifisert faenskapet, og setter inn mottiltak.
Vi vet også at de første virusene i stor grad blir replikert i slimhinner i halsen.

Så det man matematisk kan trekke ut av det er at hvis man får redusert virusmengde med f.eks 50% i starten av infeksjonen så vil den totale virusmengde være 50% lavere også etter en gitt tid. Også på tidspunktet immunforsvaret settes inn.
Noen usikkerheter blir det allikevel.
• Vil immunforsvaret aktiveres raskere ved større virusload? Foreløpig har vi ikke noe som tilsier det.
• Vil ColdZyme redusere sykdommen ytterligere enn eksempelet over pga gjentatt bruk?

1 Like

Ja jeg reffererte til den indiske artikkelen i innlegg ca nr 11 i denne tråden:

De 20 minuttene er vel kun tiden for testen i laboratoriet. Så jeg tror du har missforstått akkurat den delen. Jeg aner ikke hva man kan forvente av virketid for noe slikt.

Forsøk i et reagensglass og på mennesker gir ofte veldig forskjellig resultat så vi får jo se hva de kliniske testene viser etter hvert. Men dersom det gir delvis beskyttelse en periode vil jo dette som du skriver være noe som vil kunne være nyttig å ta i forkant av møter eller feks. offentlig transport til og fra jobb.
Men vi får jo se hva kliniske tester faktisk viser.

Helt enig Krafer.
I mellomtiden vil jeg bruke produktet og jo flere som bruker det så kan utbredelsen av viruset kanskje bremses noe og det vil ha betydning liv og ettervirkning av viruset.
Man ser jo at flere som har hatt det sliter med pusten i måneder etterpå og obduksjoner av covid døde personer viser blodpropp i nærmest alle organer. Så jeg velger å utsette meg minst mulig for smitte uten å være hysterisk.

Er vel like greit å bruke maske som et produkt som kanskje virker.

Det må du gjerne gjøre og det er ikke i stedenfor munnbind, men et supplement og en liten ekstra forsikring.
Det har bevist effekt mot et annet coronavirus som forårsaker forkjølelse og har nå bevist at det gjør det samme preklinisk mot Sars-cov-2.
Her jeg bor og ferdes har det ikke vært mange tilfeller, så da har jeg jo ikke en pakke munnbind med meg rundt og den lille sprayflasken er ikke ille å ha i lommen.

1 Like

Ja, lille Enzymatica fortsetter å utvikle seg og har nå etablert Sanofi som distributør i Italia og Frankrike. Sanofi vil inkludere munnsprayen for forkjølelses sesongen 20/21 som begynner NÅ!!!

Ny distribusjonsavtale:
logo

Enzymatica ingår avtal med MS Pharma för MENA

Enzymatica och MS Pharma, med huvudkontor i Amman, Jordanien, har ingått ett avtal för marknadsföring, distribution och försäljning av Enzymaticas förkylningsspray ColdZyme® för MENA – Mellanöstern och Nordafrika. Avtalet omfattar Saudiarabien, Jordanien, Irak, Libanon, Oman, Qatar, Förenade Arabemiraten, Bahrain, Kuwait and Algeriet. Den totala befolkningsmängden för MENA uppskattas till 347 miljoner1, varav de tio länderna utgör 160 miljoner2. MS Pharma räknar med att lansera ColdZyme under sina registrerade varumärken under det första halvåret 2021.

  • Vi ser mycket framemot partnerskapet med Enzymatica för MENA-regionen. ColdZymes unika koncept för att skydda mot förkylningsvirus adresserar ett akut och pågående behov hos våra konsumenter. Vi ser därför en god möjlighet för ColdZyme i MENA-regionen där vi har en stark marknadsposition, säger Kalle Kaend, CEO för MS Pharma.

  • Vi är mycket nöjda med avtalet med MS Pharma. Det är en ledande aktör inom MENA-regionen med stark marknadsnärvaro, vilket ger ColdZyme goda möjligheter att bli en väletablerad produkt på marknaden, säger Claus Egstrand, Chief Operating Officer för Enzymatica.

MENA är en mycket dynamisk och skiftande region. Det är en av de snabbast växande läkemedelsmarknaderna i världen. Det inbegriper också det växande segmentet av receptfria produkter (OTC-marknaden – Over the Counter). 2019 värderades förkylnings- och allergimarknaden inom MENA till mer än 430 MUSD räknat i producentpriser, enligt IQVIA och det regionala analysföretaget för läkemedelsdata, AMS. Förkylnings- och allergimarknaden hade en genomsnittlig årlig tillväxttakt på nästan 2 % mellan 2015 och 2019, och är en av de största kategorierna med uppskattningsvis 20-25 % av OTC-marknaden i regionen.

  • Vi ser, speciellt mot bakgrund av den pågående covid-19-pandemin, en hög och ökande efterfrågan på receptfria produkter som kan minska risken av virusöverföring, säger Kalle Kaend.

MS Pharma är en ledande aktör inom MENA med egen säljstyrka på plats i alla större marknader. Kampanjen för ColdZyme kommer att fokusera på marknadsföring gentemot läkare och apotek för att bygga varumärkeskännedom och ta marknadsandelar. Samtidigt kommer företaget att adressera konsumenter direkt genom ett flertal olika kanaler. Lanseringen av Enzymaticas munspray beräknas ske under första halvåret 2021.

  1. United Nations, Department of Economic and Social Affairs, Population Division, 2019. World Population Prospects 2019.
  2. World Population Review, MENA countries 2020

Informationen i pressmeddelandet är sådan som Enzymatica är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom nedanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 12 november 2020 kl. 16.30 CET.

Jeg tror at om de fleste dusjer seg i munn med dette produktet før og etter de har vært tett på andre, så ville kontroll over viruset komme raskere enn tilogmed Trump tror🙃

1 Like

Ja
Helt ufattelig at ikke folk klare å beskytte seg bedre. Helsevesenet/leger/sykepleiere er en hemsko mot dette viruset. At ikke D-vitamin anbefales er helt sykt. Coldzyme renser opp i det som måtte være av virus i hals, og gjør dermed sykdommen mildere og kortere.
Men siden ingenting av overnevnte er kjørt gjennom lange drøye kliniske studier vil ingen anbefalinger bli gitt.

Sykehjemmet på Eidsvoll kunne vært en ypperlig testestasjon for Coldzyme nå!

Det er tilsalgs på de fleste apotek i norge

1 Like

Enzymatica svært pen CWH. Cheat entry gjennom MA 50 idag.

1 Like

Den går ikke bare oppover denne aksjen men de jobber på da i hvertfall pga økende etterspørsel:

Har PCIB noe å lære av ENZY her tro?
Enzymatica sendte ut en profitwarning om at de ville få lavere inntjening enn ventet fordi forkjølelse har det vært lite av siden folk har holdt mere avstand til hverandre. Kursen raste så til godt neppå 9 tallet ligger nå på 9,50. I dag kom melding om nyemisjon på 12 SEK??? De ber altså investorene om å betale 2,50 mer enn dagens kurs det er 26% høyere enn sluttkurs fredag. PCIB pleier da halvere kursen for å sette emisjon?

Jeg solgte heldigvis mitt på 15,50

Jeg skulle tro de økte fortjenesten. Fordi å ha forkjølelse er ubeleilig med smittevernreglene: da skal man teste seg for å utelukke korona og holde seg i isolasjon til man er kvitt symptomene. Da er det jo kjekt å kunne redusere en del av forkjølelsesvarigheten.

Det må da være dårlig markedsføring.
Jeg har sprayen og bruker den når jeg får kribling i halsen og det har funka føler jeg selv om det kanskje ikke har vært forkjølelse jeg brygget på.
Men at de har de gode indikasjoner om de deaktiverer coronaviruset burde spredd salget som ugress.
Markedet kjøper tydeligvis selskapets mening om hva de burde være værd, når jeg ser kursen startet opp 15 %