Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Episurf Medical (EPIS-B)

Ja, det er jo nesten det dobbelte av emisjonskursen, så noe fall må man vel kunne regne med? Jeg har pt. kostpris på 13,62 og håper ikke det er for dyrt. :slight_smile:

Må man ha én tegningsrett for å få kjøpe én aksje i emisjonen eller kan man få mulighet til å kjøpe mer enn én aksje per tegningsrett uten å handle tegningsretter?

Du kan overtegne, og det er ikke noen garanti, men du kan kanskje få noe mer enn du har retter til.

Allright, da ligger jeg an til at Episurf vil være 10% av porteføljen etter emisjonen om ikke noen av de andre postene fyker av sted.

2 Likes

Kjøpte en liten lyttepost her i dag til 13,80. Har lyst å være med på emisjonen, og tenker dette blir en billig inngang til slutt. Snitter ned om kursen faller.

Fått noe svar fra Nordnet angående t-retter?

Her er svaret fra Nordnet:
I utgangspunktet så er det helt uproblematisk for deg å delta i utenlandske emisjoner. Men du skal da svare direkte til oss. Det gjør du under “min konto” og “Mine corporate actions”.

Jeg synes vel ikke ordlyden er alt for betryggende, men ingen tvil om at du var inne på noe @Savepig :wink:

Har bedt dem avklare hva de mener med “i utgangspunktet”? Om det normalt går greit, men ikke alltid, eller om det alltid går greit, men at det må gjøres til dere gjennom corporate actions?

1 Like

Høres bra ut, fint å få en liten oppklaring i dette.

Tar du en ny post når du får svar av Nordnet?

Will do! :slight_smile:

1 Like

Jeg tror at med “i utgangspunktet” så er det at det er noen aksjer de må inn og manuelt enable sånn at de skal dukke opp under corprate actions for zerokontoen.

For pcib nylig funket dette helt fint, mens jeg leste en gang at noen ikke kunne gjøre dette før kundestøtte hadde vært og fiklet. :slight_smile:

Så pass på å skrive til dem helt spesifikt at det er den kommende episurf emisjonen du er interessert i.

1 Like

Ok…skjønner. Jeg skrev i svaret at det gjelder Episurf, så da satser jeg på at vi får en bekreftelse ila morgendagen :slight_smile:

Takk forresten til deg for all din gode informasjon på ulike biotec. Jeg har kommet godt ut av både NANO og PCIB :slight_smile:

[quote]EPISURF MEDICAL
FÅR TVÅ PATENT BEVILJADE I KINA (Direkt)
2017-02-14 07:55
STOCKHOLM (Direkt) Episurf Medical erhåller beviljande för två nya patent i Kina. Patenten är relaterade till kirurgiska verktyg i Episurf Medicals teknikplattform. De kinesiska patenten för Implantatspecifik borr och Borrguide med höjdjusteringsfunktion förväntas beviljas och utfärdas under andra kvartalet 2017.

Det framgår av ett pressmeddelande.

“Detta är första gången bolaget får ett patent beviljat i Kina. Det är ett steg framåt i Episurfs arbete för att säkra immaterialrättsligt skydd globalt”, kommenterar Pål Ryfors, tillförordnad vd Episurf Medical.

[/quote]

4 Likes

Traff rimelig godt her i går. Mon tro om det er stor interesse for emisjonen og at den stikker slik som PCIB gjorde etter emi.

Så den var 20% opp et øyeblikk?

Får vi en ny pcib-emisjon med vanvittig spike og så stup tilbake?

RT 17, opp 21,5% :slight_smile:

Hadde ikke sett dette

[quote]

FINANS
FD MÄKLARCHEF CARNEGIE MISSTÄNKS INSIDERHANDLAT - SVD (Direkt)
2017-02-09 17:12
STOCKHOLM (Direkt) En tidigare mäklarchef på investmentbanken Carnegie misstänks för att i flera år ha använt sig av hemliga uppgifter om nyemissioner, för att skaffa sig fördelar på aktiemarknaden.

Det rapporterar SvD Näringsliv.

Flera av Carnegies företagskunder uppges ha drabbats negativt. Den tidigare anställde, som slutade 2010, misstänks för att ha fått information om kommande och potentiellt negativa företagshändelser och därefter blankat aktier.

Efter att han slutade som mäklarchef har han drivit en hedgefond och SvD har tagit del av innehållet i flera så kallade paragraf 10-anmälningar mot den fonden.

“Bland avsändarna finns svenska finanshus samt även FCA, den brittiska motsvarigheten till Finansinspektionen. Informationen i anmälningarna är mycket känslig. Arcam, Precise Biometrics, Fingerprint Cards, Cybaero och Episurf finns bland de börsbolag som fonden har sålt kort före en negativ företagshändelse”, heter det i artikeln.

Anmälningarna ska ha gått från Finansinspektionen till Ekobrottsmyndigheten. Men trots tillgång till telefonlistor ledde det aldrig till något åtal, enligt SvD.

Börsredaktionen +46 8 5191 7910, http://twitter.com/direktse

Nyhetsbyrån Direkt[/quote]

2 Likes

Clinical Marketing Manager is joining Episurf Medical

Episurf Medical is announcing that Davide Masoni will join the company as
Clinical Marketing Manager on February 15. Davide will be responsible for
Episurfs clinical activities as the company consolidates its activities in key
markets, and looks to expand into new geographies.

This information was published, 2017-02-15 11:00 CET (GLOBE NEWSWIRE) –

Good clinical data is essential to support our portfolio of products and
develop our sales platforms, says Dan Griffiths, European Marketing Manager.
Davide is very focused on the patient experience and clinical performance. His
expertise in this area will help us to understand and expand our knowledge of
our cartilage damage solutions. Further clinical data will enable us to
demonstrate the safety and efficacy of the Episealer knee implant. We are very
excited that Davide has chosen to join Episurf.

Davide Masoni has a background within medical device design and engineering
including various knee technologies. He has coordinated clinical studies at a
European level prior to joining Episurf.

I am delighted to be joining such an innovative company. The Episealer
technology is being recognised more and more by key players in the orthopaedic
and sports medicine communities and the track record of the products now needs
to be backed by additional robust clinical data. The work done to date is
extremely encouraging and I am looking forward to expanding Episurfs clinical
profile by clearly demonstrating the positive results and enable further global
expansion of the family of products, comments Davide Masoni.

https://www.nordnet.no/mux/web/analys/nyheter/visaNyhet.html?itemid=309651007&sourcecode=omxnews

4 Likes

Jeg har en følelse av at denne aksjen kan finne på å gjøre et eller annet dramatisk rykk etter at emisjonen er ferdig.

Er noen voldsomme bevegelser den har gjort oppetter.

2 Likes

Du klarer ikke å vippe opp en av disse flotte market cap grafene dine? :slight_smile:

Helt ærlig, jeg tror denne kan stabilisere seg på ca 12-14 etter emisjon og så fyke til 25 før sommeren.

1 Like

Det er @Irathi som mekker de, men ja 85 kroner er ikke hva det var i gamle dager.