Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Episurf Medical (EPIS-B)

Hei, dette blir mitt første innlegg her på Tekinvestor, så kom veldig gjerne med kritikk på evnt dårlige/unødvendige innlegg fra min side - eg veldig åpen for å lære fremover :slight_smile:

Her finner dere den nyeste analysen fra Erik Penser Bank/Acces.
Link: https://epaccess.penser.se/bolag/episurf/analys/

Her kan ein enkelt sammenligna dei 4 siste analysane gjort, alle like etter slipp av Q1, Q2, Q3 og nå Q4 2016 foe Episurf.
Den nyaste analysen nevner ikkje nåke fastsatt kursmål, men det er nok betydelig nedjustert fra siktet deiras på 27.5SEK, som ble nevnt i innledningen i EPA analysen rett etter Q1 2016. Analysen nedjusterer også salgsestimater for kommende år noe. Det kan sjå ut som Episurf er litt forsinket ift kva me ønska å sjå, men tolmodighet kan ofte være lønnsomt!

Personlig trur eg me kan få ein kraftig dypp imåro, men håper for investorenes egen skyld at folk flest har tolmodighet og fortsatt tror/stoler på egen analyse/vurderinger av Episurf. Produkt og styre ser bra ut - og med forventede positive nyheter på FDA forhåndsgodkjenningsprossessen i USA og kanskje en ny amerikans CEO i nær fremtid, så kan vi nok fort få oss en kraftig kursstigning :slight_smile:

Kva tenker folk om morgendagen? Det er første dag folk kan handle uten rett til/miste retten til tegningsrettighetigheter - så det kan vell bli litt mer volum/bevegelse enn normalt?

1 Like

Vil vel være naturlig å se for seg at aksjekursen dipper solid når tegningsrettene kommer inn i bildet, så det bør ikke skremme for mye.

Jeg tenker også at Episurf er et solid risky play, for jeg ser gang på gang at medisinske selskaper bruker mye lenger tid på kommersialisering enn de tror. Men, denne høye risikoen er vel også grunnen til at kursen er utbombet. :slight_smile:

1 Like

Teoretisk skal kursen ned til (7.5+14.30) / 2 = 10.9 i morgen, men det er ikke alltid teori og praksis går hånd i hånd.

På sikt så tror jeg aksjen skal langt opp da den har vært underpriset, nettopp delvis på grunn av emisjonsfaren.

2 Likes

Ja, jeg må si at dette med emisjonsfrykt er noe som tydeligvis presser aksjekurs mye mer enn det strengt tatt burde, så er ofte jeg sjekker litt ekstra etter når det kommer en avklaring på det. Trigget interessen min mye i PCIB og.

Gi det en måned etter emi så er vi sky high :slight_smile:

1 Like

Ja, teori og praksis er ikkje alltid venner nei.
Og årsaken til at du deler kursene på 2, er for at det kommer ca samme mengde nye aksjer inn i omløp etter emisjon? Der er ca 16m nå og kommer 15m nye? :slight_smile:

1 Like

Ja, du kunne få 2 aksjer ved å kjøpe 1 aksje på børsen og tegne med den retten du får tildelt. Det vil si pris per aksje blir (sluttkurs + tegningskurs) / 2.

2 Likes

Nordnet rapporterer kursen til 10,90 på mine aksjer, så de har vel allerede regnet inn de nye aksjene?

1 Like

Er det noe feil her eller?

Det virker som nordnet har regnet om kursen, det pleier å skje mye rart når folk ikke forstår hva riktig kurs skal være med tanke på tegningsretter og utbytte, så egentlig er det positivt.

1 Like

Aldri sett det før så jeg ble litt i stuss. Regner de som om at tegningsrettene alltid har vært der eller?

Det skjer i blant, f.eks hvis det er en splitt eller spleis i en aksje så kan de også justere bakover.

1 Like

Det er for å unngå at folk tenker -13% billig billig, når aksjen egentlig har steget med 16%

1 Like

Hihi.

So far so good.

2 Likes

Tenker folk å selge aksjene og satse på TR eller beholde hele sullamitten?
Kursen holder seg bra, men noe sier meg at det har større tilknyttning til “uvitenhet” aksjenybegynnere som meg selv?

Beholder alt

1 Like

Tror jeg beholder alt og tegner meg til minst det antall aksjer jeg har rett på.

Beholder og tegner meg, evt fylle på med billige TR mot slutten hvis det går

3 Likes

Ja blir TR veldig billige øker jeg nok en smule jeg og, har en plan om å holde episurf på ca 10% av portisen når emisjonen er ferdig.

Så skal den bli 20% før sommeren, am i right @Hakon??

Minst. Om ikke mer. Det ligger så mye bak siste nyhetene som kan gi en enorm oppside