Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Episurf Medical (EPIS-B)

Solgte meg ut på 7.5 en stund tilbake i avvente på lavere inngang, noen kommende meldinger/lyspunkt utenom oppdaterte salgstall? @Hakon @holmes

Jeg har kun fulgt kursen og lest her etter at jeg solgte. Jeh vurderer fortløpende inngang da r/r er fin for mitt vedkommende. Episurf trenger bare å slå igjennom men det ser ut til å ta litt tid, samtidig så levererde på løpende bånd med operasjoner, patenter og oppdateringer fra tidligere opererte

1 Like

Den viktigste triggeren bør være fremdrift i forhold til inngang på det amerikanske markedet

3 Likes

Nå må vel snart r/r være helt innafor. @holmes

2 Likes

Hadde ikke trodd at jeg skulle komme meg inn igjen i denne under 5. Håper det blir en liten gavepakke :slight_smile:

1 Like

For den som er meeget tålmodig så må dette være best tenkelige inngang

Du tror det vil ta lang tid før det skjer noe? Den har jo vært ganske fin å trade i før da. Jeg håper i første omgang på en liten rekyl i morgen (kjøpte på knappe 4,7 i dag). Så er jeg spent på q4. Håper at de overrasker med litt oppsving på operasjonssiden.

1 Like

Redeye bjuder in till en websändning med vd Pål Ryfors som presenterar bolagets kvartalsrapport för Q4.

  1. Februar 9:00-10:00

https://www.redeye.se/events#/event/578726

2 Likes

EPISURF
Episurf Medical är i slutfasen av utvecklingen av ett fotledsimplantat (Cision)
2018-02-14 08:55

Med för närvarande tre Episealer®-implantat avsedda för knäskador godkända och marknadsförda i Europa, har Episurf Medical initierat utvecklingen av en ny produktgrupp av personspecifika Episaler®-implantat, avsedda för osteokondrala skador i talusbenet i fotleden. Denna typ av skador är vanligt förekommande och ett växande problem, med få alternativa behandlingsmetoder. Episurf Medical svarar nu på en betydande efterfrågan som tar sitt ursprung i bolagets nätverk av ortopeder. Ambitionen är att genomföra de första operationerna under det andra kvartalet 2018.

Det nya fotledsimplantatet och tillhörande kirurgiska instrument är framtagna baserat på samma teknologiplattform som bolagets Episealer® knäprodukter, med en patientspecifik design baserad på medicinsk bildvetenskap och 3D-modellering.

Episurf Medical har tidigare levererat ett specialanpassat implantat avsett för en patient i Tyskland som led av en skada i fotleden. Det talusimplantatet var specialanpassat baserat på ortopedens specifikationer i ett komplicerat fall där ett helt individanpassat implantat utgjorde den enda tillgängliga lösningen. Ortopeden gjorde bedömningen att inget annat behandlingsalternativ stod till buds, då det inte finns något motsvarande implantat på marknaden idag. Operationen genomfördes under 2016. Operationen var mycket lyckad och patienten uppvisade utmärkta resultat vid 12-månadersuppföljningen.

”En osteokondral fotledsskada är en skada i talusbenets brosk och underliggande ben, vilket vanligen skapar en djup och mycket besvärande smärta i fotleden. Dessa skador är vanligtvis ett resultat av en eller flera akuta händelser, ofta idrottsskador. Vi var övertygade om att Episurfs teknologi för behandling av knäskador också skulle fungera väl i fotleden, och 12-månadersdatan från Tyskland är väldigt uppmuntrande. De tekniska synergierna, tillsammans med bristen på tillräckliga behandlingsalternativ för denna typ av fotledsskador och noggrann marknadsanalys, bidrog till beslutet att genomföra detta nya projekt. Vi ser fram emot att tillhandahålla samma slags fördelar till patienter med fotledsskador som vi idag gör till de med knäskador”, kommenterar professor Leif Ryd, senior medicinsk rådgivare till Episurf Medical.

”Att addera ytterligare produkter till vår plattform är en viktig del av vår långsiktiga strategi och fotledsimplantatet medför en betydande långsiktig intäktspotential för Episurf Medical,” kommenterar Pål Ryfors, vd Episurf Medical.

6 Likes

EPISURF
Kliniska resultat för Episealer® kommer att presenteras vid världskongressen för International Cartilage Repair Society (ICRS) i Macau (Cision)
2018-02-27 14:00

Sammanfattningen “Successful clinical results of a focal individualized mini-metal implant for focal cartilage lesions in the knee” av T. Spalding, J. Holz, M. Lind, K. Eriksson, P. Verdonk och P. Emans, har accepterats som en posterpresentation vid ICRS World Congress i Macao, Kina, den 9-12 april 2018. Det kliniska utfallet för patienter i åldern 35 – 60 år som befinner sig i “behandlingsglappet” och som har genomgått behandling av avgränsade broskskador med metallimplantatet Episealer® presenteras.

Sammanfattningen konstaterar utmärkta tidiga kliniska resultat vid behandling av avgränsade symptomatiska broskskador av fulldjupskaraktär på femorala kondylerna och trochleaområdet med ett andra generationens, patientspecifikt, metallimplantat.

“Vi välkomnar detta initiativ från en grupp europeiska Episealer®-användare, och exponering på denna globala kongress passar utmärkt in i vår globala expansionsstrategi,” säger Pål Ryfors, vd Episurf Medical.

3 Likes

Denne er opp 30% i år

Ser ut som du traff bra @Aksjesnila

2 Likes

Strålende volatil aksje som kan komme til å reprises. Tynges jo av emisjoner og videre emisjonsfrykt.

image

image

2 Likes

Fint brudd opp av skyen, men kurs > SMA200 > SMA150 > SMA50 (skulle vært kurs > SMA50 > SMA150 > SMA200 iflg babyrage sin teori om aksjer man kan kjøpe). Tenker at sjansen for tilbakefall er stor her.

1 Like

Ja, traff bra med inngangen, men solgte med ca 12% gevinst allerede etter 3-4 dager så jeg har jo mistet resten av oppgangen. Makrobildet så ganske usikkert ut da syntes jeg og satset på ny mulighet for like lav eller lavere inngang. Det skjedde ikke og så gikk den på fine meldinger isteden så nå er jeg ute.

Bra for dere som har sittet at den går oppover! Kursen har jo brutt over sma 150/200 nå. Litt labert volum kanskje, men man kan jo håpe på at det er en oppovertrend som er innledet :slight_smile:

Edit: Som @Christian allerede hadde pekt på her ser jeg. Enig i at tilbakefall er ganske sannsynlig også jfr tilsvarende brudd opp tidligere.

Fremstår bittelitt overkjøpt akkurat nå, men behøver ikke være negativt det.

Liker at de er på twitter:

Må snart inn igjen. Plutselig smeller det

1 Like

jeg mistenker dette er et case litt som biotec,pho og der er det show me the money som gjelder.

2 Likes

Styremedlem kjøper aksjer på 6,70 kroner

EPISURF
Styrelseledamot köper ytterligare 5 000 aktier i Episurf (Finwire)
2018-03-01 15:38
Laura Shunk har den 28 februari köpt ytterligare 5 000 aktier i Episurf Medical där hon är styrelseledamot. Hon äger därefter 20 750 aktier i bolaget, enligt ett pressmeddelande.

Henrik Öhlin
[email protected], 0703-21 06 99
Nyhetsbyrån Finwire

2 Likes

Fikk endelig sett denne - veldig interessant

https://www.redeye.se/company/episurf-medical#videos

Blant annet nevner han at de er i partnerdiskusjoner for USA satsingen.

Queue fullt i folk som fnyser over at hun KJØPER JO SÅ LITE VAFAN. :smiley:

Damned if you do, damned if you dont.

Dette er en skummel aksje å sitte ute av, for de kan helt fint finne på å bli kjøpt opp til en solid premium over natta.

2 Likes