Noen som har fått med seg om det er noe nytt ang Equinor sine innsidekjøp? Må innrømme denne virker litt i gråsonen selv og hadde vært interessant å vite hva tilsynet gjør.
Tror du kan ta det knusende med ro når det gjelder innsidekjøpene som ble utført i sommer.
Vel, jeg er enig, men knusende ro skal man ikke da mediene plukker det opp og blest er det jo. Spennende uansett da dette kan sette en ny standard eksempel, om tilsynet velger tenker nå jeg.
Sjeldent det reageres på noe som helst synes jeg. Vi hadde jo han som «lurte» robotene for noen år siden (robotene som lurer oss på daglig basis ellers). Leser oftere om reaksjoner av ulike slag i Sverige.
Det har ingenting å si for EQNR aksjonærer, men for at man skal kunne kjøpe tilbake aksjer må vel dette også godkjennes i generalforsamlingen?
Jeg antar at EQNR har vært på riktig side av loven, selv om jeg kan forstå at enkelte reagerer.
Equinor ASA: Tilbakekjøp av egne aksjer
Equinor ASA: Share buy-back
Angående innsidekjøp som diskutert over så står det en kronikk på NRK.no i dag som i hvert fall hjelper menigmann til å bli oppmerksom på fenomenet.
Equinor ASA: Meldepliktig handel
Equinor ASA: Notifiable trading
Noen som vet når aksjene Equinor kjøper tilbake, slettes?
Etter endt transje, eller fortløpende?