Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Equinor ASA (EQNR) 🛢

Fin i dette område, positiv divergens i RSI for eksempel. Jeg har mest lyst å se noe sånt og vil være veldig interessert i å kjøpe i boksen.

2 Likes

Dette ser mer og mer ut som en stor ABCD korreksjon. Så den boksen du tegnet er nok ikke et dumt target for å begynne å akkumulere litt aksjer.

2 Likes

Både EQNR og XOM handles med en dividende yield på ca 5% - Det er vanskelig å gjøre seg bort her, men altfor kjedelig for risikoperverse spekulanter.

2 Likes

Ja det er en av grunnene til at jeg ser det som et attraktivt pris-område :+1:

2 Likes

Har klart å få denne helt ned på 158 tallet i dag, med ett utbytte på ca 8 kr. i året kan jeg leve lenge på det selv om ikke kursen går opp, noe jeg tror den kommer til å gjøre, som sagt mener jeg det er rene røverkjøpet.

2 Likes

Notifiable trading – Equinor ASA

Meldepliktige handler - Equinor ASA

Notifiable trading – Equinor ASA

Meldepliktig handel - Equinor ASA

Equinor har brutt ned gjennom gulvet i den fallende trendkanalen på mellomlang sikt, noe som åpner for sterkere falltakt. For aksjer med brudd ned gjennom gulvet i fallende trend, har den videre kursutviklingen vært sterkt negativ med et annualisert utvikling 7,8 prosentpoeng svakere enn referanseindeksen. Kursdiagrammet viser ingen klar støtte på mellomlang sikt. Det er imidlertid langsiktig støtte ved 148 kroner, og et brudd under dette nivået kan innlede et videre fall ned mot 126 kroner. Det er motstand ved 176 kroner, skriver Investtech.

  • Volumbalansen er negativ og det kortsiktige momentumet er negativt med RSI på 30. Disse forholdene svekker aksjen ytterligere. Aksjen er maksimalt positiv på innsidehandler etter flere kjøp fra meldepliktige personer i juli og august, men det betyr lite for samlevurderingen. Vurdering: Salgskandidat, slår Investtech fast.
1 Like

Equinor fikk et stort salgssignal rundt 208kr, et nytt stort rundt 187kr og enda ett rundt 165kr. Det at investtech først kommer med bear analyse nå, ser jeg på som useriøst og manipulativt. Equinor er 3 kroner unna å fullføre en 7-8 mnd lang ABCD korreksjon(35% fall!!) og rsi begynner å bli virkelig lav i de riktige timeframes. Og spør du meg, så er jeg 100% sikker på at de som jobber i investtech greier å gjøre en bedre analyse en den trendkanalen der som knapt har to punkter å gå gjennom. Det er nå man virkelig skal begynne å vurdere å bygge opp en long possisjon.

Bare for å nevne det, jeg har aldri eid en aksje i equinor, så dette er så objektivt man kan få det.

2 Likes

Investtech baserer seg på statistisk utvikling.
Samt momentum.

Jeg tror nok at det er mer på nedsiden her. Jeg postet for flere uker siden en teknisk analyse, det nærmer seg target der, men jeg tror på lavere kurs og begynner ikke å kjøpe før jeg ser en vending.

1 Like

Om de baserer seg på statistikk, så burde de aldri tegne en trendlinje som knapt er en trendlinje, for så å melde at gulvet har røket i denne. Jeg er enig, dette er ikke noe jeg kommer til å forsøke å fange, men vil tro de fleste som leser denne analysen allerede sitter tungt i det. Jeg tror også det er noe mer nedside siden markedet fort skal noe ned utover, men det er altfor mye som tilsier at sjansen for oppside er større enn sjansen for nedside på litt sikt. Helt merkelig å komme med en bear analyse så sent spør du meg(mulig de har kommet med en tidligere?) når W rsi er 24, D rsi er 30, det er bullish divergens, en klokkelar ABCD korreksjon blir fullført rundt 148kr osv osv.

Lav rsi er statistisk en god indikasjon på fortsatt lavere priser. Lav rsi kan være lav og gå lavere over lang tid, kursen vesentlig lavere. Ref. investtech. Uansett, trolig en pen oppside her ila et par år.

Helt klart, men det er stor forskjell på å kjøpe et bear brudd på lav rsi kontra en rsi som nærmer seg crushed, og det i flere store timeframes. Cooloff’s kommer alltid blant rsi fallene, og når vi snakker W/D samtidig, så kan bouncen bli stor. Men som sagt, ikke noe jeg kommer til å kjøpe, men sjansene er gode for en bounce fra 140-150 nivå.

1 Like

39
Hold på hatten! :smiley:

Tenkte å plukke opp den hatten i morgen. :slight_smile: Regner med å få ristet løs noen nerver de kommende dagene.

  1. lagerbyggingen i EIA rapporten er import +1Mbopd i uka som gikk, så tar en call bullshit i morgen (må selvsagt få krasje helt på starten av dagen før jeg kjøper ca kl9:30 ± en halvtime tenker jeg)
    Forklaringen på at dette er positivt ligger i at jeg som flere andre mistenker en shale crash, og at produksjonen er vanskelig å holde oppe. Masse små forgjeldede selskaper + lav oljepris gir mindre fracking og oil recovery. Økende import. ==>> WTI prisen øker. En vakker dag er strikken tøyd langt nok. MAnge små olje sleskaper velter, så kommer big oil og plukker perler.
  2. US slutter i pluss?
  3. Se under, dagens candle er ikke på plass. Men hvor stopper den tro? (my guess, over 56USD)
    (spent på hvor mange daytradere som skal lukke short og lager lang wick på candle i dag. kanskje helt opp til 57? isåfall er jeg ikke i tvil.)

Fundamentalt og historisk sett er prisen på et greit nivå.
CFRA satt 26/7 kursmålet ned fra 180 til 150 kroner, med da var oljeprisen 67 og ikke 57,50. Jeg sat selv et prismål mandag 2/8 på 144, men da også med høyre oljepris.
Både olje og gas handles til betydelige lavere priser nå og ifølge Rystad vil vi utenom vinteravviket ser meget svake priser frem til 2022. Etterspørselen etter olje er også nylig nedjustert med 10% over oversupply tynger også. Konsensus for de fleste meglerens anslag er foreløpig gruset.
Forventninger om vedvarende lave etterspørsel og oversupply kan legge en stor demper på både q3 og ikke minst inntektene fra Sverdrup. Foreløpig så er ikke alt dette sunket inn blant investorer,
Jeg får se hva de nærmeste dagene bringer, men når alle priser på råvarer svekkes og gullet / bitcoin stiger, så er det fortsatt slik at det flyttes penger ut av markedet. Equinor ( de delen som omsettes) er startsett styrt av store amerikanske fond, så hva det menes her på berget har lite å si. Da er det heller ikke gunstig med en betydelig svekkelse i NOK. Alt ialt så mener jeg den ska ned et lite stykke til foreløpig. Advarte mot kjøp på Diskusjon.no 30/7.
Dette må på ingen måte sees på noe annet en min egne»analyse». Jeg eier ikke aksjer, men følger inntil jeg kjøper noe av min liste på 9-10 aksjer ( skal refusere de til 5)

2 Likes

Equinor ASA: Meldepliktig handel

Equinor ASA: Notifiable trading