Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Equinor ASA (EQNR) 🛢

Til og med CFO har vert ute å klaget litt på at aksjeprisen har vert litt lav uten å helt kunne argumentere for at det hørte hjemme der. Nå som de starter tilbakekjøp så kan det kanskje stabilisere aksjen. Eventuelt sørge for at det tikker oppover mot kursmålene som finnes der ute. Dagens byks på over 7% er nå kanskje litt i meste lage om du spør meg.

JS startet iløpet av oktober om alt går som det skal. Mye som tyder på at man kommer i målet her, men hvilket volum man snakker om er jo uvist. Stor forskjell på å gløtte på en brønn for så å måtte vente lenge før man er oppe i normal produksjon. Er jo enkelte felt som har fått opp ett fat og to med olje for så å stenge ned igjen. Blir spennende å se hvordan det går fremover :slight_smile:

Kan mildt sagt garantere at Jh. Sverdrup ikke kommer til å stå med “ett fat olje eller to”. Reservoaret Jh. Sverdrup er nær perfekte drømmeforhold for oljeutvinning. Dette blir en helt enorm pengemaskin.

Tilbakekjøp vil jo senke MCap ved at aksjene slettes, så i teorien skal vel kursen gå opp for å bevare samme MCap. Og hvis driftskostnader på Sverdrup viser seg å være under 2$/fatet er jo det veldig bra og også noe som vil være med på å drive kursen. Som tjoff sier, blir det nok en pengemaskin.

1 Like

Kanskje jeg ordla meg litt feil. Det jeg mente å si er at oppstart er fremskyndet så blir det spennende å se hvor mye olje som kommer nå i starten. Åpner man 1 brønn, 10, 20, 30, 40. Det er en stor forskjell nå i det korte øyeblikket.

At JS kommer til å levere ufattelige mengder olje er det ingen tvil om. På platå så snakker vi 600 000 fat i døgnet. Så sa det blir en pengemaskin er det ingen tvil om.

1 Like

Noen som vet om det skal produseres gass fra JS nå til å begynne med?

Ja, egen rørledning er lagt fra JS og er tie’et inn på Statpipe rørledningen vest av Karmøy. Hvor mye som skal gå her fra dag 1 er usikkert.

Ganske så sexy teknisk nå. Brudd opp fra fallende trendkanal på høyt volum :muscle:

Vil tro gap skal lukkes, men dette er en hinsides reaksjon til equinor å være! Grats for dem som ikke ventet for lenge med inngang.

Satt og vurderte 156… :slight_smile:

Er inngang nå dumt?

Vel, avhenger av tids perspektiv. Du får nok i området 160 ila et par dager om du har order liggende. Møter bra med motstand nå 169-170

tror dere må ta inn over dere at de også kunngjorde tilbakekjøpsprogram på 40mrd idag.

Omsatt for 930 millioner til nå i dag. Ikke bare konfirmanter som har vært på kjøpern da. Spennende å se hvor den ender i dag.

Så du tenker vi skal videre oppover på på både kort og lang sikt med tilbakekjøp?

hvis de ønsker å kjøpe tilbake 10% av aksjekapitalen eller hva det stod så priser nok markedet inn dette. ta en titt på
meldingen, husker ikke nøyaktig hva det stod

Amerikanerne som demper festen? :sweat_smile:

Så veldig dempet vil jeg ikke si den er :smile:

2 Likes

fair enough :wink:

Equinor ASA: Tilbakekjøp av egne aksjer

Equinor ASA: Share buy-back

(Har bare lest ingressen, har ikke abb.) Sikkert greit å kjøpe aksjer for de som vet at tilbakekjøpsprpgrammet kommer… :thinking:

2 Likes