Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ethereum

Deler opp Kryptovaluta-tråden litt :slight_smile: Ta Ethereum-spesifik prat her :slight_smile:

1 Like

Etter noen begivenhetsrike uker med bryllup, påfølgende “bryllupsreise” på hytta, knust mobil og vanvittige svingninger i ETH-kursen er jeg nå helt ute for denne gang.

Startet eventyret med å kjøpe 110 ETH for €1300 over 2 transaksjoner i september og oktober i fjor.
Solgte 50 av de på €44, før jeg på veien ned her om dagen kom meg ut med de resterende 60 på €155.

Sitter nå med €11.800,- på Kraken som jeg overveier å ta ut, eller la stå til nye kjøpsmuligheter dukker opp.
Ønsker å takke spesielt @Jadda og @holmes som fikk meg interessert i denne valutaen, og hjalp meg med å finne gode kjøpsmuligheter i fjor høst. Ser jo at jeg kunne tjent mer ved å disponere annerledes, men skal prøve å ikke backtrade for mye. En 10-dobling av investeringen må jeg si er over hva jeg hadde forventet på så kort sikt :slight_smile:

Hadde et mål på at ETH-en skulle være verdt 200.000(eller ingenting) i løpet av 2019, og at jeg kom opp i 100k så raskt gjør at jeg tar gevinst nå i første omgang og avventer å se videre utvikling.

Til en som er i starten av aksjekapital-byggingen, nygift og med en relativt liten kid så kommer disse 100k godt med. Igjen, takk for god info. Hadde aldri hatt kunnskap nok om dette til å kjøpe på kurser rundt €10-€11 om ikke det hadde vært for dette forumet. Også vet jeg hvor jeg skal følge med for å finne nye gode kjøpsmuligheter. @Jadda, sier du i fra når vi nærmer oss “Despair” i den grafen din? :slight_smile:

13 Likes

Husk å nevne gevinsten på ligningen. Er desverre ingen rapportering så det må gjøres manuelt. Og siden du flytter valuta inn og ut av landet så vet staten om det. Og straffeskatt er dyrt :wink:

5 Likes

Hehe, skal selvfølgelig ikke prøve å snyte staten for penga de har krav på. Men takk for påminnelsen :slight_smile:

1 Like

Gratulerer med gevinst, giftemål og kid @Jensen! :smiley:

5 Likes

Staten er ikke så farlig, men det brevet fra Skatt Nord er ganske kjipt :wink:

3 Likes

Min plan er å bruke pengene i utlandet som feriepenger.
Må jeg betale skatt da tru ???
Pengene er overført fra skandiabanken til Coinbase.Så overføres dem til coins.co.th som er Thailands svar på Coinbase.
Der kan Bitcoins brukes til topup av mobiltelefon eller uttak av THB med Visa cashcard man skaffer der nede

Juridisk må du betale, hvor lett de klarer å ta deg er jo en annen ting.

3 Likes

Så lenge penger kun går ut av konto så blir det vel sett på som forbruk. Håper verdistigningen på mine eth og vrc gir noen ekstra feriepenger :beer:
Fra 1. Juni setter også Visa opp transaksjonsgebyr på alle utak i utlandet fra 1.75% til 2% :scream:

1 Like
1 Like
1 Like

https://rolandkofler.github.io/flipper/

1 Like

OKCoin åpner for trading av ETH

https://www.okcoin.com/t-387.html

1 Like

Sell on news eller?

Vil ikke tilgjengelighet av ETH gjøre at etterspørselen øker, derav også verdien? Vurderer sterkt å hive meg på i morgen/overmorgen.

1 Like

Jo, men man vet aldri hva de i Kina finner på