Denne likte jeg Fine oppsummeringer.
New Blockchain Tech Promises to Ease Ethereum’s Growing Pains
Tittel : Cløsterfuck
Mine tanker teknisk ETH :
Støtte siden juli 2021
“Line in the sand” for bullrun siden april 2021
Når “Line in the sand ikke har holdt” bouncer den på støtte @4000
Brudd på topplinje vil utløse en blowoff ?!
Selger ikke før evt brudd på linje og mislykket retest (kort tidsramme) om ikke linje holder så er neste støtte rundt @3600
Øh…så alle verdens regjeringer skal bare trekke seg og overlate verdens pengesystem til et tilfeldig utvalg av privatproduserte og uregulerte pengesystemer, i håp om at disse skal produsere stabilitet!?
Det er mer sannsynlig at selveste Julenissen ringer sin Italienske tremenning Julenicchi, og ber han komme opp hit til nordpolen for å omgjøre julaften til et fargerikt korstog mot sunn fornuft.
Folk stemmer med føttene og plasserer sine verdier i det systemet som er mest bærekraftig og fordelaktig for dem.
Gjorde nettopp en swap med Uniswap. Første transaksjon så ut til å gå greit og jeg ble belastet 276 Usd i fees. Så kom det opp feilmelding. Fees ble belastet allikevel selv om transaksjonen ble misslykket.
Så måtte jeg prøve en gang til og da var fees på tilbud til 210 usd for transaksjonen. Etter et par minutter gikk den igjennom og ble bekreftet.
Litt ekstremt når man er vandt til å betale noen få ører i fees for lynraske transaksjoner på Fantom og Avalanche.
Jeg burde nok ha gjort det ja.
Men det var det siste jeg hadde av tokens som må omsettes på Uniswap og da siste gang jeg bruker den. Verdien av de var av en slik størrelse at fant ut at det var bedre å få til en sikker transaksjon enn å prøve meg på layer 2 løsning knyttet til Uniswap. Selv om alt er jo enkelt når man kan det.
Men det er jo helt vannvittig å betale 276 usd i fees for en misslykket transaksjon spør meg.
Det er vel nok i seg selv til at brukere finner andre nettverk?
Yup alt det jeg hater med ETH om dagen, man betaler selv om man ikke har noen garanti om at transaksjonen blir gjennomført derfor MetaMask alltid viser maks gas pris selv om man ev. betaler mindre i det den faktiske transaksjonen blir gjennomført.
Kjøpte en NFT par måneder tilbake da var gas price nesten like mye eller enn NFT’en 🤷
Kan lønne seg å gjennomføre transaksjoner på natta eller tidlig på morran, mener det er billigst mellom 03-05.
L2’s blir nok veien videre, Ethereum blir der dataene lever og L2s der utviklingen av app’er og DeFi skjer.
Selv med ETH 2 så vil nok ikke gas gå så mye ned nå må man ut med 32 ETH for å kjøre en Validator Node på ETH 2.0 mens på Fantom feks. så må man ha mye mer FTM sammenlignet. Så sier seg selv at gas ikke vil gå ned så mye mer tross ETH 2.0 som kommer må være lønnsomt for dem som har validator noder også. Men Ethereum er her for å bli enn så lenge tross alle såkalte ETH killers
De har vel holdt på med det siden 2015 og det er vel enda noen år fram i tid til det eventuelt kommer.
Rett rundt hjørnet ja
Innen 6 måneder, er det ikke det de har sagt i noen år nå.
Layer 2 blir nok viktig ja. Men om det blir standard å bruke layer 2 ved transaksjoner framover så kan man jo ikke kalle nettverket desentralisert lenger, dersom man må bruke layer-2 løsninger.
Tanker teknisk (3H) ETH og BTC har ligget sideveis/konsolidert i julen i avvente på åpning av markedene natt til mandag. Forventer videre oppgang om indeksene fortsetter oppover