Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ethereum

1,2M dollar er mindre enn hva en enebolig koster idag. Det var veldig mange lovende prosjekter da jeg begynte å følge med, dessverre har det stort sett forblitt spennende ideer og vi lever livene våre helt likt med eller uten krypto om man ser bort fra spekulasjon + NFT (som er ganske dødt)

1 Like

Det stemmer ikke. Slutt å si sånn tull. Equinor foretar hundrevis av millioner i utbetalinger i smart contracts. Og det har jeg sagt til deg før. Hvis du fortsetter med slikt tullball så må folk bare “ta igjen” i bear tråden som du er så opptatt av at folk ikke skal være usaklige i.

https://www.businesswire.com/news/home/20221025005039/en/Equinor-Automates-Commercial-Agreements-with-Smart-Contracts

Across a broad array of energy use cases, smart contracts combine IIoT data with the business rules and pricing of a contract to create an auditable, immutable, and shared record of truth, enabling the automation of invoicing and payments. This eliminates 95% of payment delays, invoicing errors, disputes, and complicated reconciliations—significantly reducing the manual actions to produce an approved invoice from 60+ to two or three steps.

Equinor continues to expand the automation of their IDWS agreements with a goal of 80%+ total contract coverage by Q4 2022. Additional smart contracts in development and testing include lump sum deliveries, meter rates, volume rates, incentives, and personnel charges.

Og alle unntatt deg skjønner jo at dette bare er begynnelsen…

3 Likes

For en stund siden var det metaverse som skulle bli det store use caset, men nå er det veldig stille rundt dette. Jeg kjenner ingen som bruker metaverse.

1 Like

Metaverse var 10-15 år bak resten av verden med det de leverte til slutt. Det eneste fokuset var å ta betalt for virtuelle tjenester, men det funker ikke om det underliggende er helt ubrukelig dårlig. VR Chat hadde metaverse i VR nailet mange år før Metaverse ble lansert og før det var dette gjort i 2D (3D visualisert på skjerm) hundrevis av ganger og før det i ren 2D, før det igjen bare i tekstform. De får ikke brukere, enkelt og greit. De har ikke skjønt noe av hva som gjør dette verdt brukernes tid.

Hadde Metaverse vært et steg over VR Chat i utseende, funksjonalitet og tilgjengelighet ville det vært noe helt annet, men dessverre fikk de ikke til noen av delene. Jeg har selv moddet Skyrim til å bli VR med 100 ganger bedre utseende og funksjonalitet enn det Facebook/Meta har klart, og det er skremmende. Men den filen er 650 GB og krever mye av PCen, men det kult å vise fram og folk synes det er helt sjukt. Men gidder ikke ordne det selv, siden det tar 200 timer og krever litt kompetanse. :stuck_out_tongue: Facebook var kult da det kom, det er ikke Metaverse.

Så har du alt det idiotiske de gjør med Oculus, hvor de skal tracke deg med ekte navn og hva du gjør og viktigst av alt: De oppdaterer ting som ødelegger spill og mods hele tiden, så man mister det man synes var gøy å drive med med mindre man kan tilpasse alt til å fungere igjen, samt godtar at de kan tracke alt du gjør. Har bare stoppet å bruke det og kjører det kun offline så det ikke oppdaterer seg hvis jeg skal spille det igjen.(ikke rørt det på 2 år ish)

Hvis jeg hadde jobbet hos Facebook ville jeg brukt Unreal Engine og bygget et basic landskap i 3D, koblet opp dette til både å være tilgjengelig rett fra PCen når du er på Facebook og via VR-headset om ønsket. Så legge en knapp til på forsiden av Facebook hvor det bare sto “Jump into the Metaverse”. Når du trykker får du velge avtar, og så er det den du kommer tilbake til hver gang du trykker på den knappen. Så kan du gå rundt, snakke med chat eller mikrofon. Hadde de bare laget det som første prototype hadde det vært en suksess. Men ja, folk hadde oppført seg som dyr der :stuck_out_tongue:

2 Likes

Jaja tekologien er helt ubrukelig.

Denne karen her vet vel ikke heller hva han prater om :wink:

1 Like

«Could have exciting…» har vi hørt i mange år, men veldig få prosjekter går forbi pilotstadiet dessverre

1 Like

Er det ikke bare å la være å investere da?

1 Like

Dette blir jo litt spennende da: Prosjekt Icebreaker - en ny arkitektur for grensekryssende betalinger med DSP (norges-bank.no)

Shanghai update 14 april :sunglasses:

3 Likes

Blir det salgspress eller vil alle begynne å stake siden det ikke lenger låses?

Tipper litt nullsum. Mange vil nok selge. Men flere vil nok også stake.

Vet at mange som driver egne noder nå ønsker å stenge ned disse og heller vil gå inn på fellesopplegg som gir lavere yield men er langt mindre stress.

1 Like

Hva er fellesopplegget?

Sånn firi tilbyr og mange andre tilbyr.

De står for infrastruktur. og tar en cut.

3 Likes

Shanghai upgrade er vel i dag. Låste coins kan frigjøres.
Blir nok noen volatile dager tenker jeg.

Kommer ikveld. 9 timer igjen.

Ja, markedet liker jo også å overaske. Blir ikke forundret om ETH stiger når dette skjer. Selv om det logiske vil være å forvente salgspress.

Ser ikke helt grunnen til salgspress. Virker som flere har ventet med å stake til det går ann å unstake. Så blir spennende.

Nei. For mange betyr det nok lite. Noen har kanskje brent seg veldig på andre investeringer, samt fått økte utgifter siden de satt sine eth til låst staking og da må selge. Men nei, tviler på noe voldsom dumping.

Jeg tror salgspress fra unstaking er en stor nothingburger.

1 Like