Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ethereum

Hehe blir jo selvmotsigende når man samtidig hevder at dette skal erstatte dagens gammeldagse systemer?

Husk at med ETNene så stiller du svært svakt dersom provider går i konkurs.

5 Likes

Holmes
Helt uenig der, dvs. Nærer ingen frykt for konkurs verken hos XBT eller ETH.
Poenget har en helt annen vinkling enn din. Uten denne forenkla adgangen til kryptomarkedet hadde ikke jeg, og gjerne flere gamle porteføljister aldri våget oss ut i dette -nye- markedet. Mot sin hensikt? Javel det er dine ord. Men inntektene fra div XBT produkter gjorde svært gode ting for mine penger da både btc og eth runda toppene januar 18.

Det er helt klart en kursdriver i at flere som ikke ellers ville satt seg inn i teknologien kan pøse penger inn, men du ser vel også ironien? At man bruker utdatert teknologi/infrastruktur for å få tilgang til den teknologien som skal erstatte det mangefulle systemet vi har i dag? Blir som å trykke opp en diger bok med nettsider.

2 Likes

XBT provider er så vidt jeg vet bare derivater, de kjøper ikke ekte vare - så man kan nesten argumentere for at det er det omvendte av kursdrivende (tar penger bort fra det ekte markedet). Det er det som gjør kommende Bakkt ETF og lignende så interessant, fordi de skal være custodians og kjøpe «fysisk» bitcoin.

Selv om derivatmarkedene vel styrer prisen på ekte vare kan man (kanskje) si at de mindre tilbyderne (som XBT) demper prisen, fordi en del av dem som kjøper derivater kunne ha kjøpt ekte vare.

1 Like

Jeg synes også det er mye bedre og tryggere å oppbevare kryptoen selv hvor kun jeg har tilgang til det. Ekte krypto kan man jo også bruke til betalingsmiddel i motsetning til derivater.

Meglerhus har bæsjet på leggen tidligere. Terra securities solgte kompliserte kraft-derivater til norske kommuner som gikk til helvette. Samme med sub-prime lån derivater i usa…

Dette er feil. De kjøper ETH og BTC for pengene de drar inn på å selge sertifikatene. Backingen er 1:1

Så vidt jeg vet var det rene derivater da jeg kjøpte meg inn, så jeg antar dette er nytt! Uansett gode nyheter.

De er nok mer seriøse enn Element om ikke annet i hvert fall…

Nei. Har bestandig vært backet av original vare.

1 Like

Hmm stemmer dårlig med min hukommelse fra da jeg undersøkte i forbindelse med kjøp - men den er ikke ufeilbarlig. Da ser jeg ikke hva som var så grensesprengende med de nye ETP-ene som ble i trodusert en stund etter.

Det stemmer som @Jadda skriver. Men jeg husker også godt at det var en periode da ETNen ble stoppet for handel. XBT Provider er en liten aktør og man sitter helt klart med en motpartsrisiko her. En av de store fordelene med kryptovaluta er at du har mulighet til å unngå motpartsrisiko.

2 Likes

BTC ftw

2 Likes

Kanskje på tide å vurdere Ethereum igjen. BTC stanger mot 12k USD og ETH ligger litt over MA200.

1 Like

2 Likes

World Bank issues blockchain bond on permissioned instance of Ethereum

https://www.worldbank.org/en/news/press-release/2019/08/16/world-bank-issues-second-tranche-of-blockchain-bond-via-bond-i

1 Like
1 Like
2 Likes

“will put Morningstar’s system for rating funds directly on the ethereum blockchain and eventually on other blockchains, through technology called an oracle”

Fyllt på med ETH i porteføljen. Støtte på 170 USD ser solid ut :slight_smile:

1 Like

Smart. Ether har en tendens til å stige etter store konferanser :slight_smile:

1 Like