Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

ETN: Bitcoin xbt

Når åpner og når stenger handelen for dette verdipapiret? Jeg prøver meg kanskje her.

1 Like

09-17:30 litt usikker på om det går å handle i auksjonen, i så fall 09-17:25

2 Likes

Kjøpte på 16.40 :slight_smile: Endelig fikk jeg mine Bitcoinz :slight_smile: Har hatt lyst lenge. Jeg er ikke kortsiktig i denne. Faktisk så skal de 90 000 (skal kjøpe mer) stå til enten bitcoin ikke eksisterer mer eller det har blitt dritpopulært. Her er det ingenting i mellom for min del.

2 Likes

Ser ut som du traff bra!

1 Like

Vel, er det ikke samme person som ligger på ask og bid? Var en merkelig trading og kursbevegelse her. Rett opp fra 16.40 til 17.00 uten at det ble omsatt noe omtrent. Ordrene ble flyttet oppover…Aldri sett det der før. Blir fristende å trade når jeg ser det der, men kan ikke sitte foran pc som nå i åpningstider ofte så jeg gidder rett og slett ikke det. Nå er jo jeg sinnsykt positiv til bitcoin og alle fordelene med dette. Men det må bli bedre systemer for bruken av dette. Det kommer. Vi er helt i startfasen nå. Omtrent ingen jeg kjenner vet at en kan handle dette på børsen… Folk som har handlet på børsen i 50 år og er verdt noen titalls millioner hver på oppdrett/maskin. Tror jeg kommer til å nevne dette her i forskjellige anledninger fremover :slight_smile:

2 Likes

Ja det er positivt at vi har dette! Leste at det også er en bitcoin ETF i USA som ble handlet med 30% premie under oppgangen, men denne er ganske god på å følge bitcoin kursen selv om jeg har sett market maker bli borte noen ganger. Hvis man vil trade kan man legge seg veldig lavt og se om noen får panikk dersom market maker forsvinner en liten stund.

2 Likes

Ja jeg fikk nok til at jeg kan doble et par ganger og skal uansett ha mer. Men nå kan jeg være tålmodig med resten og heller time kjøpet bedre neste gang. Var bare dritglad jeg fikk ordnet dette her før helgen :). Nå er jeg med. Jeg tror uansett at vi på 1-5 års sikt kommer til å se vanvittige kurser her.

2 Likes

Forresten, Market Maker ja. Venter på Master Market Maker jeg. DA snakker vi! 100…200…500… :slight_smile:

1 Like

@Larsen

Morten, er du inne i bitcoinETN’en enda?

Dessverre. Solgte både denne ETN’en og mine VeriCoins. Med en ok fortjeneste dog, men ikke så bra som den kunne blitt idag :wink:

1 Like

2 år siden! Jeg burde holde på magefølelsen min noe lengre :wink:

Gått all inn da og levd livets glade dager i ett varmere land nå :sunny: Den som kunne spådd fremtiden “sukk”. Går man tilbake i tid kunne likegodt pengene vært borte nå.

2 Likes

Det var jo magen du hørte på!

5 Likes

FINTECH
BITCOINAKTÖREN XBT BRUSTIT I RAPPORTERING, FÅR VITE (Direkt)
2017-07-27 10:59
STOCKHOLM (Direkt) XBT Provider, som driver verksamhet som emittent av certifikat med kryptovalutan Bitcoin som underliggande värde, har brutit mot Nasdaq Stockholms regelverk och döms till att betala vite om 1 miljon kronor.

Det framgår av ett pressmeddelande.

XBT Provider, som har sin bas i Sverige, erbjuder kunder handel med den digitala valutan Bitcoin genom två så kallade “trackers”. Bitcoin Tracker One följer värdet på Bitcoin gentemot amerikanska dollarn, och Bitcoin Tracker Euro gör detsamma mot euron.

Nasdaq meddelar att bolaget brutit i en rad punkter i regelverket, bland annat har XBT Provider varit selektiv i lämnandet av information som omfattas av kravet på offentliggörande.

Bolaget har inte heller offentliggjort årsredovisning inom lagstadgad tid för 2015 och 2016.

Sammanfattningsvis menar Nasdaq Stockholms disciplinnämnd att bolaget inte har tillräckliga rutiner för rapportering och övervakning och får därför betala 1 miljon kronor.

4 Likes

Den svei nok litt for XBT Provider. Virker litt useriøst når de ikke engang har publisert årsrapporten for 2015 og 2016.

1 Like

Funker bra enda denne 1800% siden oppstart!!!
De har også fått en på Eth som også går bra.

Kanskje de kommer med flere etterhvert.
Greit for oss som ikke orker å følge med på kurser hele døgnet.

2 Likes

Er det flere her inne som er investert inn i XBT Bitcoin eller XBT Ethereum?

1 Like

Kjøpte XBT Ethereum via Nordnet

Jeg mener det er et helt hinsides håpløst opplegg å handle ETNer som er åpne 7.5 timer 5 dager i uka når det underliggende produktet handles 24/7 og kan lett halvere seg over natta!

3 Likes