Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

ETN: Bitcoin xbt

Man har nå mulighet til å investere i Bitcoin uten å kjøpe “fysiske” Bitcoin. Nasdaq Stockholm har lansert en ETN kaldt BITCOIN XBT.

Jeg har selv kjøpt meg en liten pott her da jeg har stor tro på at Bitcoin/Altcoin er fremtidens valuta.

Kilde: https://bitcoinmagazine.com/20443/bitcoin-tracker-one-etn-starts-trading-nasdaq-stockholm/

5 Likes

Jeg har også investert i et par Bitcoins, men største delen av min kapital satt av til alternativ valuta er i altcoin’en VeriCoin :slight_smile:

Uansett et spennende tradingprodukt synes jeg. Bitcoin har vært litt plaget av prisspekulanter som har ødelagt litt av opp/ned gangen i Bitcoin prisen. Denne ETN gir jo nettopp disse en mulighet til å spekulere så mye de vil uten at det da går ut over Bitcoin prisen. Så kan vi andre som faktisk ønsker å bruke denne valuta gjøre det uten for store prisendringer. Det er ihvertfall den tanken jeg har i øyeblikket. Bitcoin har også falt en del siste halvåret, og jeg tror vi snart kan se at den snur litt opp igjen.

1 Like

Noen lenker:

http://www.nasdaqomxnordic.com/etp/etn/etninfo?Instrument=SSE109538

1 Like

Denne går jo greit nå som Bitcoin prisen også stiger :smile:

2 Likes

Japp 17% bare i dag :slight_smile:

1 Like

Gikk ut av GIG og inn i denne idag. Fikk hostet litt på 18.70, så får vi se hvor denne ferden bringer meg :slight_smile: Jeg sitter inne med VeriCoin, den går sakte opp den også, men ikke like fort som Bitcoin. Velger derfor å gå inn her også, for å være med på Bitcoin ferden. Magefølelsen min sier at dette tradingproduktet vil passere 20-tallet før uken er over og jeg tror vi vil se Bitcoin prisen over 500 om ikke lenge.

1 Like

Du trengte ikke vente så lenge på det :slight_smile:

Da har jeg over 100% her

4 Likes

Jaggu gikk vi over 20-tallet fortere enn jeg hadde forventet meg, fantastisk! Dette er galskap, men moro!

Etter det jeg har hørt og lest rundt omkring siste årene vedrørende Bitcoin, er at den ikke er bygget for så veldig høye tall når det kommer til antall transaksjoner. Jeg vil derfor råde dere som sitter med Bitcoin å følge med på denne grafen her:

Dere finner den her: https://blockchain.info/charts/n-transactions

Bitcoin er ikke klar for så veldig store mengder med transaksjoner, så når den når taket vil Bitcoin prisen synke.

…og der passerte Bitcoin prisen 500 også! Galskapen lenge leve :smiley:

2 Likes

Her har du litt mer galskap ;D

Kom meg ut. Magen min takler ikke slike svingninger :stuck_out_tongue:

1 Like

2 Likes

Jeg får ikke lov til å kjøpe den ETNen fra min investeringskonto. Kan selvfølgelig kjøpe den fra Skandiabanken eller lignende, men jeg synes det er et poeng å ha alt på investeringskontoen min mtp utsatt beskatning.

Noen som vet om det er mulig å kjøpe noe bitcoin derivat fra en investeringskonto?

Bruker du Nordnet?

Selv måtte jeg bare gå inn å gjøre om på innstillingene på nordnet-kontoen. Jeg fikk opp en link til disse innstillingene da jeg først ikke fikk kjøpt bitcoin xpt fra Stockholm børsen. Måtte krysse av at jeg var innforstått med risikoen etc ved kjøp av etn osv.

3 Likes

Nei, Netfonds

Da må du helt sikkert godta noen avtaler først, akkurat som man må på Nordnet.

Fikk følgende svar fra Netfonds for en stund siden på samme spørsmål;
“Det er ikke mulig å handle høyrisikopapirer på Livkontoen. Dette er grunnen til at ordren avvises.”

Den geniale feilmeldingen jeg fikk var at investeringsprofilen ikke tillot det. Klikk her for å endre", men profilen var pretty much sat til “risk everything”.
Jeg foreslo at de skulle investere litt i å gi kunden korrekt tilbakemelding :stuck_out_tongue:

Litt morsomt at det er lov til å handle Funcom på den kontoen, men det er kanskje en annen historie.

5 Likes

Burde være lov hvis man sikrer opp med Dolp og Bird? :slight_smile:

3 Likes

Samme har jeg erfart.