Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

EXACT Therapeutics (tidl. Phoenix Solutions)

Fra Finanaavisen, utdrag fra artikkel:

Nestemann ut er bioteknologiselskapet EXACT Therapeutics som tirsdag tar steget over på den regulerte markedsplassen til en verdsettelse på 621 millioner kroner etter nylig fullført emisjon.

På eiersiden finner man blant andre Stein Erik Hagen, Sundt-familien, Andenæsgruppen, det statlige venturefondet Investinor, Nordea og Tor Dagfinn Veen.

  • Noteringen på Merkur Market gjør det lettere å få en bred investorbase, og det gir oss samtidig tilgang på nye interessenter og partnere. I tillegg vil det bli lettere å få tilgang på kapital, noe som er viktig for et bioteknologiselskap, sier konsernsjef Rafiq Hasan i EXACT Therapeutics.

Kraftig overtegnet

I forbindelse med børsnoteringen har EXACT Therapeutics hentet 145 millioner kroner til en aksjekurs på 5.201 kroner, hvor meglerhuset Carnegie har vært selskapets våpendrager.

I tillegg selger to av gründerne, Per Sontum og Andrew Healey aksjer for 10 millioner kroner. Den tredje gründeren Svein Kvåle kjøpte nye aksjer i emisjonen.

  • Interessen var veldig høy og kapitalinnhentingen ble kraftig overtegnet. Før var investorbasen nesten utelukkende bestående av nordmenn, men nå har vi også fått inn noen internasjonale investorer, sier Hasan.
2 Likes

Selskapet gjennomførte en rettet emisjon på kr 5201,- i juni som priser selskapet til ca 620 millioner kroner. Så blir interessant å se hva den trader på i morgen. Burde vel bli en splitt her, men har ikke sett den annonsert?

Prisingen på 600 millioner NOK framstår som relativt frisk ettersom man så langt ikke har noen kliniske data å vise til. De har startet opp fase 1, men studien er forsinket og ventes først ferdig rekruttert H2 2021 :
Fra prospektet som ble meldt idag:

As of June 15th 2020, the study had enrolled a total of 5 patients prior to the temporary suspension of the study due
to the Covid-19 pandemic. Four patients have completed part 1 of the study with evaluable data whilst patient 5 died
after a single cycle of chemotherapy due to septicaemia, unrelated to ACT®. This case was reported to the relevant
regulatory authorities as a SUSAR with no further action necessary and is considered closed.
Of the 4 patients who completed the study, ACT® was safe and well tolerated with some early indications of
therapeutic benefit. In fact, an exploratory volumetric analysis has demonstrated a significant reduction in tumour
volume for ACT® treated vs. controls, where multiple control tumours were evaluated to lower the impact of
differential growth rates of tumours within the same patient.
Enrolment into the study is anticipated to restart shortly, with completion of the study in H2 2021 and with ongoing
evaluation of patient data due to the open label design of the study.

Tviler på jeg kommer til å kaste meg over denne i morgen, men kommer til å følge med.

3 Likes

virker interessant :thinking:

https://vimeo.com/425140688

1 Like

Fra videoen:



1 Like
3 Likes

Synes det er litt merkelig at de er på børs. Kjenner godt en av grunderne og største aksjonær og andre større aksjonærer. Hadde egentlig tenkt å kjøpe aksjer selv. Børskurs på 6000 og type 30 aksjonærer og null (ok 50k) omsetning virker veldig rart. Synes splitt ved kursstigning er en uting, men å notere til så høy kurs er merkelig. Selve teknologien til EXACT er genial,og rebrandingen også. Men hvorfor børs nå?

3 Likes

Minn meg på å sjekke ut denne over nyttår… :sweat_smile:

2 Likes

HE’S ALIVE

2 Likes

https://www.oslobors.no/Oslo-Boers/Notering/Aksjer-egenkapitalbevis-og-retter-til-aksjer/Merkur-Market/Vilkaar-for-opptak-til-handel-og-loepende-forpliktelser
Det er kun krav om 30 aksjonærer. Jeg synes det er merkelig. Hele poenget med å børsnotere må vel være at det skal bli økt likviditet. Håper for EXACT og MM/OB at likviditeten tar seg opp raskt og at det blir en splitt. Akkurat nå ser det svært uproft ut og også litt provoserende for folk som faktisk ønsker å kjøpe aksjer.

4 Likes

Da ser det ut som handelen er i gang her.
image

2 Likes

Har en følelse av at EXACT kan bli det helt store.

1 Like

Jeg prøver å holde følelsene i sjakk på børsen. Hva er det som gir deg gode vibber her?

1 Like

Jeg er med deg

Ja, det ble de liv i EXACT og. Opp 63%!

1 Like

Litt av et volum!

image

2 Likes

Prøvde å komme meg inn i går, men det er jo knapt aksjer å få tak i. Er det veldig lite til salgs, eller er det andre grunner til at det omsettes i så lavt volum?

1 Like

synes det er tull av selskapet å ikke kjøre en splitt i forbindelse med notering. Er jo helt idiotisk med pris pr aksje 12000.- kr +

1 Like

Står litt her: https://finansavisen.no/nyheter/teknologi/2019/12/29/7484954/ny-milepael-for-norske-phoenix-solutions
NRK video her:
https://www.exact-tx.com/news/2020-01

2 Likes

image

:neutral_face:

1 Like

Top 20 eier 103,553 aksjer som er totalt 86.40%

1 Like