Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

EXACT Therapeutics (tidl. Phoenix Solutions)

Følger litt halvveis med Exact Theraputics - og har noen lodd her da det er en interessant fysisk tilnærming der det benyttes ultralyd sammen med et virkestoff som tenkes å forsterke medisiners virkning / reduser bivirkninger pga behov for mindre/ svakere doser.
Enact studien er innen bukspyttkjertelkreft, en fryktelig sykdom jeg har bekjente som dessverre er berørt av og det er bare å håpe på nye og bedre behandlingsmåter.
I tillegg er Exact inne i ett samarbeid innen Glioblastom, en annen fryktelig kreftform der samme virkemåte kan “gå rundt” BBB ( blod-hjerne-barrieren) for å forsteke dagens medisiner.

I morgen presenteres en poster på ASCO - Poster #: TPS795
Link: NewsWeb
EXACT Therapeutics’ Phase 2 trial in pancreatic cancer patients to be presented at the 2026 ASCO Gastrointestinal Cancers Symposium

2 Likes
2 Likes

EXACT melder seg på biotek-bonanzaen også

Dette innlegget ble rapportert og er midlertidig skjult.

50 dagers glidende gjsn i ferd med å bryte opp gjennom 200 dager. Golden kross, Et Golden Cross er et bullish teknisk analysemønster som oppstår når et kortsiktig glidende gjennomsnitt (vanligvis 50-dagers) krysser over et langsiktig glidende gjennomsnitt (vanligvis 200-dagers), noe som signaliserer en potensiell langsiktig trendvending. Det indikerer økende kjøpepress og momentum, og bekrefter ofte en ny oppadgående trend.

Etter å ha blitt villedet av Per Walday i PCIB, så skal jeg aldri investere en krone i et selskap han har en ledende rolle i. :red_square: Vil anbefale andre og ta hans ord med en spade salt.

1 Like

EXACT Therapeutics (EXTX)

2,62

+0,42

(+19,09%)

En behandling som kan gjøre bukspyttkjertelkreft operabel er blockbusterkandidat og gjør EXTX til en av de mest spennende biotek-aksjene på Oslo Børs i 2026.

Teknologien til selskapet kan sikkert være bra, den men så lenge Walday er der i en sentral posisjon er det bare helt uinteressant for meg. Men lykke til de som er med.

Og her er en sylfersk siste nyhet om PCIB som var hans forrige arbeidsplass som understreker min skepsis:

Så hva var det han lurte deg med?

Les historikken på en gammel tråd hvis du vil ha fyllestgjørende informasjon. Men det tydeligste var noe i duren om at " de holdt pennen klar for å undertegne med AstraZeneca " og at “det virker på alt”.

PS Ordet jeg brukte var “villedet” som er noe annet enn “lurte”, bare sånn for ordens skyld.

Det nok flere som gjerne skulle hatt innsyn i hva som egentlig foregikk den gangen med AstraZeneca, ja.

Noe ala serodus det grepet der