Noen kortsiktige triggere her nå?
Ja finansiering av fase 3 kan komme når som helst.
Ved gode data fra første fase så kommer den danske stat inn og støtter fase 3.
Det her blitt debattert hos folketinget i DK. Meget positive vibber av det jeg har lest fra andre som har hørt på sendingen.
Dette er Bavarian sin finansiering ja? For Expres2ion er det likegyldig hvordan Bavarian finansierer studien, all den tid de lisensierer ut teknologien?
Bavarian sin finansiering ja det stemmer Likegyldig hvem pengene kommer fra for min del også, bare de får dekket finansieringen så er alle happy. Er ikke skrevet i stein enda, men mulighetene for at staten tar kaka har økt i dag mener jeg.
Til info så solgte jeg snaue 20% av min originale beholdning for noen uker siden. Nå ligger en betydelig gevinst igjen og jobber for meg.
Jeg har ikke mistet troa på caset, men jeg har vært i biotek gamet nok til at jeg vet å sikre meg når jeg kan. Ting tar tid i biotek, og det fins en sjangse for at vaksinen totalt feiler, dog så TROR jeg den prosenten er rimelig lav mtp de pre-kliniske resultatene. Invester etter egen overbevisning.
Vaklete børser og dårlig nattesøvn pga jeg har vært for eksponert på børsen er også grunnen til at jeg reduserte min beholdning.
Hvis alt går efter planen, kan der ligge en effektiv dansk vaccine sidst på året, men det kræver at den danske stat går ind i projektet. Netop det var til debat i dag i Folketinget, og både statsministeren og sundhedsministeren pointerede flere gange, at man tidligere havde været i dialog med Bavarian, men at det nu igen var blevet meget aktuelt at overveje mulighederne.
Noen tanker om hvorfor noen i styret selger deler beholdningen nå om dagen? Ville trodde dette var tidspunktet man lastet opp hvis man hadde troen?
Til info: Er tung lastet her selv, og har troen
Mener skattereglene i Danmark, selv på urealisert gevinst er noe gay
Der er ingen skat på urealiseret gevinst, med mindre man har en af de nye aktiekonto’er med max indskud på 100000 der sker det fra år til år men så er skatten tilgengæld lavere.
Takk for opplysningen
På Avanza-forumet har det vært spekulert i at T04-opsjonene som innløses snart er grunnlaget for at to i ledelsen ville frigjøre kapital. Det ble i ett innlegg hevdet at ledelsen selv hadde uttalt dette som begrunnelse, men jeg har ikke kommet over noen sikre kilder på den påstanden.
Med alt det positive som skjer, og nå sist med det danske folketinget som legger press på at Danmark må bli med å finansiere et større fase 3 studie, tviler jeg på at ledelsen mangler tro på utviklingen. Det rimer bedre at de selger for å ytterligere øke beholdningen.
Der er dog fortsat stor usikkerhed om, hvorvidt Bavarian Nordic kan nå i mål, og Nordea har indregnet en 15 pct. sandsynlighed for, at biotekselskabet når i mål med udvikling og salg.
Husk at alt kan skje.
Se der! Klart og tydelig
En god stigning og tillykke til de som fulgte rådet her inde og kom med om bord.
For der brede perspektiv skyld tænkte jeg det er relevant med denne artikel, hvor Nordea udtaler de ser 15 procent sandsynlighed.
Close på 52,40 nesten på ny ath. God start på uken
Spennende dag i morgen, forventer en pekepinn på hva den danske stat kan stille opp med av støtte til vaksineproduksjon.
Første datasett ventes forøvrig ikke før i april, så det blir nok ikke bestemt noe konkret før disse foreligger.