Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

ExpreS2ion Biotech Holding AB (EXPRS2.ST)

Bavarian har lyst på all gevinsten selv, de mekker finansiering Bavarian Nordic A/S Seeks to Strengthen its Capital Base and Commits to Ambitious Strategy on Promising COVID-19 Vaccine Candidate | Placera

2 Likes

Hvis Mette er til å stole på, så er det en god mulighet at den danske stat tar en del av regninga :crossed_fingers:

Dette vil i tilfelle være Bavarian sin gevinst. Expres2ion sine inntekter kommer fra royalties av et eventuelt salg av vaksiner.

Yes, men reisen mot milestones og royalties ble nå enda mer sikker.

1 Like

Ja hvis resultatene er gode nok (som de prekliniske var) blir det penger av dette.

1 Like
1 Like

En del av disse emisjonspengene skal gå til enda et fase II studie for å sjekke virkningen av vaksinen på allerede tidligere vaksinerte pasienter og virkningen på mutasjoner.

Jeg klarer ikke å google meg frem til hvor lenge de skal observere forsøkspersonene før de konkluderer på sikkerhet og bivirkninger? Ser at siste gruppe doseres i juni. Hvor lang tid kan det ta før de sier noe om data?

CEO Bent Frandsen comments:
“It is with great acknowledgment of my outstanding fellow colleagues at ExpreS[2]ion Biotechnologies, as well as our collaboration partners at AdaptVac and all of the additional PREVENT-nCoV consortium members, that I now announce the CTA approval and the initiation of the first clinical trial for the ABNCoV2 COVID-19 vaccine. We remain on track to present initial clinical phase I/IIa results in Q1 2021.”

https://mfn.se/cis/a/expres2ion-biotech-holding/expres2ion-biotechnologies-approval-and-initiation-of-the-covid-19-clinical-phase-i-ii-study-for-the-abncov2-vaccine-cbcb1a2b

Takk, men hvilke data er det de har i Q1? Meg bekjent så er Q1 over 1. april, og de skal foreta dosering av siste gruppe i juni. Er det to forskjellige forsøk eller snakker de om utlesning av foreløpige data?

Ja det stemmer at det er avlesning av foreløpige data Q1. Resten av dataene kommer i Juni. Hvertfall det som er guidet av selskapet.

Hvis de skal sette første doser i midten av mars må det være svært begrenset hvilke data de kan ha 14 dager etterpå?

Jeg måtte ta en nøyere titt på protokollen…

Frem til 2. april skal de dosere gruppe 1a/b til 3a/b, totalt 18 (av 42) pasienter, av disse får halvparten adjuvant. Basert på effekt med og uten adjuvant skal de avgjøre om neste grupper 4-7 også skal få adjuvant.

Det kan være at det er denne utlesningen vi får, men protokollen sier at gruppe 3b skal doseres 2. april så at de skal få data i Q1 er fremdeles forvirrende. Det må da være et relativt uferdig datasett de viser oss hvis de ikke venter til ut i Q2.

Tar forbehold om at jeg har misforstått noe, som alltid :slight_smile:

Edit: nå ser jeg fra den nederlandske siden at studiet skal vare i 7 måneder, så da har vi nok ikke svaret før tidligst oktober:

Participating in this trial

Are you taking part in the study? It will take about 28 weeks (7 months) in total. There are 16 appointments in total, 14 of which take place in the hospital and 2 appointments are by telephone.

1 Like

Jeg tenker vi først får data på om studiet skal gå videre med eller uten adjuvant. BN sa at de ser kostnadsbesparelser da vaksinen viser god effekt, selv uten adjuvant.
Skal se om jeg kan finne linken til utsagnet mitt.

1 Like

Poenget mitt er vel at det står i pressemeldingen at de vil rapportere data i Q1. Men protokollen sier jo at den første delen ikke er ferdig ved utløp av Q1.

De vil rapportere de dataene de har så langt ved Q1 ja. Det taes stadig prøver og analyser gjennom hele forsjøket og hovedsaklig så er safety prio i første fase, hvor mye data de klarer å få på den korte tiden før Q1 er jeg dog usikker på. Det er jo nå de skal bestemme seg for dose størrelse og bruken av adjuvant. Man er også intresert i å følge opp effekten, om testpersonene fortsetter å produsere anistoffer, hvilken grad av produksjon/beskyttelse som henger igjen over tid.

Ved gode og trygge data her så kan finansiering av fase 3 ticke inn, en mulig fast-track er nok også å skimte.

https://vimeo.com/520997954?ref=em-share

Liten snutt av CEO sitt godglis og tanker rundt godkjenningen av cov-studien. :slight_smile:

2 Likes

https://m.medwatch.dk/Medicinal___Biotek/article12824345.ece

Bavarian Nordic om ny kapitalrejsning: Covid-19 var den afgørende katalysator

Det er gået hurtigt med at arrangere det nye udbud af aktier hos Bavarian Nordic, og det skyldes først og fremmest, at selskabet vil sætte fuldt tryk på de muligheder, der er opstået som følge af covid-19-pandemien. Herunder selskabets covid-19-vaccine.

1 Like
3 Likes

Ta en titt på videoen i artikkelen hvor Ali Salanti forklarer hvordan deres vaksineplatform ser ut.

2 Likes