Det er godt. Nå er dette egentlig ikke så relevant til Facebook lenger.
Men fint at du er med på at media er desverre ikke så nøytral som den burde være når den er istand til å bedrive heksejakt.
Personlig er jeg mer liberalist og er derfor ikke egentlig på høyresiden, selv om jeg heier mer på høyre enn venstresiden per dags dato selvsagt.
Problemet slik jeg ser det er at venstresiden pusher endel ting som er veldig negativt for vår fremtid, mens etablerte poliktere og msm på høyresiden gjør ingenting og spiller egentlig på lag. Derfor er det meget viktig med alternative media.
Jeg tror Facebook kommer til å oppdage at folk er svært interessert i å få andre vinklinger enn MSM og mange ønsker heller ikke kun de alternative fra venstresiden. Dermed vil man gjøre det som skal til fortsatt få tilgang til slik informasjon.
Alt-right eller internett høyresiden er blitt ufattelig dyktige på å spre informasjon som treffer både unge og eldre. Svært mange har allerede blitt avhengig av den og vil søke etter å finne den andre steder.
Andre vil selvsagt bruke litt mer tid, men gjennom memes og andre informasjonskilder vil de våkne opp og oppdage at de serveres løgner og Facebook aktivt jobber for å holde det slik.
Jeg liker egentlig at du er imot å båse folk inne i spektrum, det er en svakhet jeg har fortsatt ikke avvent meg. Mye på grunn av at det er vanskelig å kommunisere uten å kunne bruke “venstresiden” som definisjon på det jeg snakker om.
Selvsagt er de fleste på venstresiden normale mennesker som ikke er radikale eller endel av kulturkrigen, de vet bare ikke bedre. Jeg liker jo egentlig ikke høyresiden heller da jeg generelt misliker politikere flest.
Dersom en er interessert i å forstå psykologien bak dette anbefaler jeg å høre på Jordan Peterson. Han er ikke politisk motivert, men forklarer hvorfor venstresiden er blitt så farlig de siste årene og hvordan identitetspolitikk er livsfarlig.
Dvs han misliker selvsagt også at høyresiden bedriver identitetspolitikk, og venstre/høyre inndelingen blir også endel av den type polarisering.
Det viktige er å åpne opp for ærlige og faktabaserte samtaler. Dessverre så er MSM og etablerte politikere langt fra å støtte opp under slike diskusjoner og en åpen informasjonsflyt. De ønsker å bestemme over hva som skal være lov å si eller ikke for å kunne kontrollere retningen vi går i. Dvs demokratiet vårt fungerer ikke…
Denne type informasjon og holdning spres nå i rekord fart og Facebook og andre organisasjoner som deltar i denne type polariserende identitetspolitikk vil bli straffet hardt.