Noen her som farmet på 2/3omb?
Nope holder meg unna Harry Yeh sine produkter
Det er vel ikke han sitt produkt det?
Først twittret han at det var en scam og så annonserte han et samarbeid med de for en stund siden med Tomb. Tror ikke det ble noe av det da.
Slik jeg forstod det så var hele tomb, 2/3omb produkter under Tomb familien men da har jeg misforstått. Tomb og Felix har jo tatt over en del produkter i Fantom sfæren. Men uansett skeptisk til disse produktene.
Hmm vet ikke om det funket godt nok, men de brukte mye tid på meg i hvert fall. Alene hadde jeg vært sjanseløs. Kommer til å levere sent i år som alle år
Ja jeg, var med tidlig i 2omb men ble med hele nedturen også. Sikret vel noe gevinst. Samme med 3omb, Harry var definitivt med i 2omb etterhvert, men virker som han har forlatt skuta. Vet ikke helt - jeg er også skeptisk til Harry Yeh. Han var ufin i forbindelse med Just i hvert fall, men han er en viktig person i Fantom så er vel bedre med ham enn uten.
Er rewards i scream? I så fall tror jeg jeg selger.
Yup det er nok emissions yes, har ikke satt meg inn i Scream men ble tipsa i en Discord server.
Får sjekke ut litt tokenomics først (igjen) er det mye utestående blir det sikker videre nedgang. Kjøpte inne litt ekstra her hørte også noen rykter. Hmm.
2.7 vs 38 mill circ / diluted…! Er 38 høyt…? Vet ikke.
2/3 omb hadde nettopp et flash loan attack som tok med seg mye av likviditeten.
Er heller ikke fan av Harry, men tomb finance er vel en av få suksesser der ute.
Enten er det rug pulls, eller så er sikkerheten så dårlig at poolet er tomt en dag, ellers hjelper det lite med høy reward når tokenverdien stuper hver dag. Utrolig mye drit der ute.
Helt enig! Samtidig er fantom også en kjede som faktisk funker bra… vet ikke om det er tilsvarende på andre kjeder, like mye rugpulls osv. Får litt følelsen av at krypto er som ville vesten, fullt av banditter men fortsatt mange muligheter. En side av meg tenker at en del rugpulls er organisert kriminalitet også, fremstår som ok prosjekter og så kommer rugpullen.
Tror bsc var en god del værre i starten.
Nei når alt kommer til alt så tror jeg de fleste vil konkludere med at man skulle bare hatt de stående i ftm,bnb osv på walleten.
Farming er jo ekstremt lønnsomt i noen perioder, men så går det ene prosjektet etter det andre ned for telling
Sant nok _ sjelden farming lønner seg. *Jeg kom jo sent til ftm-båten, trodde jeg skulle få kjøpt til 0.46 og kanskje lavere, men endte med å kjøpe over dollaren da unidex gikk til fantom. Det måtte til - føles så kjipt å kjøpe dyrt… og så er spørsmålet hva som er dyrt.
Vet ikke helt hvordan man gjør det i praksis. Men Fantom burde hatt fokus på scam, rugpulls osv. Om det er mulig å legge inn i smartkontraktene de lager på nettverket f.eks. Synes Fantom er i ferd med å bli ødelagt av alt det useriøse drite som kommer ut der
Hmm nå er det jo opp til hver enkelt å lage smarkkontrakter, du kan gjøre det i dag om du vil, ingen kan hindre deg. Men det kunne kanskje vært noe som hindret dem i å gå live uten å bli sjekket - vet ikke - men det går litt imot prinsippene desentralisering. Uansett veldig enig i alt for mye useriøst.
Ikke mer useriøst på Fantom enn på Ethereum eller BSC, tvert i mot.
Må si meg enig at det kanskje hadde vært praktisk med noe på smart kontrakt nivå som gjorde at vise type transaksjoner uten videre ikke var mulig når man bygde opp smart kontraktene.
Enig at det går imot vise prinsipper rundt DeFi men at slike tokens som man får i wallet, dersom man såvidt interagerer med kontrakten så flyr pengene man har på wallet ut dersom man ikke har dem på en cold ledger.
Fikk nylig inn denne på wallet:
Om man sjekker siden for token kontrakten så finner man ingenting under ABI kode som lar enn inspisere hva kontrakten faktisk gjør:
er slike man skal passe seg for eller så går alle penga ut av wallet
Skulle gjerne hatt en option på blokkkjede nivå der jeg kan burne tokens eller sende til en Dead wallet uten måte inteagere med selve token kontrakten. Det hadde vært noe for seg.
Godt å høre!
Må passe seg for vise Discords scam om dagen også, holdt på å gå 5 på.
Meldte meg inn i en ny Discord server og det sekundet jeg joinet server så fikk jeg en captcha bot verification som jeg trodde var gyldig og tilhørte server’en noe den ikke gjorde. Fikk en Metamask popup der jeg tasta inn passordet mitt, men det var faktisk ikke Metamask men en ganske bra laget popup scam når den spurte etter min secret recovery phrase var da jeg lukta lunta at noe var galt og det var det når jeg i pop’up så at den defaulta til Ethereum nettverket og ikke Fantom som er den jeg bruker til vanlig og jeg heller ikke kunne bytt nettverket , rapporterte inn scam’en men vær obs der ute scam’ene blir bedre og bedre.
Vurderer sterkt å lage en cold separat wallet for kun å ha tokens på og som ikke brukes til DeFi, Swaps osv. slik at jeg slipper å tenkte så mye på kontrakter som blir hacket og som jeg må revoke access til osv.