Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Fantom

Ja litt for altoppslukende til tider, men når det er sagt, så syns jeg reisen er morsom. Jeg tror at om
man klarer man å nyte reisen, så blir ikke målet så viktig lengre.

Bare det å kunne få oppleve sammholdet på de forskjellige Discord- gruppene og hvor hjelpevillig/ støttende medlemme er der, er verdt mye i seg. Hvor mange andre plasser finner du en sånn kultur på internettet?

Ang. reisen: Helt i min spede kryptostart så klarte jeg og rote meg inn i Bitconnect. Ok så tapte jeg en del penger på den involveringen (heldigvis hadde jeg tatt ut gevinst underveis og ikke satset mere enn jeg kunne tape), men det eventyret ville jeg ikke vært foruten. Det var skinnsykt gøy underveis, og det var et stort cryptosamhold som slo ut i full blomst under den tiden. Jeg tror mange av de som tapte penger til slutt ikke angrer i dag, nettopp pga av reisen, samholdet og drømmene den reisen utløste, og ikke minst lærdommen de satt igjen med. Kunne sikkert kjøpt meg en ny TV for pengene jeg tapte, men det ville vært en flau historie sammenliknet med den jeg opplevde :blush:

2 Likes

Jeg var også med i en stor scam, Countinghousefund; der var det også mye bra samhold osv. Men etterhvert innså jeg at en del av det samholdet var en del av problemet, for de som drev prosjektet brukte det for det det var verdt. Jeg oppdaget at det var brukt en del manipulasjonsteknikker og ble etterhvert veldig skeptisk og prøvde å få andre til å forstå. Det endte med at til tross for at jeg meldte selskapet til australske myndigheter, og var 100% sikker på at det var scam, ble jeg med videre fordi jeg tenkte de ville pushe svindelen videre (og token-net-asset-value var langt høyere enn markedsprisen, så tenkte markedsprisen ville gå opp). Dum som jeg var! For ikke bare endte det med at svindelen til slutt ble avslørt og jeg satt igjen uten penger, men min grådighet ville, om jeg hadde fått det som jeg ville, ødelagt for den som evt hadde kjøpt mine tokens enda dyrere. Så det var litt som fortjent. Jeg satte inn flere hundre ETH i dette prosjektet, kanskje nærmere 1000 ETH. Så det ble en stor smell; spesielt siden på den tiden da jeg investerte i fondet, var veldig bull på krypto generelt, jeg var sikker på at bunnen snart var nådd, klar for å investere men ville ikke bruke så mye tid og krefter og stress på investeringene så jeg valgte å dytte inn i et fond som kunne trade for meg. Tror ikke jeg kjøpte annet enn Countinghousefund i 2018/19, og det var det verste ved det hele. Jeg kunne virkelig fått med meg oppgangen om jeg hadde spredd investeringen litt mer, eller enda bedre bare beholdt ETH jeg kjøpte.

1 Like

Hmm Andre Cronje borte fra Fantom, tror det vil gå helt fint men et tilbakeslag er det uansett. Hører han har 13% av FTM eller noe, ikke optimalt det heller.

Ja fikk det med meg idag på Twitter og Decrypt

Synd det flink fyr, men som mange og selv Fantom nevner han er ikke Fantom tross han har vel vært mer DeFi kongen.

Har stor respekt til Andre, men har på følelsen at han har gått på noen blunder selv med Solidly og hele Wonderland skandalen. Og har hatt intrykk at han har gått på en smell og møt veggen er jo og i spotlight til mange noe som han selv sier ikke fikser så bra han vil jo helst sitte bak en datamaskin og kode. Men tviler det blir det siste vi hører fra Andre, mulig han ikke kommer tilbake til Crypto men han er en dyktig researcher og mye av det han har jobbet med er veldig interessant.

Hvor har du hørt det 13% er sykt mye tviler på det, skulle gjerne sett noe tall på det.

1 Like

Denne tråden burde dere lese! Jeg syns det gir et godt innblikk i hvordan det er å være utvikler i kryptosfæren.

Min :globe_with_meridians: on Twitter: “1/ Andre Cronje and Anton Neil recently announced their departures from crypto. I hope “closing the chapter” doesn’t mean that this is it. Regardless, TY for everything. https://t.co/UhcwskORIw Here are my takes on what it takes to be a crypto/Web3 founder/builder.:thread::point_down:” / Twitter

1 Like

Ja det er ikke bare bare hvor mye hat beskjeder og trusler de som utvikler på web3 får nei, forståelig at flere slutter ja.

Tipper at det vil nok normalisere seg og når ville vesten som det er idag legger seg om noen år. De som ofte står bak slike meldinger og trusler er nok folk som ønsker en rask gevinst og ikke satt seg i risikoen som finnes ved å investere i Krypto.

Så er det og legitimt misnøye når det skjer rugpull og utviklere stikker av med pengene ja, men ofte er det folk som kjøpte på topp eller at det man så for seg skulle skje aldri ble realisert og man da legget skylden på utviklere som aldri har lovet noe egentlig enn å tilby et system der man kan være deltager og kanskje tjene noe :man_shrugging:

1 Like

Andre Cronje for sin del bygde alle sine systemer med tanke på at de ikke skulle være avhengige av ham som person, veldig opptatt av å fjerne det menneskelige aspektet der man er avhengig av enkelt individer for at ting skal fungere.

Og han har jo klart det med Yearn og flere, de fortsetter å leve selv om han har trukket seg.

2 Likes

Er FTM helt skakkjørt eller?

Kurssvingningen du tenker på eller fundamentalt? Den kostet 15 cent i sommer og 1 cent for overt ett år siden.

Det meste er det om dagen, tipper ting må lande litt først mye usikkerheter generelt om dagen. Markedet reagerte positivt på regulasjons nyheter fra USA igår iaf.:

The Biden administration has issued and signed an executive order that will shape policies around cryptocurrency.
The order means that various government agencies will file reports on crypto regulation over the coming months.
The order extensively discusses the possibility of a central bank digital currency (CBDC), among other topics.

Men lite utslag prismessig, og tenker FTM pris henger på med BTC om dagen som mye annet:

Straks helg likvideringer av shorts og futures drar prisen på alt lenger ned og bears ønsker prisen enda lenger ned, tipper vi krabber sidelengs en stund til :man_shrugging:

Vurderte inngang igjen men lest kjapt ovenfor om at noen hadde forlatt, er det devops teamet tro? Har brent meg på dette før derav spørsmålet…

2 Likes

3 Likes

God stemning! :grinning_face_with_smiling_eyes:

2 Likes

https://fantom.foundation/blog/fantom-names-new-chief-research-officer/

3 Likes

Enkel forklaring på Fantom sin tokenomics per dags dato:

Spent på om Fantom velger å adoptere lignende burn mekanismer til Ethereum fra EIP-1559 går rykter om det nå, 2024 og framover kan bli bra for Fantom :ok_hand: :rocket:

1 Like

@VargVemund @cristobal og eventuelt andre som farmer og bruker dexer. Er det koinly dere også bruker til skatt?

Svart i Skattemelding tråden :+1:

Jeg bruker tokentax.co…! Fornøyd med dem :slight_smile:

Har betalt dem for vip service, uten det ville det vært umulig for meg.

1 Like

Men fungerte det med defi og metamask? Koinly skulle jo også det. Så jeg betalte for det. Men der var det mye som ikke stemte.

1 Like