Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Feedback til PDX (admin)

a) postene finnes i systemet, @pdx kan sende dem til deg hvis du ønsker dem.
b) ingen i mod/admin teamet har beskyldt deg for å ha flere kontoer. det bryter mot TOS og brukere med flere kontoer kastes jevnlig ut.
c) Jeg tror ikke noen i mod/admin teamet har beskyldt deg for å linke til noe heller. Link gjerne til post.
d) en bruker ble straffet for å ha kalt deg putin sympatisør.
e) se d
f) Det er korrekt med 2 mutes. Er en bug eller feature i systemet som kun gjør at den ene gangen synes. For 6 dager siden ble du og en anne bruker mutet. Dette er ofte brukt når man har en tråd hvor det allerede er litt amper steminig og to brukere krangler. I retroperspektiv skulle nok den andre brukeren har fått langt strengere straff pga måten vedkommende oppførte seg på.

@pdx får evt komme med flere ting om jeg har glemt noe.

Jeg har ikke noe behov for å kjøre dette videre. Blir ikke produktiv bruk av noens tid. Det jeg personlig “klikket” mest på er at PST slenges ut i ny og ne, så det håper jeg vi kan unngå.

Takk for all støtte og takk for seriøse svar.

Case closed.

6 Likes

Dette, som også ble nevnt av @erpe80 lenger oppe, er viktig.

Og det handler ikke om moderatorer skal være aktive eller ikke på et generelt grunnlag, men om at man ikke bør moderere enn diskusjon man selv er involvert i.

6 Likes

Det er en balansegang om hvem som skal moderere, for det er oftest lettest å ha oversikt over de trådene man selv følger av egen interesse. Så blir det litt ball av og til, men det skjer heldigvis sjelden.

4 Likes

Absolutt. Det er bare når det blir «ball» jeg mener det er nødvendig. :wink:

2 Likes

@VargVemund det gikk ikke å flytte innlegget så legger det sånn.

Grunntanken som det overveldene flertalet av forumet ønsket når man innførte moderatorer utover @pdx var at de skulle være aktive på forumet. At enkelte deltakere bruker “jo men du er jo moderator” er et dårlig forsøk på å kneble meninger man ikke liker. Så her bommer du desverre. hva vil du at @pdx skal gjøre? be moderatorene sine om å slutte å poste? Det er allerede mangel på moderatorer og alle skulle ønske vi hadde flere.

1 Like

Det er ikke meningene dine jeg har et problem med. Det burde du kunne lese ut av mine to innlegg. Og jeg har aldri vært i mot at moderatorer skal være aktive. Men jeg registrerer at du ikke her heller er i stand til å ta selvkritikk, og legger saken død fra min side, jeg har sagt mitt i Ukraina/Russland-tråden.

4 Likes

Ikke slutte å poste, men kanskje være mer klar over at meningene man poster kan anses som forumets mening utad, og ta høyde for den komplekse virkeligheten vi lever i. Som langt i fra er så svart/hvit som det kan virke som i en del innlegg.

1 Like

Jeg tror ikke du tok poenget i posten min. og det er helt greit. Jeg ser flere brukere gjorde og det var det viktige.

Jeg blir veldig overrasket om det finnes masse brukere som tror at det moderatorer poster er forumets meninger. Finnes også tråder hvor moderatorene diskuterer med hverandre.

Moderatorer har makt, noen vil not tenke at det moderator sier er det sosialt aksepterte :sweat_smile: vi påvirkes så mye rundt om så hvem vet. Eneste som er blitt 100% sikkert for meg er at det oftest er bra å stille spørsmål til alle narrativene vi serveres, men de færreste tenker slik dessverre.

Faktisk delvis feil. Forumet er i stor grad selvmodererende. Alle brukere har en trust level. ( som blant annet gjør at man kan endre navn på tråder osv). 90%-95% av all moderering er brukere som rapporterer poster som enten blir skjult av forumet ( fordi mange med høy trust rapporterer ) eller en moderator som godkjenner eller ikke godkjenner rapporteringen.

Så flertallet som blir sure fordi de blir moderert har faktisk blitt rapportert av opptil flere brukere. Det er faktisk et lite paradox.

1 Like

Hva skjer hvis man rapporterer en moderator ?

1 Like

Hvis pdx mener det er opplagt korrekt så trykker han godkjenn, dvs innlegget forsvinner og man får denne hyggelige meldingen fra forumet om at man er moderert.

Hvis det ikke er en korrekt rapportering trykkes det ikke godkjenn eller moderatorgruppen diskuterer før man gjør noe.

Skal nevnes at enkelte brukere har misbrukt rapporteringsfunksjonen på samme måte som at enkelte bruker klovnefjes. ( x antall brukere kan få fjernet et innlegg automatisk hvis de rapporterer samtidig). I sånne tilfeller vil det jo slå tilbake negativt.

2 Likes

Helt enig når det gjelder selvmoderering - saken er bare at status har mye å si, som over alt. En moderator har en status som mange brukere ser opp til, og den statusen kan (mis)brukes.

Da tror jeg du overdriver makten og statusen til mod teamet som egentlig er et vaktmester/ryddeteam. Det er tross alt en grunn til at man sliter med å finne mer mods. Hadde statusen vært sinsyk burde jo køen stått på gata utenfor huset til @pdx

1 Like

Må man vise søkehistorikken sin til pdx for å få bli moderator?

Si du bruker duckduckago og Tor så går det fint.

3 Likes

Moderator har aldrig fel vettu :wink:

Tullesvar. Som vist ovenfor moderers vi på lik linje med andre.