Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Feedback til PDX (admin)

Hva skjer hvis man rapporterer en moderator ?

1 Like

Hvis pdx mener det er opplagt korrekt så trykker han godkjenn, dvs innlegget forsvinner og man får denne hyggelige meldingen fra forumet om at man er moderert.

Hvis det ikke er en korrekt rapportering trykkes det ikke godkjenn eller moderatorgruppen diskuterer før man gjør noe.

Skal nevnes at enkelte brukere har misbrukt rapporteringsfunksjonen på samme måte som at enkelte bruker klovnefjes. ( x antall brukere kan få fjernet et innlegg automatisk hvis de rapporterer samtidig). I sånne tilfeller vil det jo slå tilbake negativt.

2 Likes

Helt enig når det gjelder selvmoderering - saken er bare at status har mye å si, som over alt. En moderator har en status som mange brukere ser opp til, og den statusen kan (mis)brukes.

Da tror jeg du overdriver makten og statusen til mod teamet som egentlig er et vaktmester/ryddeteam. Det er tross alt en grunn til at man sliter med å finne mer mods. Hadde statusen vært sinsyk burde jo køen stått på gata utenfor huset til @pdx

1 Like

Må man vise søkehistorikken sin til pdx for å få bli moderator?

Si du bruker duckduckago og Tor så går det fint.

3 Likes

Moderator har aldrig fel vettu :wink:

Tullesvar. Som vist ovenfor moderers vi på lik linje med andre.

Føljt denna Roc saken där mycket startade eller kanske mer urartade efter en längre period. Klarar inte att finna en sak där det tas självkritik eller bes om ursäkt för en enda kommentar. Men kanske är gjort på privat melding.

1 Like

Tenker vi avslutter denne diskusjonen nå, hvis flere føler seg krenket på vegne av andre så kan dere godt kontakte meg på privat melding og ta det videre på den måten.

5 Likes

Tidligere var det mulig å se tidligere versjoner av innlegg. Noen brukere endrer så mye på sine innlegg at svarene ikke lenger blir representative for det man svarte på. Selvfølgelig fint at man kan rette opp skrivefeil osv, men om vesentlige deler av innholdet blir endret blir jo diskusjonene ganske håpløse.

Mulige å få tilbake den gamle funksjonaliteten?

1 Like

Den er kun tilgjengelig for moderatorer og jeg tror det er en grei balanse. Hvis innlegget er endret såpass at det ikke lenger passer kan man godt flagge innlegget. Jeg har også begrenset tiden man har til å redigere innlegg nå fra ubegrenset til 1 time fra det ble skrevet.

2 Likes

En teknikk for å arrestere de som misbruker denne funksjonen er å sitere det du svarer på. Da får du fanget opp hva du faktisk svarer på, men ulempen er at innlegget kan bli veldig langt og uoversiktlig?

1 Like

Fint med en begrensning på 1 time, da vil jeg nok vente litt med noen svarene mine :+1:

"Somsagt, da får du klage til alle de som rapporterte.

Jeg skjønner de som rapporterer når det drar utenfor temaet.

Uansett dette er også off topic så evt annet kan tas i moderator tråden."

Tar denne her, jeg synes ikke vi skal la enkelte bruker ha anledning til å sensurere tråder på bakgrunn av at de ikke liker teamet. Spesielt i tråd der flere stiller spørsmål ved Vestens sensurering av nyheter.

Hei

Regelen om å ikke kunne gjøre flere endringer etter 1 time av posting av et innlegg er veldig bra.

Litt mer tvilende på at man ikke kan redigere mer enn 19 ganger ila dagen eller hva den regelen er. For min del, så får jeg ikke korrigert skrivefeil og kan føre til at man heller poster flere små innlegg enn større.

3 Likes

Hehe, hvem har behov for å redigere 19 ganger på en dag :grin:

3 Likes

Btw, fikk denne etter 8 ganger…

Finner meg ikke i at Roc får redigere 11 ganger mer enn meg :angry:

1 Like

Jeg fikk bare lov til å redigere 11 ganger!! :stuck_out_tongue:

Artig, hva er grunnene til at det er ulikt @pdx ??

Boys, det sier seg selv. Jeg fikk editert 34ganger på en dag.