Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Feedback til PDX (admin)

Hei, jeg har lagt til e24bot i “ignorer”-lista for varsler, men det kommer fortsatt varsler fra denne i tråder hvor jeg har deltatt. Fungerer ikke funksjonen som den skal eller gjør jeg noe gærent?

Opplevde at et svar jeg ga til en bruker senere ble overført som svar til neste bruker i tråden, da opprinnelig bruker var slettet. Regner med det er en bug.

1 Like

Trykk på knappen kalt Nyhetsvarsel nederst i disse trådene for å skru av eller på varsler :smile:

Først; veldig kjekt med aksjonærlister!
Så to ønsker i den anledning:
-Er det mulig å få søkefunksjon ved listevalg? Mye unødig scrolling nå, for å finne de perlene jeg følger…

  • Fortsett å sende aksjonærlistevarsel mandag morgen, men kun i en tråd eksempelvis aksjonærlistetråden. Stusselig i dag helt uten varsel, og @Fornybar … kan bare tenke meg fortvilelsen kl. 06:00, helt uten å vite at listene allerede lå der…

…og en ting til @pdx - finn en feil fra standardteksten ved mailutsending:
Psst : “Fått med deg at vi nå tilbyr aksjonærlister for de 10 mest populære aksjene på forumet”.
10 er jo ingenting…!!:wink:

2 Likes

WHY U NO LIST!? body

1 Like

Beklager, jeg måtte pause varselet litt fordi jeg ikke visste hvilke lister som kom inn i dag. Ville nødig varsle i 200+ tråder samtidig :smile: Får finne på noe smart i neste uke, sannsynligvis bare poste i aksjonærlistetrådene.

5 Likes

Hei
Jeg savner en tjeneste som forsvant med Netfonds og som Nordnet ikke kan, eller er villig å tilby.
Det gjelder tilgang til live intradata av ordrebok (minst 15 levels og antall ordre) og live handelsdata
Med open, high low, close og tidspunkt.
Data må presenteres i vanlig filformat og må kunne polles f. Eks hver 20. sekund. Slik data er vanlighvis tilgjengelig med en API, noe NTF hadde.
Dersom Tekinvestor kan tilby slikt blir jeg sporenstreks Insider!

3 Likes

Jeg savner tilgang til Bloomberg-terminalen :smile:

God morgen, @pdx,

Jeg tror @TekBot har forsovet seg i dag - han/hun/hen glemte å gi beskjed om børsmelding i Targovax i dag.

Ærbødigst hilsen
@solskimm

Takk! Jeg må tweake algoritmen hans. Hver melding på newsweb har en ID, men det hender at newsweb øker IDen med mange tusen, i stedet for bare én - og da blir det krøll.

Vedrørende modereringen i Bergen Bio småprat:

Ved å moderere originalposten og slette tilsvarene som forklarte de logiske bristene, så bidrar man til at feiloppfatninger av forholdet mellom aksjekurs, marketcap (verdsetting) og sammenligninger med andre firmaer får en mulighet til å leve videre…
I tillegg bidrar denne modereringen til at feilaktige forestillinger om andre firmaers vei til markedet kan få leve videre/uimotsagt og at lesere som kun følger Bbio sitter med begrenset sammenligningsgrunnlag og kunnskap… – og dette fordi en ble krenka av å bli motsagt/korrigert og en annen ble krenka på andres vegne pga en emoji…?

Selv om akkurat påstandene/sammenligningene om/med andre firmaer også ble moderert vekk i originalposten – lever nok denne forestillingen i beste velgående hos enkelte og da mener jeg det kan være nyttig at korrekt kunnskap om hva som er verdsetting av firmaer og korrekt info om andre firmaer skal få lov til å stå – sammen med originalt innlegg – for å få konteksten i debatten.

Jeg tar modereringen til etteretning, men tillater meg allikevel å komme med en tilbakemelding på at jeg mener at den var helt feil og går diametralt på tvers av hensikten bak dette forumet:
Nemlig å spre korrekt og nyttig kunnskap for å få et bedre grunnlag for å ta avgjørelser innen hvilke aksjer man bør investere i.

7 Likes

Når alle har sovet på det tror jeg vi kan være enige om at bgbio tråden skled massivt ut. Det kom en rekke klager og krav om tiltak, så det ble ryddet med motorsag. Det er ikke alltid man har tid til å rydde med skalpell. Diskusjonen var såpass offtopic at jeg tviler på den vil påvirke om noen velger å investere i bgbio eller andre aksjer.

Aktieskola tråd som Alex nämnde i Biotech chatten hade vart intressant.
Men med ett smart upplägg. Inte en tråd med 5000st inlägg med tips och trix.

2 Likes

skulle til å pynte på “Mine favoritter” til høyre når du trykker deg inn på denne nettsiden,men vil ikke ta inn dagens ticker “ASA” (Atlantic Sapphire),-det kommer enten Merkur-varianten,eller den amerikanske :cry:

Det kan ta litt tid før den dukker opp. Jeg bruker samme datakilde som Yahoo Finance, og det hender det er litt som mangler :smile:

Kan man blokkere enkelte reklamer fra å poppe opp?
Tenkte på denne:

Ja, bare trykk på X-en i høyre hjørne :smile: Hvis man er Insider kan man også skjule alle annonser.

Ja det har jeg sett, og gjort.
Tenkte om det er mulig å skjule annonser man ikke er interessert i?
Altså at de ikke kommer på nytt.
Vil helst ikke skjule alle annonser, vil jo støtte forumet.

Det er det X-en gjør :slight_smile: Da skjuler du akkurat den annonsen så du slipper å se den igjen.

Den kommer jo flere ganger, når jeg går inn og leser tråder senere.
Hvis ikke det er mange forskjellige annonser om gratis krypto som ser omtrent like ut :sweat_smile:
Uansett ikke noen dealbreaker, ville bare høre.

1 Like