Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Feedback til PDX (admin)

Finnes det noen rabatt kode til E24 lengre ? mitt 85 kr abonnement går ut nå :roll_eyes:

Nei dessverre :slight_smile:

Fair sak. Jeg klarte heller ikke helt å skjønne konteksten fra hans første innlegg, men hans oppfølgende innlegg var mer oppklarende og gav kontekst. Jeg synes det derfor var veldig rart at det ble midlertidig skjult sånn ca 10 min etter at det ble postet. Skjønner ikke at innholdet var såpass provoserende til at det medførte massiv innrapportering ila de ca skarve 10 min det lå åpent.

Det er mye jeg er uenig med @olafalo om, og ser at han av og til poster innlegg som i hovedsak er lengre cut & pase uten mer redegjørelse. Når det er sagt så skriver han også innholdsrike innlegg som er informative fra hans synspunkt hvor han legger flid i å argumentere. Jeg synes terskelen for å mute ham er blitt uforholdsmessig lav.

Grunnen til at jeg tar det opp er fordi jeg føler mange her bidrar med å skrive poster hvor de deler synspunkter og analyser - dette tas ut fra ens ellers verdifulle tid. Selvom det er mange betalende brukere vil jeg tro at de ikke betalende også har et verdifult bidrag på TI. Som ellers i samfunnet er det også en spredning av synspunkter på en rekke saker. Det burde være rom nok for å i det minste anerkjenne stemmer som opptrer seriøst. Hvis man blir mutet kun fordi man har divergerende syn så blir det i praksis en effektiv utsiling av mangfoldet. Usikker på om det er dette man i praksis ønsker.

Dette er ditt forum så du bestemmer. Mulig det er kun jeg som føler tendensen beskrevet over.

13 Likes

Det er nok ikke bare du, har også reagert på at tilsynelatende seriøse innlegg fra enkelte personer raskt blir rapportert og mutet, mistenker at det er enkelte som “automatisk” rapporterer på person, ikke kommentarer.
Det er slett ikke bra for et debattforum.

2 Likes

Her var det vel ren copy paste ut noen videre forklaring som ikke ga mening annet enn støy. Når brukeren har historikk for å poste akkuratt den type innlegg og har fått beskjed om at dette anses som støy da veldig mange klager på det så er det egentlig en ikke sak.

2 Likes

Hans innlegg nr 2 som ble mutet og som var utgangspunkt for spørsmålet var ikke kun copy & paste. Jeg kan poste det her for your convenience:

Vel vår humoristiske er neppe på bølgelengde. Jeg lo høyt etter å ha lest litt av det der intervjuet med mor og sønn Stoltenberg hos Kvinner og Klær. Fordi det for meg minner om det jeg ble fortalt for mer enn tretti år siden av en som var aktiv i et lokallag for Ap i Oslo, om hvordan Stoltenberg var istand til å opptre da han var innom hos dem. Han jeg kjenner sa noe om at det var som Stoltenberg forholdt seg til partilaget som sin egen lekegrind. Som et forvokst barn. Det var ikke bare måten han begynte å plassere bord og stoler med seg selv i midten. Det jeg fikk høre var faktisk at det der “kunne ende med katastrofe” senere. Så Jens fikk klar beskjed. Men det er også håpløst naivt å tro at noen kan endre slikt i “voksen” alder. “The leopard cannot change its spots”… Og ja, allerede med bombingen av Libya var det klart nok for meg at den “spådommen” jeg fikk høre for omkring tretti år siden var gått i oppfyllelse. Beslutningen Stoltenberg tok “på stående fot” selv, med noen korte telefonsamtaler til sine “kolleger” i Sp og SV… Navarsete: Stoltenberg presset Sp til å godta Libya-krigen: - Totalt uforsvarlig. Men dermed bokstavelig “selvskreven” til rollen som “generalsekretær for NATO”. Som han sier i det intervjuet, og som jeg har sitert i den lille collagen jeg har laget:

Jeg har heller ikke helt tatt inn over meg hvor store konsekvenser årene hans ved Steinerskolen har hatt… Hva Navarsete har støtt på der tror jeg neppe hun eller noen andre har noen særlig god forståelse av… Kanskje må man selv ha hatt en lillesøster eller lillebror som kun var et drøyt år yngre for å kunne forstå. Tilsynelatende forstod Stoltenberg at måten han opptrådte på i det lokallaget den gangen ikke var bra da han fikk klar beskjed av han jeg kjenner. Den selvsentrerte oppførselen er jor ikke akkurat i overensstemmelse med den offisielle partikulturen… Så han unnskyldte seg altså. Men “leoparden endrer ikke sine flekker”

Somsagt. Det er en ikke sak. Det har tidligere vært dialog med han og jeg er sikker på at han klarer å oppta dialog hvis det er ting han lurer på.

Nå brukte jeg dette spesifikke eksempelet til å belyse en generell trend som feedback til admin. Problemet er ikke kun denne ene posten og denne ene skribenten. Men helt greit at du kategoriserer dette som en “ikke sak”.

For denne skribenten er det en ikke sak. Spesielt siden det har vært dialog med han direkte om temaet. Det var jo også denne skribenten du diskuterte.

  1. Over er grunnen til at jeg skrev til admin.
  2. Eksemplet til @olafalo var det jeg brukte da dette var ferskt.
2 Likes

Mitt syn er som følger…

  • TekInvestor er primært et aksjeforum
  • Det er greit at man vil diskutere andre tema også i dedikerte tråder
  • Relativt ofte sklir disse trådene ut i krangler og konspirasjonsteorier (noen velbegrunnede, noen ikke) etc.
  • Vi som modererer må bruke mye tid på å følge opp disse trådene, og ofte mer enn i aksjetrådene som er hovedgrunnen til at folk flest er her.
  • Jeg vil ikke at TekInvestor skal bli en document.no fansite/konspi-klubb.
  • Ser vi innlegg som bikker et godt stykke utenfor allfarvei, som ikke er begrunnet, og som i tillegg flagges av flere medlemmer blir de mest sannsynlig fjernet.
  • Jeg og moderatorene har ikke kapasitet til å bruke en time på hvert flaggede innlegg for å veie for og i mot, sette oss inn i “walls of text” med hundre forskjellige poeng.
  • Hvis vi skal fortsette å ha offtopic tråder vil modereringen kanskje oppleves noe strengere der enn andre steder, fordi vi har ikke tid til å være like grundige der som i andre tråder.
  • Vi prøver så godt det går å være konsekvente og rettferdige, men det er jaggu ikke så lett. Om vi fjerner eller ikke fjerner ett innlegg, blir enten den som skriver eller den som flagget misfornøyd :slight_smile:
  • Vi gjør så godt vi kan :slight_smile:
22 Likes

Modereringen her på forumet er jo det som gjør at det faktisk har verdi. Ellers hadde det bare druknet i dritt.

11 Likes

God morgen @pdx,
@TekBot har begynt å slappe av, børsmeldingene til Soft-OX kommer ikke automagisk lenger.

4 Likes

Takk, det skal være i orden nå :slight_smile: (den prøvde å publisere i en tidligere, lukket tråd)

2 Likes

Noen som vet om det er mulig å fikse på dette?
Meget frustrerende😄

Hvilken tlf har du? OS versjon?

iPhone 13 Mini
iOS 16.2

1 Like

image

Der har du svaret, skjermen er for liten :wink:

1 Like

Sa brura :stuck_out_tongue_winking_eye::rofl::rofl:

1 Like

Fått tittet noe på det @pdx ? :slightly_smiling_face: