Fair sak. Jeg klarte heller ikke helt å skjønne konteksten fra hans første innlegg, men hans oppfølgende innlegg var mer oppklarende og gav kontekst. Jeg synes det derfor var veldig rart at det ble midlertidig skjult sånn ca 10 min etter at det ble postet. Skjønner ikke at innholdet var såpass provoserende til at det medførte massiv innrapportering ila de ca skarve 10 min det lå åpent.
Det er mye jeg er uenig med @olafalo om, og ser at han av og til poster innlegg som i hovedsak er lengre cut & pase uten mer redegjørelse. Når det er sagt så skriver han også innholdsrike innlegg som er informative fra hans synspunkt hvor han legger flid i å argumentere. Jeg synes terskelen for å mute ham er blitt uforholdsmessig lav.
Grunnen til at jeg tar det opp er fordi jeg føler mange her bidrar med å skrive poster hvor de deler synspunkter og analyser - dette tas ut fra ens ellers verdifulle tid. Selvom det er mange betalende brukere vil jeg tro at de ikke betalende også har et verdifult bidrag på TI. Som ellers i samfunnet er det også en spredning av synspunkter på en rekke saker. Det burde være rom nok for å i det minste anerkjenne stemmer som opptrer seriøst. Hvis man blir mutet kun fordi man har divergerende syn så blir det i praksis en effektiv utsiling av mangfoldet. Usikker på om det er dette man i praksis ønsker.
Dette er ditt forum så du bestemmer. Mulig det er kun jeg som føler tendensen beskrevet over.