Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Feedback til PDX (admin)

Trykker :heart: jeg også, men kun fordi det han ønsker (kjøp/salg vs meldinger) lar seg løse med høyest mulig grad av kvalitet om også t+2 datoutfordringen løses i samme slengen :cowboy_hat_face: :facepunch:

5 Likes

Synes fortsatt porteføljevisningen er veldig misvisende og for min egen del har jeg sluttet og oppdatere for lenge siden. Har du noen planer for utbedring, dersom ikke er det kanskje like godt å fjerne hele greien.

1 Like

Visualisering av kursendring som hos Nordpool hadde vært fint. Man kan kjøre mouseover på f.eks. “SE1” for at den “gråer ut” alle andre enn “SE1” sin graf.

ref: Market data | Nord Pool

Hvor vil du ha dette @Christian? :slight_smile:

Over eller under dagens aksjonærliste

I eksempelet over, så har man SE1, SE2 osv, som for Nekkar ville vært “NorthEnergy ASA”, “Sober AS”, osv.

1 Like

Begynte og legge inn porteføljen min i dag men fikk feil på Microsoft ticker “MSFT”. Linken gir beskjed om at siden ikke finnes eller er privat. Finner ikke noe sted jeg kan slette tickere i porteføljen så jeg får ikke prøvd på nytt heller. (la inn 10-15 andre tickere uten problem)

Tips/hjelp med dette?
/H :smiley:

Hei, jeg fikk det til hos det nå, så du kan redigere den som nå er lagt inn :slightly_smiling_face: Hvis noe har feil ticker er det bare å endre antall til 0 så blir den borte.

Herlig! Takk for løsning og kjapt svar :+1:

Ser ut til at de 5 aksjene jeg har i dollar -aapl, amzn, googl, msft,nvda- alle sammen viser ca 10 000,- NOK for høyere verdi i porteføljen hos tekinvestor enn det gjør i webtrader.infront løsningen jeg har hos Pareto. Ganske sikker på at tallene hos Pareto er korrekte, er det noe jeg misforstår eller ikke ser? (alle aksjene i NOK er riktige)

Det er nok bare dollarkursen som har hengt seg opp på feil verdi, skal sjekke :slightly_smiling_face:

thnx :+1:

1 Like

Det vil ta litt tid å få ordnet, fordi jeg må ta en større oppdatering av forumet for å få rullet ut denne fiksen, som krever at jeg har en del tid tid til å feilsøke når ting går gæli :wink: Skal prøve å ta det en kommende helg :slight_smile:

1 Like

thnx, moroa blir jo litt borte når tallene er feil.
God plan og kjøre upgrade i helgen ja, kan fort bli svett om det tryner og du ikke rekker og fixe før folk står opp - snakker av smertefull erfaring :sweat_smile:

En feature jeg savner hos Webtrader Infront(Pareto) er muligheten til å lage “virtuelle porteføljer”. Usikker på om det er et godt navn på det men skulle gjerne kunnet splitte/filtrere porteføljelista i ulike “virtuelle” porteføljer.
F eks: har 5 ulike aksjer i big tech (aapl,amzn,nvda,msft,googl) + en modellportefølje + andre egne aksjer - hadde vært nice og enkelt se en oversikt over resultatene på hver av disse “listene” istedet for alt sammen i en smørje/porteføljeliste. Vet ikke om det ga noe mening og er kanskje vanskelig på serveren din uansett?

/ Håvard

2 Likes

Jeg har hatt en del svette netter ja :smiley: Alltid moro når serveren kneler rundt midnatt og akkurat er i drift igjen til børsåpning neste dag :slight_smile:

Interessant forslag og virtuelle porteføljer. Jeg lurer på om en enklere mental modell er å heller ha forskjellige porteføljer? Å dele opp en eksisterende portefølje i flere kan kanskje bli litt komplekst å håndtere. Blir litt dobbeltarbeid dersom flere aksjer skal være i flere porteføljer da, men kanskje lettere å forstå.

Vanligvis fan av «en» database/liste men her er det nok kanskje best og splitte som du sier.

Hadde vært Nice med et dashboard med oversikt over forskjellige porteføljer. Fint for de som har lyst til og se hvordan de presterer i forskjellige sektorer f eks. også.

1 Like

Vad kan tänkas vara felet att kursen är så fel i Cereno Scientific CRNO-B ? Ligger på Spotlight Stock Market

Vi har ikke oppdaterte kurser for Spotlight aksjer, mener jeg å huske. Det har sikkert vært det en gang, så det er en gammel kurs som henger igjen.

At brukere kan sette profilen sin i “private” mode slik at det ikke er mulig å se hvilke innlegg brukeren har hatt tidligere (aktivitet) er en uting.

Litt av poenget med å kunne se andres aktivitet er jo å kunne ettergå innlegg eller ha noe å se tilbake på om man lurer på om vedkommende har noe å fare med.

Siden alle er anonyme og alt som vises i en profil er anonymisert, så blir det automatisk slik at de som skjuler profilen sin også har noe som de selv mener ikke tåler dagens lys.
Da burde de ikke få lov å være her heller.

Hva er tanken bak det å kunne gjemme sin historie?

7 Likes

Send oss gjerne hvilke brukere det gjelder

Det er svært logiske grunner til at man kan ønske å gjøre historikken sin vanskelig tilgjengelig, primært for å beskytte anonymiteten man har.

“Har noe de selv mener ikke tåler dagens lys” = årsaken til at man poster anonymt på ett internettforum, og mange ville - selvsagt - ikke valgt å delta hvis man måtte delta med verifiserte navn fra virkeligheten.

Det kan det være mange grunner til, spesielt arbeidsforhold og kundeforhold i det virkelige liv.

Hvis man skal endre reglene for deltagelse i forumet, så er det selvsagt greit, men da bør man informere om det på forhånd så de som ønsker kan be om å få slettet bruker og all aktivitet på forhånd.

3 Likes