Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Feedback til PDX (admin)

Som nevnt noen poster over finnes det ingen tydelige retningslinjer og det kommer heller sansynligvis ikke til å bli laget noen 110% bastante retningslinjer.

Det finnes ofte mange grunner til å flytte en post enten ut av innside eller inn på innside. I dette tilfellet var det en sammling poster laget av innsidere som ble flyttet inn i en ny innsidetråd. I den sammenheng kom postene til @vcp som jeg trodde var innside men som ikke var innside også med.

Så da står man igjen med noen valg.

  1. gjøre hele tråden åpen.
  2. flytte ut @vcp sine poster i en egen tråd.
  3. flytte vcp sine poster tilbake til orginal tråden.

I utgangspunktet enkelt, men så hender det at innsidere ofte ønsker at en diskusjon skal skje på en innsider tråd. Fordi den da blant annet ikke er googlebar. Ofte finnes det flere hensyn å ta enn det den jevne bruker ser. Og fasiten er da ikke alltid like logisk.

2 Likes

Möjligen fel tråd men frågar här ändå. Vad är skillnaden på Følger og Tracker ?

Håper den oversikten kan forklare litt :slight_smile:

1 Like

Hvorfor ble denne skjult?
@pdx

1 Like

Den ble flagget og dermed automatisk skjult. Men på generelt grunnlag, spør gjerne meg eller moderatorer om sånt på privat melding, ellers blir det ofte lange offtopic debatter i trådene :slight_smile:

1 Like

Poenget med å gjøre det der var for å belyse det faktum at du har noen overivrige moderatorer, som modererer utsagn som de ikke er enige med eller som taler mot dem.

Hvis du mener noen moderatorer sletter og fjerner innlegg så er dette rett tråd for det. Alternativt er pm til moderatorgruppen eller direkte til @pdx

Det er i hovedsak kun grove personangrep, spam, doxing og annet som skjules og slettes av moderator og admin uten at det er flagget i forkant.

Alle poster som flagges av 2+ brukere skjules automatisk av systemet. Moderator eller admin kan velge å la en post forbli skjult eller velge å gjøre den synlig igjen.

For ordenskyld er det meg, @Savepig og @laplagam som er moderatorer mens @pdx er eneste administrator med alle rettigheter.

Det @Evilfreud sa :slight_smile: I dette tilfellet er jeg litt uenig i modereringen så jeg har gjenopprettet innlegget, men noen av de siste innleggene her hører kanskje mer hjemme i Småprat-tråden :slight_smile:

1 Like

Det er to til tre personer på dette forumet som ikke liker meg og mine innlegg. Det er en årsak så da flagger de det for den minste ting de måtte mislike, uansett om innlegg er fornuftig eller off-topic.

9 Likes

Egentlig ganske teit situasjon at folk rapporterer alt du skriver… :sweat_smile:

Enig, noen av de som flagger disse innleggene fortjener en time-out. 48 timer pause fra forumet eller noe.

Da mener jeg på generell basis at jeg ikke aner hvem som flagger, men at flere av innleggene som blir flagget og skjult i det siste ikke er bedre/verre enn annet som blir stående. Med andre ord, min subjektive tolkning er at det går på debattant og ikke innholdet.

6 Likes

Dessverre blir slike som fora ofte ganske totalitære og sier man noe som andre ikke liker eller mener noe annet om blir innleggene ofte “flagget” eller sensurert på andre måter. Dette igjen skaper ett ekkokammer som forsterker saken ytterligere.

Min tese er at dette mønsteret forsterker seg enda mer i ett forum hvor folk faktisk har penger investert i meningene sine.

Men hva vet vel jeg, jeg har bare en master i organisasjonspsykologi :wink:

5 Likes

Det flagges ekstremt mye innlegg og dette er bra. De som missbruker flagging blir også straffet. Påstanden til @aksjefokus om at 2-3 flagger alt han skriver stemmer heller ikke. Det er ganskje mange forskjellige som flagger. Dette gjelder de fleste brukerene som får poster flagget.

3 Likes

Nei det stemmer ikke, naturligvis fordi det ikke var det jeg skrev. :wink:

Ok så la oss endre på det, hvor mange som missliker deg er ikke godt å si. Innleggene dine som blir rapportert er alle blitt rapportert som off topic ( som er den vanligste grunnen til rapportering av innlegg på forumet). Dette er også grunnen til ønske om mer moderatorer, mye brukere klaget over at veldig mange tråder gikk offtopic… Samtlige av innlegg dine som ble rapportert for offtopic hvor rapportering ble godkjent av mods ble rapportert av ulike brukere.

Så får man heller tenke at det kanskje skyldes at de var offtopic enn at mennesker missliker deg.

Forumet er jo også i stor grad brukerstyrt, og noen tråder moderes også strengere for offtopic enn andre. Etter ønske fra brukerene.

Forsåvidt burde alle ha minst 1 godkjent rapportering for da får man dette merket :smiley:

bilde

2 Likes

Jeg er en av de som flagget deg før i dag. To poster før din var tråden ryddet og alle ble bedt om back to topic. Du hopper galant over og kjører på videre med off topic. Da blir du flagget, enkelt og greit :slight_smile:

2 Likes

Låser denne, her ble det litt mye person angrep av mange. @pdx rydder opp.

Noterer meg at enkelte parter driver å rapporterer de som de krangler med, når de selv klager på at de blir rapportert…

De som føler for å fortsette kan gjøre det på PM, @pdx rydder her siden. De som drar krangelen over i en annen tråd mens denne er lukket får en luftepause.

5 Likes

Et par ting:

  • Jeg tror alle må tolerere at et innlegg man har skrevet blir skjult midlertidig pga rapporteringer, og heller snakke med en moderator eller meg dersom man er uenig med avgjørelsen moderatorene tar når de får sett på det.
  • @aksjefokus: Jeg tror du kunne opplevd mindre motgang på forumet dersom du klarte å la være å snakke så nedlatende til folk. Det er en gjenganger i de innleggene dine som blir rapportert, også det rett over her som du nå slettet. Det er tydelig at flere setter pris på en del av det du skriver, men hvis du ikke klarer å overholde forumreglene våre er det liksom ikke nok.
7 Likes