Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Feedback til PDX (admin)

Utfordringen er at det hever terskelen for å starte nye innlegg :slight_smile: Det er litt dumt

1 Like

Jeg synes det burde være en terskel. I allefall på overordnede tråder om enkeltaksjer / valuta etc. Det som er fint med forumet her er at det ikke flyter over med 1000 tråder om det samme emnet. Tror det vil være fruktbart for folk å få den viktigste infoen først, så kan man med en gang vurdere om man ønsker å lese / diskutere mer eller gå videre til neste tråd.

Men det er bare meg. Kjør gjerne en poll hvis du ikke tror jeg har rett.

Jeg følger bare hjertet @pdx :heart:

1 Like

Ville jo vært trasig hvis forumet plutselig flommer over av nye tråder hele tiden ja, blir veldig uoversiktlig da.

Synes det er så mange tråder nå at jeg kunne tenke meg en funksjon der en bare huker av i en boks ved hvert emne og den havner i listen/fanen Følger ikke.
Slik får en se nye tråder i tillegg til de en følger, og huker av om en ikke vil følge.
Mener det vil bli mer oversiktlig for den enkelte.

1 Like

Det høres litt tungvint ut hvis man må huke av på hver tråd. Man kan også bruke Ulest-fanen på forsiden for å bare se de trådene man følger: https://beta.tekinvestor.no/unread Da trenger man ikke ta stilling til nye tråder.

1 Like

Bare å trykke på “Følger” nederst i en tråd og så velge “Dempet”.
image

Tilsvarende for hele emner, velg emnet du ikke gidder å se mer av, trykk på sirkel-ikonet og velg dempte. Jeg har gjort dette for f.eks bitcoin. :slight_smile:

2 Likes

Jeg kunne faktisk tenkt meg at det ble mer et tradisjonelt forum med kategorier og subforum. Shipping, spillaksjer, bioteknologi osv

3 Likes

På mobil er det bare å trykke på hamburgermenyen, så kan du velge kategori/underforum. På PC så er kategorivalget helt til venstre, så ett klikk mindre.

1 Like

Eller bruk denne som startside: https://beta.tekinvestor.no/categories :smile:

2 Likes

Tror du har misforstått… :joy:

Helt enig! :wink:

:joy::joy::joy::joy::joy::joy::joy::joy:

Men husk at svært mange ikke er 1337 og vant til enkle ting. Jeg liker tek men enkelte ting ser jeg at det er rom for forbedring på :slight_smile:

2 Likes

Kunne kanskje hatt faner med kategorier/favoritt kategorier alla gmail som kan fungere litt som filter.

1 Like

need moar mods

2 Likes

Litt enig med @Hakon her, iallefall sånn som kan gå inn og sparke ut folk som er helt opplagte, som en viss Harald før idag som bare lagde kvalm og fanteri.

2 Likes

Kan det ha vært Greiff? :innocent:

I dag tok det litt tid før jeg fikk ryddet opp fordi jeg satt i møter. Innlegg blir skjult automatisk dersom mange nok rapporterer de, og det ble de også i dag.

Inntil videre har jeg lyst til å være den eneste som kan kaste ut folk - det skjer også heldigvis sjelden :smile: Når forumet vokser kan det godt være at vi trenger moderatorer, men akkurat nå opplever jeg ikke troll som et stort problem. Gjør dere?

Takk til alle som rapporterer trolleinnlegg :+1::smile:

13 Likes

Det hadde kanskje vært enda mer effektivt hvis personen som blir hyppig rapportert mister muligheten til å poste til en admin får sett på saken. Sånn som det er nå kan trollet bare dra videre til en annen tråd slik at den også blir låst.

9 Likes

Synes det fungerer bra slik jeg opplever det i dag. Kroppen som var innom i dag fikk nå ikke gjort særlig “skade” før han var ute. Selv om pdx var opptatt i møter. Vi er jo så mange her inne nå som ikke ønsker troll. Om forumet vokser svært raskt så er det jo svært få troll.

Hvor mange er kastet ut i år, 5-6 stk…? Hadde pdx vært moderator på forumet vi helst ikke nevner her hadde han hatt hendene fulle bare med å kaste ut folk. Her kan han jo benytte mesteparten av tiden til å serve oss samt videreutvikle forumet. Kjempebra!!:slightly_smiling_face:

3 Likes