Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Feedback til PDX (admin)

Synes du gjør en god jobb!

Godt forslag fra Dormancy. Kanskje “pause” brukeren før man “pauser” tråden?

6 Likes

Mulighet for å legge til coins i “Mine favoritter” (kurslista). F.eks. med ticker “COIN:BTC” eller noe sånt?

3 Likes

Har det på listen! Takk :smile:

3 Likes

Mulighet for elektrisk støt-halslenke til @Evilfreud når han bajsser Nano for mye? Jeg og @Nocturne kan ha hver sin kontroll? :joy::joy: :zap::zap:

3 Likes

Aldri basiet Nano, her postes kun fakta :wink:

Alternative fakta ala US og UK tabloide
"Han giftet seg med en alien" “naboen min er Napoleon reborn” osv? :joy::joy: skøyer bare da, bare artig å herje litt. :+1:

2 Likes

Mulig å få til en slik nedtrekkbar fane når man quoter større bolker?

Bare slett det som ikke er relevant. Hvis man trykker på posten man siterer, så kommer man opp til posten. :slight_smile:

Det finnes tilfeller hvor man er avhengig av hele quoten for å få nok kontekst til å henge med. Men at det er en kritisk mangel kan man ikke si. :blush:

1 Like

Ser både for og i mot her :smile: enig i at det kunne hjulpet når man quoter lange innlegg.

Sånne innlegg??

3 Likes

Jeg støtter denne. Mindre søppel, og mindre for @pdx å rydde opp i.

4 Likes

Prøvd å rekruttere til TekInvestor, og har bitt meg merke i meldinger skrevet i det senere:

Innlegg av: Fabi (18.12.17 20:53 ), lest 1286 ganger
Ticker: PCIB
RE^1: Gode PCIB-skribenter, hvor finner vi dere etter årsskiftet?
Jeg synes tekinvestor er dårlig.
F.eks ligger det en Nano-tråd der med 8000 svar.
Mesteparten er bare intetsigende prat.
Hvem gidder å skumme gjennom slikt ?
Svært trist at dette forumet forsvinner :frowning:

Innlegg av: nextmove
Ticker: PCIB
RE^1: Gode PCIB-skribenter, hvor finner vi dere etter årsskiftet?
Så nå får jeg tygge på saken et par uker til. Tekinvestor kunne vært et alternativ, men jeg vet ikke om jeg er villig til å bruke 2 400 kroner i året for å delta som fullverdig medlem der. Stocktalk er ikke aktuelt, Aksjeforumet.no viker helt dødt, og så mye annet er det ikke å velge blant.
Til spørsmålet om antall tråder; tekinvestors løsning med én tråd per selskap er heller langt fra optimal. Det spørs likevel om ikke en slik løsning, men da med en langt tydeligere tidslinje, ville gi bedre sammenheng i det som samla blir skrevet om et selskap.

Det er noe som er tungt for en ny bruker av TI her med de voldsomme postopphopningene som er i dagens format. En vant TekInvestor er vant og etterhvert kanskje mer blind til det, men tror ikke det burde skyves under matta helt heller. Uten at jeg nødvendigvis har noen fasit.
Reddit er svært populær, kanskje noe i deres mal en kan ta lærdom fra? Kategorier og emner, og makslengde på en topic før en ny topic som heter samme +“navn #x+1”, kan prøve makslengde helt nede i 25 for den del.

Er i grunn meget fornøyd med forumet selv, men det er noen jeg gjerne ville hatt inn hit, blant annet kjernen i PCIB-ere fra HO, som har funnet overgangen for krevende.

5 Likes

Husk at noe av formatet i programvaren som tekinvestor bruker er opinionated i at dette er en mye bedre måte å vise et forum på.

Og jeg er helt enig!

Derimot hadde det vært interessant å se på en aksjeside som gir en sum av innholdet som finnes om en aksje.

3 Likes

Kunne kanskje hatt et par underfaner til hver ticker. -Selskapsfakta/News - Trading/strategi - Småprat

f.eks

3 Likes

Kunne jo vært en mulighet å ha en instilling for en mer “compact mode”. Altså at en får innleggene tettere mellom hverandre og slikt som en alternativ visning. Kan se for meg at det kan være greit på enkelte enheter og for en del.

2 Likes

Det er forskjell på bruk-og-kast-tråder som det er tusenvis av på HO, og en kontiniutet i trådene som det er her. Det er ingen vits med 403 tråder om PCIB om alt kan samles i en. Men det er nå bare min mening :slight_smile:

5 Likes

Sorter emne med innlegg med XX+ likes? Og vipps var et emne med 10000 innlegg lesbart med stort sett høyt kvalitative poster og lite detalj diskutering, eller krangel om TA vs fundamental, eller annen børs-semantikk. =P
Men en ny bruker ville ikke ha nytte av en slik sortering om de gir opp i utgangspunktet med å bli overveldet.

Mulig det ikke trengs noen endring, men det trengs å belyses som feedback i det minste. =)

3 Likes

Jeg følte også at det tok lang tid i begynnelsen å “lære seg forumet”, og være on track i de forskjellige trådene. Når jeg startet å lese om ett selskap så var det kanskje en halvtime estimert lesetid fra ett år tilbake eller noe-dette er jo mer nå.
Kanskje en ide å dele opp trådene, så nye brukere som leser får opp den siste uka eller måneden? Så kan de selv velge “les eldre innlegg i tråden” hvis de vil?
Edit: jo mer jeg tenker på det, jo bedre høres ideen min ut @pdx , den får du helt gratis som nyttårsgave! :sweat_smile::+1:

5 Likes

eller mulighet til å markere innlegg som låst, resten blir auto wipet etter en gitt tid . 2 år gammel skitsnakk er jo egentlig ikke vits å spare på

1 Like