Ja jeg kan lese @Evilfreud.
Dette @pdx skriver her ser jeg på som en forklaring på hva som er skjedd i disse to tilfellene jeg viste til. Og at dette er et spesielt engangstilfelle.
Men problemstillingen jeg viser til mener jeg bestemt at ikke er besvart. Og hvis noen skal svare så vil jeg foretrekke at pdx svarer. Men jeg har ikke ment jeg skal ha eller bedt om et svar. Det får være opp til dere.
Det er ment som en oppfordring til intern debatt og omtanke hos dere i moderatorteamet.
Jeg påpeker at det er ikke er en god løsning. Og at dere ser dere blind på aksjefokus, når problemet jeg påpeker ikke trenger å ha noe med han å gjøre. Og at dette har noen konsekvenser for hvor regelbundet eller objektive dere bør være. Og hvordan dette vil oppleves av forum deltakerene.
Siden jeg ikke klarte å få poenget over, så prøver jeg en gang til. med fare for å gjenta meg selv eller til og med oppklare hva jeg mener.
Det er ikke alle som er klar over hvem dere har bannet, ytterst få vet eller husker hvem dere har bannet, vil jeg tro; Problemet her er at brukere som poster her føler at de bidrar.
Så kommer det dere og poof, neitakk, dette likte vi ikke, slettes. Bad Karma
Spørsmålene dere bør stille dere er:
Hvordan skal f.eks nye registrerte brukere vite hvem dere ikke liker trynet på (les: bannet)?
Når dere ikke liker noen, er det da en objektivt sett god nok grunn til å slette referanser og sitater fra de?
I ytterste konsekvens kan det bety det at følgende er legitimt:
En dag blir dere enige om at dere synes at CNN er fake news og til skade for forumets fellesskap. Og etter samråd, så lyser pdx CNN i bann. (som er helt legitimt fordi pdx er eneveldig diktator, evt en annen god grunn)
Har vi da forbud mot å lenke artikler fra CNN?
Hvordan skal forumbrukerene bli informert om et slikt forbud og reaksjonene som kan benyttes?