Har en interessant disputt på gang med Nordea. Gikk som mange andre på et smertelig tap takket være PCIB. Solgte unna, tømte gjeldende ASK og ga i romjulen kundeservice hos Nordea beskjed om at jeg ønsket kontoen realisert. Avsluttet samtalen med å spørre en ekstra gang om alt var i orden. Svaret var ja, men at det ville ta noen dager før kontoen forsvant i nettbanken.
Året har blitt 2021, kontoen vises fortsatt på nettbanken og jeg tar igjen kontakt med Nordea. Nå viser det seg at kontoen IKKE er realisert. Grunnen er at det på mystisk vis, ifølge VPS, fortsatt står oppført 2 enslige aksjer på kontoen, som ikke vises hverken i nettbanken eller når jeg er logget inn på Nordea invest. Dermed har ikke de som er outsourcet til oppgaven i Litauen kunnet gjøre noe. Som jeg heller ikke har fått beskjed om.
For meg blir det mest av alt prinsipp. JEG har handlet i god tro, kontoen viste 0, alle synlige aksjer ble solgt og Nordea ga tilbakemelding om at alt var ok. Fristen for å få pengene tilbake på skatten er åpenbart ute. Den båten er seilt. Pengene er heller ikke tapt, men vil - om Nordea får viljen sin - komme ett år forsinket. Som for mitt vedkommende er ugunstig, for å si det forsiktig.
Mitt ønske (eller krav) i så måte er at Nordea skal ordne opp uten at jeg blir skadelidende. Det delikate spørsmålet er åpenbart om jeg kan anses som skadelidende av å få summen ett år senere.
Bør jeg innse at Nordea bare vil folde sine hender eller kan stahet fra min side kunne lønne seg til slutt? Innspill taes som alltid imot med takk