Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Filmtips 🍿

Folkens! Jag å fruen ser meget mye film på fritiden. Vi ser allt det seneste som kommer ut og til tider har vi ingenting nytt å se. Det er en plage å vente på nye releaser. Kom med deres beste tips!!

2 Likes

Er det kun filmtips du er ute etter, eller serier også?

Om du liker litt smalt og under radaren så har jeg to tips ift to regissører som jeg synes har produsert mye bra:

Jim Jarmusch og Giuseppe Tornatore :+1:

1 Like

Hvis du bor i Norge, så har du sikkert fått med deg Trolljegeren, hvis ikke:

En film som fikk meg til å le godt var Tucker and Dale vs Evil. En veldig fornøyelig film! :smiley:

1 Like

Wag the Dog. Rett og slett en genial film. Fantastisk plot og skuespill, og original soundtrack av Mark Knopfler.

En annen juvel som også er skrevet av David Mamet er Glengarry Glen Ross. Mange har nok sett Alec Baldwin sin 8 minutter lange tale fra denne, anbefaler å se hele filmen.

1 Like

Er svak for krigsfilmer. Gjerne de som er fortalt fra utsiden av Hollywood.

1 Like

Sett denne flere ganger. Liker den godt.

Siste filmer jeg har sett. Gode historier. Old boy originalen er koreansk, men har ikke sett den.

2 Likes

Mye bra filmer er alt nevnt, slenger p[ et par til.

2 Likes

Bra tråd. Har tenkt på å starte en filmtråd selv men @babyrage kom meg i forkjøpet :slightly_smiling_face:

Ser ut til å ha kommet flere gode forslag her allerede med filmer jeg ikke ennå har sett. Må bidra med noen selv også. Styrer unna opplagte favoritter som alle har sett (som fight club, seven, american beauty, pulp fiction), men her er noen som kanskje kan ha gått under radaren.

Donnie Darko:

Oldboy:

The game:

Into the wild:

Edit: ser at @moonman anbefalte nyinnspillingen av Oldboy mens jeg skrev min post. Har selv kun sett originalen, men skal prøve å få sett nyinnspillingen også :slightly_smiling_face:

5 Likes

Ikke akkurat under radaren-film, men likevel…

5 Likes

Aaah, Into the Wild. Foruten å være en knakende god historie pakket inn i gode skuespillerprestasjoner, er det soundtracket - Eddie Vedder fra Pearl Jam - noe av det bedre. Anbefaler både boken Into the Wild (bakgrunnen for filmen, basert på notatene til Supertramp, samt Back to the Wild, som er en samling av bilder, brev, postkort og notater fra reisen).

2 Likes

Kult, det blir Wind River ikveld! Spanet på den en stund.

1 Like

Utenom filmer burde man se på serien Billions.!

3 Likes

“Vicious circle” med Dane Cook er bare å anbefale på det sterkeste!

samme gjelder filmen “Grandma’s Boy”!

enjoy!

:wink:

Ikveld blir det en classic folkens, innfor den kommende filmen!
Blade_Runner_poster

6 Likes

Så 2049 i går :slight_smile: Anbefales!

1 Like

Denne var ikke så aller verst.

Hvis dere ikke har sett denne, så bør dere jammen se den :slight_smile:

10 Likes

Spansk Film. Ble anbefalt denne og ble positivt overrasket. Når jeg trodde jeg hadde funnet ut av handlingen, så tok filmen for meg en uforutsett vending.

2 Likes

Ikke film, men i kveld og ut helgen blir det binge-watching av:

Perfekt timing da jeg nettopp ble ferdig med denne (som også anbefales) :slight_smile:

12 Likes