Så den nettopp!
Ergerlig å bo i borettslag og ha sovende barn, når man egentlig burde skrudd lyden til 11!
Så den nettopp!
Ergerlig å bo i borettslag og ha sovende barn, når man egentlig burde skrudd lyden til 11!
Tror dette blir en spennende miniserie.
Må skuffe deg.
Kraftverket går ad dundas.
Enorme områder evakueres.
The end.
Spoiler alert!
Er det blitt museum der nå?
Eller nytt kraftverk?
Det er en atomavfallplass. Tror ingen av reaktorene er i drift lengre. Men den indre sonen 5km lagres det jo høyradioativt avfall i store graver og mindre radioaktivt avfall åpent.
Planen nå er jo å plukke ifra hverandre betonsarkofagen som ble bygget i all hast som nå er under stålkapselen du ser i øverste bildet. Så skal de plukke ut de 25.000TONN med sand, grafitt og bly som ble sluppet ned i brannen og til slutt skal de prøve å plukke ut restene av det som brant.
Estimert det vil ta 100år.
Vi leide egen guide og farta rundt inne i sonen en dag. Finnes offisielle byråer som ordner sånt. Sonen er lukket og du må bestille i god tid siden du må ha gyldig adgangspass for å komme inn. Er dog anbefalt. Turen du tar er i den trygge delen og du utsettes for mindre stråling enn det du utsettes på iløpet av en flytur mellom oslo og stavanger.
Slenger med 2 ekstra bilder, ene av kraftverket i annen vinkel og siste av hvor mye pripyat er vokst igjen
Sånn back on topic!
Kult! Ble noen microSivert på deg da sikkert
0,009mSv ca.
( det er lovpålagt å ha med seg måler og registrere total bestråling mens du er i sonen).
Det er jo ingenting, heldigvis
Denne ser skikkelig bra ut syns jeg
Anbefaler denne her:
morsom kort-film om Mikke mus som prøver å ta et bilde…
…og her en en om Mikke som prøver å tjene litt penger…
hehe,-denne er da legendarisk…
Så den på kino i 3D. Absolutt verdt prisen. Filmen varer i 3 timer men føles som en normal 1.5 timers film. Anbefales.
Hmm… vil du anbefale 3d? ser at den ikke går her i nærheten som 3d
Jeg ser så mye 3D som jeg kan for jeg liker effekten.
Det er en smaksak, 3Den gjorde opplevelsen bedre for min del, så se den i 3D om du kan mener jeg, men her det nok delte meninger
Whoa end game!
Så den ikke i 3d og det er jeg glad for! ( vi leide en hel kinosal) så slapp vi shitkids.!
Hvor lenge skal vi vente før vi starter å diskutere filmen her?
ADVAR ALLE MED STORE BOKSTAVER…please