Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Filmtips 🍿

Eg bruker JustWatch til å finne ut slike ting.
Og har du VPN så kan du eks velge US og sjå den på HBOMax.

3 Likes

Basert på en sann historie :smiley:

image

2 Likes

Snart ferdig med å se denne, strengt tatt burde tipset vært lagt i serie-tråden men… bra serie! :slight_smile:

Denne var helt konge ! Spenning fra start til slutt

4 Likes

Jeg ga den 8 av 10 litt lenger oppi tråden. Var nærmere 9 av 10 enn 7 av 10.

For meg MYE kulere enn John Wick 4, fordi nydelig scener fra finsk landskap og en feel av Western a la Sergio Leone. Samt mye rå vold da :wink:

3 Likes

Blackberry - 8 av 10

Historien om verdens første smarttelefon med Glenn Howerton fra Its Always Sunny som psykopat (CEO)
Artig lavbudsjett-film med et rise and fall-plot som ikke føles slitent. Det er langt unna Social Network som er topp 5 film i verden for meg, men verdt å laste ned! Skal sies at jeg er svak for entreprenør-filmer.

1 Like

Sooo…
Indisk film anyone?
Dette er ikke tull - jeg anbefaler denne på det varmeste!
Ja, den er Indisk. Jeg har aldri sett en indisk film før, så dette var den første. Det ble en øyeåpner. Et 3 timer langt fyrverkeri av en film, roller med personlighet, story som fenger og tar uventede vendinger, vennskap - uten noe fjas med lqpgrtu+ideologi, kjærlighet (uten det samme fjaset), frigjøringskamp, superhelter og, tro det eller ei, musikkinnslag som funker, og som underbygger storyen.

Det merkelige er at den ligger på netflix, men du finner den ikke. Du må søke den opp i nettleser, og trykke lenka - så åpner den seg i netflix, skjønner ikke hvorfor, mulig det bare er hos meg.

RRR

Edit: Bør kanskje nevne at jeg selv fikk den anbefalt av Asle Toje i podden til Wolfgang Wee

8 Likes

Klar for en ny runde?:smirk:

2 Likes

Hæ? What? Døde han ikke i Rambo Last Blood?! :sweat_smile:

1 Like

Slapp av, det var bare en film :sweat_smile::+1:

2 Likes

Fint å kunne dra tilbake til en liten øy i Nord-Norge i 2003 i blant. Da alt var greit, så lenge det var morsomt.(gikk på kino i en uke før den ble fjernet):

Svidd neger (2003) - IMDb

For øvrig den mest sette filmen i min familie, jeg har vel sett den 5-6 ganger med forskjellige folk, søsteren min sikkert 10 :stuck_out_tongue: Morsomste filmen jeg vet om.

Vi kjøpte den på vei til hytta da jeg var 12-13 år tilfeldigvis på en bensinstasjon.

4 Likes

Jeg tror ikke den teaser-traileren der er 4 realz. Finner ikke noe info når jeg googler!?

Har den heldigvis på dvd, før krenkepolitiet bannlyser den fra markedet :sweat_smile:

1 Like

Herlig film ikke sant? :smiley:

Finnes forøvrig 4 på Finn. Men min kopi får dere aldri :stuck_out_tongue_winking_eye:

image

1 Like

Han som er fotograf på Svidd Neger, er fast fotograf for Christopher Nolan.

Han har gjort alle filmene til Nolan, men begynte med Svidd Neger (kona hans er svensk og derfor begynte han i norsk filmbransje)

Men det visste DU sikkert :relaxed:

2 Likes

Svært bra svensk film.

4 Likes

Ja. Det var filmen som gjorde at Nolan scoutet ham, ja.

1 Like

Sykt kult! Visste ikke det!

1 Like
3 Likes