Enig med Binance. Men hvorfor Firi, nĂ„r man fĂ„r samme eksponeringen i ETF til en billigere penge? De fleste jeg kjenner som kjĂžper pĂ„ Firi ville gledelig heller hatt ETFâer pĂ„ investeringskontoene sine. De mer seriĂžse traderne sĂžker seg til internasjonale kryptobĂžrser med flere produkter og lavere avgifter.
Det spÞrs vel hvor ofte man trader. NÄ ligger jeg vel pÄ under 5 trades i Äret sÄ det gÄr fint for meg. Firi er norsk Men har litt pÄ konto hos Binance ogsÄ.
Fordi firi er stĂžrst og best i Norden?
Hvis du er sÄ redd for at firi skal slite sÄ er vel de andre nordiske dÞdsdÞmte
Ingen beholder markedsandeler i et globalt marked bare fordi de er stÞrst og best lokalt. Spesielt ikke nÄr de blir utkonkurrert pÄ pris.
Det er jo en pÄstand, men nÄ har jo de to siste Ärene vist noe annet.
NÄ fantes ikke ETF for BTC og ETH de to siste Ärene gjorde de vel.
Det eksisterer ETFâer og ETP her i Europa, det er hverken investeringsklima eller narrativet i denne delen av verden. Og vi har hatt som fokus Ă„ kjempe mot globale aktĂžrer og ta markedsandeler av det som er fra Norge i de siste 2 Ă„rene. Vil pĂ„stĂ„ at vi har gjort det noen lunde greit.
Man trenger ikke Ä vÊre enige om hva en amerikansk ETF skal ha noe Ä si for bÞrser som oss, det kommer markedet til Ä bevise nÄr ting trappes opp i tiden fremover. VÄr data sier at det ikke er samme marked man treffer, vi har over 200K kunder og majoriteten av disse er ikke pÄ bÞrsen.
Hei @Firi_Thuc
Ingen bestrider at dere har gjort det bra. Har selv vÊrt kunde lenge og bidratt til at venner og bekjente fÄr kryptoeksponering via dere. Men dere har ogsÄ hÞye avgifter og spread. De som Þnsker enkel eksponering vil investere pengene sine der det er billigst. SECs avgjÞrelse vil pÄ sikt Þke bÄde legitimiteten og tilgjengeligheten til ETF-produktene for de eldre generasjonene. Coinbase/Binance har bÄde lavere avgifter/spread og flere produkter for trading/gambling for den yngre garde.
NÄr kommer det ny investorupdate for aksjonÊrer? Trodde den kom mÄnedlig.
Er det noe aktuelt Ä ta Firi pÄ bÞrs etterhvert?
Kvartalsvis nÄ, ingen offisielle planer om Ä ta dem pÄ bÞrs.
Har vÊrt litt dum satt inn en del cash i Firi og jeg hadde rett og slett ikke lest meg nok opp pÄ at de ikke kommer pÄ bÞrs. SpÞrsmÄl er om det er mulighet og fÄ solgt/tatt det ut pÄ en mÄte? Jeg vil gjerne flyttet alt til fond. Noen tips?
Har du satt inn cash pÄ Firi eller kjÞpt aksjer i Firi?
Hvis du har kjÞpt aksjer, sÄ er det et marked for det.
Er det penger du har satt inn pÄ Firi er det bare Ä ta dem ut.
Hvor mye aksjer har du? og hvilken pris ser du for deg?
DĂ„rlig formulert av meg. KjĂžpt akjer ja via DealflowâŠ
Aksjer ja. 3857 til 13.500
Vil du ha kr 13,50 per aksje?
3,5 kr vel? Fortsatt dyrt
Gjerne haha. Noen bud? Eller noen som vet hvor man kan finne bud?
Q4 update fra Firi pÄ vei til en mailboks nÊr deg.
AngÄende folk som vil kjÞpe sÄ har Eldjaren ( en stor aksjonÊr) alltid bud pÄ 2kr om folk vil gÄ ned dit.
Eldjarn*
Og ja 2kr stÄende bud for de som vil ta en exit. Merk at det er endel kostnader forbundet med privat salg (kontofÞrer tar en avgift som selger betaler bla.), noe som kan vÊre sÄ mye som 3% av en handel av sÄ fÄ aksjer.