Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Firi erfaringer 💰

Takk for tydelige svar. Tror jeg bare lar de vĂŠre. Selger for 2,5 hvis noen skulle vĂŠre interessert.

NÄr er det egentlig realistisk for Firi Ä gÄ pÄ bÞrs? Regner jo med det er veien Ä gÄ. Er en del investorer inne i aksjen allerede.

De har ikke annonset planer om Ä gÄ pÄ bÞrs. Hovedgrunnen til Ä gÄ pÄ bÞrs er lettere tilgang pÄ penger. Men pr nÄ har de ikke behov for penger.

Hei har dere tenkt Ă„ redistribuere Starknet AirDrop til brukere som staker Ethereum hos dere? Da Ethereum stakers er eligible for AirDrop

Binance, KuCoin og par andre Exchanges har pleid Ă„ airdroppe videre til brukere iaf. :wave:

https://cointelegraph.com/news/ethereum-stakers-eligible-starknet

@Firi_Thuc ? :point_up:

Criteria for Ä fÄ utbetalt STRK som staker var at man staket fÞr merge (15. september 2022), sÄ Firi har fÄtt allokert 0 STRK.

2 Likes

SkjĂžnner sant det da er det 0.

Men spÞrsmÄlet stÄr fortsatt, lurer fortsatt pÄ hvordan Firi forholder seg til framtidige airdrops for de som staker hos Firi dersom det er airdrops som holders kanskje burde fÄtt igjen en andel av for for Ä ha delegert staking gjennom Firi

De fleste bÞrser vegrer seg for Ä pÄ forhÄnd si at kundene fÄr airdrops. Det krever mye merarbeid. Firi har tidligere distribuert airdrops (FLR bla.) og angret seg pga. mengden jobb det viste seg Ä vÊre, sÄ dette er nÄ endret i brukervilkÄrne pkt. 2.3:

Default er at verdien av det for brukeren mÄ vÊre verdt minst 500kr og brukeren mÄ selv fremsette krav til Firi innen 21 dager fra airdrop finner sted.

Dette betyr ikke at Firi aldri kommer til Ä distribuere stÞrre airdrops til brukere, men de kommer aldri til Ä garantere dette pÄ forkant for alle fremtidige airdrops. Ingen bÞrser gjÞr dette - merk hvordan Binance, Coinbase etc. spesifikt gÄr ut med at de vil kreditere brukere for hvert enkelt airdrop som kommer. De har heller ingen garanti om fremtidig distribusjon av alle airdrops.

Vil anbefale Ă„ holde krypto selv / stake selv dersom dette er viktig for deg.

2 Likes

Takk for at du tar deg tid Ä svare sÄ grundig @erikkr :pray:

Selv staker jeg alt jeg har selv ikke pÄ exchanges, det eneste som jeg har staket pÄ exchange nÄ er Ethereum gjennom Firi som jeg hadde pÄ Binance fÞr merge.

Ja ser ikke problem med at man krediteres eller at det tas en fee for AirDrop nÄr det er pÄ exchange, det er jo et arbeid som mÄ gjÞres.

Man kan si mye om Binance men kan ikke si at de ikke har distribuert airdrops selv etter at jeg har tatt tokens av Binance sÄ har jeg fÄtt airdrops i etterkant.

FÞr staket jeg mest pÄ exchange i hovedsak pÄ Binance, men lÊrte at jeg gikk glipp av en del AirDrops og at man har ofte bedre delegate terms og kontroll nÄr man ikke lÄser staking pÄ exchange. I det siste har jeg fÄtt vÊrt med pÄ bÄde TIA og Dym airdrops og det var jo en fin liten hyggelig gevinst det.

Hvordan fÄr jeg Þkt uttaksgrensen utover 300k?

1 Like

Kontakt Firi support via appen ( eller hjemmesiden).

Gleder meg til Solana staking

1 Like
5 Likes

Noen som vet hvorfor firi har lavere verdi pÄ. For eksempel bitcoin enn coinbase eller hva som stÄr pÄ google om man bare sÞker pÄ bitcoin pris?

Firi er en bÞrs, sÄ prisene der er hva brukere/market makers vil selge/kjÞpe for.

Firi styrer ikke prisene. Det vil alltid vĂŠre litt forskjell i pris mellom de ulike bĂžrsene

Men man kan ikke legge ut salgs ordre pÄ hÞyere kurs der?

1 Like

Jo pÄ data. Ikke pÄ mobil.

2 Likes

Ah skjĂžnner. Da skal jeg bĂžrste stĂžvet av den computer maskin

NĂ„r mange av kundene ikke er pĂ„ bĂžrs sĂ„ betyr det i min verden at de er nybegynnere i investering, og mange lite kritiske til spread og fees, vil tippe de ikke vet hva begrepene betyr engang. Firi er enkelt Ă„ komme i gang med og lett Ă„ hĂ„ndtere. SĂ„ fĂžles det trygt fordi det er norsk. Man har ogsĂ„ aspektet med hvordan de lagrer og hĂ„ndtere krypto, sikkerhetsmessig som for meg virker solid av hva jeg har lest. Det kan kanskje bli en utfordring senere nĂ„r brukeren blir mer rutinert og kritisk og leser deg opp pĂ„ hvordan det er pĂ„ andre bĂžrser. I tiden fremover nĂ„ kjenner jeg ogsĂ„ sterkt pĂ„ Ă„ ikke kunne sette trailing stop loss, men det er en umulighet har jeg skjĂžntđŸ˜”â€đŸ’«

Hvor lang tid pleier uttak til bank Ä ta nÄ? Startet en i gÄr, stÄr fremdeles som forespurt.