Klagde til support, sÄ fungere nÄ.
Neste step er Ä forstÄ hvordan overfÞre bitcoin til Miraiex for Ä kunne veksle til nok.
Var ikke sÄ enkelt dette.
Klagde til support, sÄ fungere nÄ.
Neste step er Ä forstÄ hvordan overfÞre bitcoin til Miraiex for Ä kunne veksle til nok.
Var ikke sÄ enkelt dette.
Samme her
Beklager dette. Feilen kom litt brÄtt pÄ oss idag tidlig, og i det vi fikk fÞrste rapport om det sÄ tok vi kontakt med Vipps for bistand.
NÄ ser det ut som at vi har fÄtt fikset problemet, og feilen ser ut til Ä ligge pÄ hvordan nettlesere tolker den siste /
'en vi sender til Vipps. Noen sender med, noen sender uten. Jeg har ikke noe hÄndfast data, men jeg vil tippe det har vÊrt en silent oppdatering pÄ en del nettlesere som har endret logikk der i en release.
TLDR: NĂ„ fungerer det Ă„ logge inn igjen.
Vi jobber med noe som vil forhÄpentligvis gjÞre det raskere Ä sette inn penger hos oss i nÊrmeste fremtid.
Noen som vil verve?
FÄr feil nÄr jeg prÞver Ä registrerer. FÄr prÞve igjen senere.
Fungerte nÄr samboeren akkurat registrerte seg via epost i hvert fall. PrÞvde du med vipps eller? Greit Ä vite siden jeg har andre som kommer til Ä registrere seg, sÄ fÄr gjengen fra MiraiEx fiksa det
Ja endte selv med Ă„ registrere med epost som fungerer. Vipps funket ikke hos meg og de fant ingen feil Ă„ feilsĂžke.
Jobbes det med en app eller?
Hei! Kan bekrefte at det jobbes med en app. Kom gjerne med Ăžnsker!
Hei!
Jeg Þnsker et felt der det stÄr hvor mye man totalt har satt inn (skattefritt uttak). Og en annen sum hvor total MCAP stÄr. Tilsvarende oversikt som er lik i sparebank sin nettbank, aksjesparekonto. Veldig ryddig og oversiktlig.
Jeg skal spare mÄnedlig, og vil derfor bruke dette som langsiktig sparing.
Bottom line er:
Jeg vil at det skal bli lettere for oss brukere Ă„ vite eksakt skattebelĂžp ved salg og at dette kommer tydelig frem i appen. En oversikt over hva som er brukt, og hva som er tjent/tapt. Dette er en stor fordel
StÄ pÄ!
Takk for innspill!
PĂ„ kryptovaluta regnes fortjeneste/tap av hver handel, sĂ„ du har ikke en skattefri uttaksgrense som for aksjesparekonto. Det er likevel mulig Ă„ regne ut skatt per handel om vi har alle inngangsverdiene, men det blir litt mer komplisert. Om skatteutregning er noe som Ăžnskes sĂ„ kan vi se Ă„ fĂ„ sett nĂŠrmere pĂ„ det. Det kan jo og tenkes av vi fĂ„r en type âkryptosparekontoâ med skattefritt uttak i Norge pĂ„ sikt, det hadde vĂŠrt veldig bra!
Det er flere her som har poengtert viktigheten av bankinnskudd kan gjennomfÞres raskt, og det har vi gjort noe med nÄ. Vi har lansert en ny betalingslÞsning drevet av Neonomics som benytter open banking.
NÄ kan betalingen gjennomfÞres rett pÄ MiraiEx, en slipper altsÄ Ä logge inn i nettbanken Ä gjennomfÞre betalingen der, illustrasjonen ovenfor viser hvordan.
I tillegg til at det enklere og raskere Ä gjennomfÞre selve betalingen, kan vi ogsÄ kreditere slike betalinger raskere. VÄr mÄlsetting nÄ Ä innen to timer for de fleste innskudd pÄ dagtid, og morgenen neste virkedag om innskudd gjennomfÞres pÄ kveldstid og i helger.
Vi synes det er veldig gÞy Ä vÊre en av de fÞrste selskapene i Norge som tar i bruk open banking til betaling. Vi stÞtter ikke alle banker enda, det fungerer ikke pÄ Safari i iOS forelÞpig, dette jobber vi med. Tar gjerne imot tilbakemeldinger pÄ den nye lÞsningen!
Om det skal vÊre aktuelt mÄ nok lobbyvirksomhet til.
Dette funker strÄlende!
Ja, dette kommer nok ikke av seg selv nei. Det er noe bransjen eventuelt mĂ„ ta initiativ til og jobbe for. Jeg tror at Ă„ spare og investere over tid i kryptovaluta er en svĂŠrt god idĂ©, men det er det nok langt fra enighet om, og det er litt for tidlig Ă„ fĂ„ gjennomslag for âkryptosparekontoâ forelĂžpig tenker jeg.
Hyggelig Ă„ hĂžre, den nye betalingslĂžsningen er noe vi har jobbet mye med, og da er det gĂžy Ă„ se at det er noe folk er fornĂžyd med!
Finnes det mulighet for Ä sette opp automatisk sparing, f.eks. daglig/ukentlig/mÄnedlig? Tenker ikke pÄ noe aksjesparekonto med skattefradrag eller lignende, men mer dersom man Þnsker Ä gjÞre faste kjÞp over tid.